Op zoek naar bluetooth speaker met afspelen vanaf usb-stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-06 19:03
Ik ben op zoek naar degelijke bluetooth speaker die bovendien muziek kan afspelen vanaf usb-stick.
Het geluid moet fatsoenlijk zijn en het is fijn als deze een beetje vochtbestendig is, zodat de speaker meegenomen kan worden naar het zwembad / strand.

Complete lijst wensen geordend op prioriteit:
  • Afspelen vanaf USB-stick.
    Liefst met ondersteuning mapjes
  • Goed tot fatsoenlijk geluid, ook als de speaker zacht staat.
    Er wordt voornamelijk rock en house op afgespeeld
  • Prijs tot 100 euro
  • Minimale afspeeltijd 4 uur, liefst 8 of meer
  • (spat)water bestendig
  • compact
...

Wat ik al gevonden heb:

Goedkope speakers tot 20 euro die prima vanaf usb-stick afspelen, maar met waardeloze geluidskwaliteit
Speakers met goed geluid, maar geen ondersteuning voor usb-stick, bv JBL / Rockbox serie .

Ik ben echt al een hele tijd op zoek, maar alle speakers die ik tegenkom vallen in de bovenstaande 2 categorieën. De ondersteuning voor afspelen vanaf usb-stick is het moeilijkst terug te vinden en dat vind ik nou net de belangrijkste optie.
De voorkeur gaat naar iets vergelijkbaars met de JBL / Rockbox series.

Beste antwoord (via _NooT_ op 24-06-2019 13:49)

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Creative heeft volgens mij wel speakers die aan je wensen voldoet.
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Creative iRoar Go

Is wel boven je budget, maar ticks the boxes voor zover ik kan zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

FeaR

In GoT we trust

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic die kant op, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 11:19
Waarom vind je de USB zo belangrijk. Het is ook niet zo gek dat je de combinatie niet zo snel kunt vinden. Bluetooth is er juist voor dar je Via een extern apparaat kunt spelen. Waarbij je de muziek er daar ook vaak op kunt zetten. USB is daarbij overbodig. Hoe ga je bijvoorbeeld door je lijst heen. Dan heb je alweer een display nodig. Allemaal extra kosten.

De vraag is meer waarom wil je geen telefoon of iets dergelijks gebruiken en kun je daaromheen werken?

Hang er bijvoorbeeld een hele goedkope mp3 speler aan met een aux in. Die combinatie is makkelijker te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Playmaster schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:30:
Waarom vind je de USB zo belangrijk. Het is ook niet zo gek dat je de combinatie niet zo snel kunt vinden. Bluetooth is er juist voor dar je Via een extern apparaat kunt spelen. Waarbij je de muziek er daar ook vaak op kunt zetten. USB is daarbij overbodig. Hoe ga je bijvoorbeeld door je lijst heen. Dan heb je alweer een display nodig. Allemaal extra kosten.

De vraag is meer waarom wil je geen telefoon of iets dergelijks gebruiken en kun je daaromheen werken?

Hang er bijvoorbeeld een hele goedkope mp3 speler aan met een aux in. Die combinatie is makkelijker te vinden denk ik.
Je hebt gelijk dat ik eromheen kan werken, maar het verbaasd me dat het nodig is.
Zeker als je ziet dat het bij een speaker van een tientje wel kan.

Maar goed, je voorstel om een goedkope mp3-speler oid te gebruiken met een aux-out vind ik een werkbaar alternatief.

Om verder toe te lichten waarom ik die usb-stick ondersteuning graag wil:
  • Ik wil de speaker gebruiken zonder afhankelijk te zijn van een telefoon.
    Die neem ik bij voorkeur niet mee naar een zwembad of strand.
    Sowieso gebruik ik mijn telefoon het liefst zo min mogelijk in mijn vrije tijd
  • Ik heb bijna altijd wel een usb-stick met muziek bij de hand. Bij een extra apparaat moet ik er bewust aan denken die me te nemen. Ik weet het, zwak argument, maar ik hou van eenvoudige oplossingen. Gewoon plug en play.[/i]
  • Principe-kwestie.
    Niet super belangrijk, maar ik irriteer me steeds vaker aan onnodige beperking in (gebruiks)mogelijkheden omwille van een 'ontwerp' keuze o.i.d..
    Ik bedoel, die usb-aansluiting zit er al op. Kleine moeite om deze gelijk voor de input te gebruiken.
    Maar nee, draadloos muziek versturen naar een speaker via bluetooth met een apparaat dat vervolgens weer via een usb-kabel van stroom voorzien wordt door dezelfde speaker is natuurlijk veel logischer 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@_NooT_ Mag bijv. een SD-kaartje ook? Zelfde principe als je usb-stick en die kan je er in laten zitten. Ook nog eens beter met stoten e.d. als je onderweg bent. Dan wordt je keuze gelijk weer een stukje groter.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bijvoorbeeld:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
Rutger schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:20:
Bijvoorbeeld:

Thanks. Dat lijkt inderdaad precies wat ik zoek.
Wel boven het gewenste budget, maar niet veel (via Amazon).
Ik ga eens wat reviews hiervan opzoeken.
Jorgen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:18:
@_NooT_ Mag bijv. een SD-kaartje ook? Zelfde principe als je usb-stick en die kan je er in laten zitten. Ook nog eens beter met stoten e.d. als je onderweg bent. Dan wordt je keuze gelijk weer een stukje groter.
Erg goed punt. Toch heb ik nog wel een voorkeur voor usb-sticks aangezien ik er daar diverse van heb rondslingeren.

-- UPDATE --

Het is de iRoar Go geworden.
Door de reviews ben ik erg enthousiast geworden.
Niet alleen schijnt het geluid fantastisch te zijn voor een dergelijke speaker, maar ik word ook ontzettend blij van de extra features.

Toevallig had ik nog een kortingscode van Amazon.de en kwam het op net iets meer dan 110 euro.

Nogmaals bedankt voor de tip, Rutger!
Dit was een speaker die bij helemaal niet onder de radar was gekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door _NooT_ op 24-06-2019 13:53 ]

Pagina: 1