Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkels0n
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09-2021
Zojuist een telefoontje ontvangen van onze verzekeraar: wij zijn aansprakelijk gesteld voor een schade op 11 april om 11.11 uur. Echter, wij weten hier niks van af. Het gaat om de auto van mijn vrouw.

Mijn vrouw was op dat tijdstip op haar werk (mijn vrouw werkt met 2 kleine kinderen en heeft slechts 1 autostoel in de auto, dus de kans dat zij op dat moment niet op haar werk was is 0%) en de locatie die de verzekeraar aan gaf is 2.4 kilometer van haar werk vandaan. Het schadeformulier is door 1 partij (de andere, onbekende partij) ingevuld met 1 getuigschrift.

Nu is het zo dat mijn vrouw die dag wel schade aan de auto opgemerkt heeft (2 deuken naast elkaar in de zijkant bij de bestuurdersdeur). Dit is rond 16.30 opgemerkt.

De opties die ik kan bedenken:
1. Er was die dag een bestelbus in de straat een aantal keer aan het steken om te draaien (in de buurt van de auto van mijn vrouw). De bestelbus heeft de auto geraakt en probeert de schade op ons te verhalen.

2. Een willekeurige andere auto/fietser/stepbestuurder/etc. heeft schade aan onze auto gemaakt en probeert deze nu op ons te verhalen.

De optie(s) die ik uit sluit:
1. Er zijn 2 deuken naast elkaar in de bestuurdersportier. Nu is natuurkunde niet mijn sterkste punt, maar om een deuk te krijgen moet er een object in de deur geduwd worden. Om dit aan de bestuurdersportier voor elkaar te krijgen, moet er m.i. een object vanaf de zijkant de auto geraakt hebben.

Nu is mijn vrouw geen Max Verstappen, maar stel zij zou al rijdend iets geraakt hebben met haar zijkant dan zou dit een kras moeten achterlaten i.p.v. een deuk. En dit zou zij sowieso gemerkt moeten hebben, aangezien zij er 20 cm vandaan zou moeten hebben gezeten.

Excuus voor eventueel gebrek aan informatie - de mevrouw aan de telefoon kon mij verder niet vertellen door wie de schadeclaim ingediend is en wie als getuigen heeft gediend. Ik ontvang als het goed is nog een mail met meer informatie, maar ik schrok hier zo van dat ik graag al wat advies ontvang over de mogelijkheden die wij hebben.

P.S.: Indien wij aansprakelijk gesteld worden zou de premie met 50€ omhoog gaan voor enkel een WA+ verzekering 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Maak eens een foto van de schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:17
Bezwaar aantekenen, en direct naar de politie gaan en klacht neerleggen.

Of misschien beter nog toch de rechtsbijstand van je verzekering inschakelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Zie DM.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 24-06-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Tommie12 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:02:
Bezwaar aantekenen, en direct naar de politie gaan en klacht neerleggen.

Of misschien beter nog toch de rechtsbijstand van je verzekering inschakelen.
Je kan natuurlijk ook gewoon eerst even om meer informatie vragen. Werkt vaak een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
Zijn er specifieke kenmerken die jouw auto onderscheiden van soortgelijke voertuigen? Sticker, vlaggetje, trekhaak met bijzondere dop, etc. Vraag de verzekering specifieke opvallendheden aan jouw voertuig. Je kenteken is opgeschreven, dus men kan terugzoeken welke kleur de auto is, dat gaat dus niet werken (tenzij het voertuig een wrap heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 12:11
Ik zou aangifte doen van doorrijden na een aanrijding van de schade veroorzaakt aan jou auto.
En dan ook gelijk degene voor de geconstateerde schade aan jou auto aansprakelijk stellen en een taxatierapport van jou schade op laten maken.

Klinkt inderdaad alsof degene die schade gemaakt heeft probeert zijn schade onterecht op jou te verhalen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Scenario 2:
Iemand is ook geraakt door het bestelbusje die aan het draaien/keren was en heeft ook schade.
Diegene komt bij auto aan en denkt g*&(*&(*r er heeft iemand tegen mijn auto gezeten, kijkt op parkeerplaats en ziet auto van jouw vrouw staan met schade en denkt 1 + 1 = 2 ?

Of gewoon idd boerenl*l die de schade zelf heeft veroorzaakt en nu probeert te verhalen op jou.
Overigens er moet dan toch ook een situatieschets zijn op het schadeformulier? Ik zou die weleens willen zien dan :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:11

PB-powell

Mr. Laziness

Heb je je eigen schade ook gemeld bij de verzekering?
En kan je met 100% zekerheid aantonen aan de verzekering dat je op het genoemde tijdstip niet in de auto zat?
Jorn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:17:
Ik zou aangifte doen van doorrijden na een aanrijding van de schade veroorzaakt aan jou auto.
En dan ook gelijk degene voor de geconstateerde schade aan jou auto aansprakelijk stellen en een taxatierapport van jou schade op laten maken.

Klinkt inderdaad alsof degene die schade gemaakt heeft probeert zijn schade onterecht op jou te verhalen.
Aangifte van doorrijden na aanrijding slaat natuurlijk nergens op 8)7 . Als je tegen een geparkeerde auto rijd en schade veroorzaakt, ga jij dan ook uren wachten tot de eigenaar een keer langskomt?
Er is door de veroorzaker een schade formulier ingevuld (zo te lezen niet naar volledige waarheid) maar daarmee vervalt het doorrijden na een aanrijding. En het is ook niet netjes uiteraard dat de veroorzaker zeer waarschijnlijk geen contactgegevens heeft achtergelaten (misschien is het briefje weggewaaid of weggepakt door iemand anders).

[ Voor 8% gewijzigd door PB-powell op 21-06-2019 14:28 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Mikkels0n schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:59:
Mijn vrouw was op dat tijdstip op haar werk (mijn vrouw werkt met 2 kleine kinderen en heeft slechts 1 autostoel in de auto, dus de kans dat zij op dat moment niet op haar werk was is 0%) en de locatie die de verzekeraar aan gaf is 2.4 kilometer van haar werk vandaan. Het schadeformulier is door 1 partij (de andere, onbekende partij) ingevuld met 1 getuigschrift.
Dit stuk snap ik niet goed. Was de auto wel aanwezig op het tijdstip op de plek die wordt aangegeven door de verzekeraar?

Daarnaast wat al in meerdere reacties wordt aangegeven: eerst meer info over wat er nu precies geclaimd wordt. Wat staat er in het getuigschrift? Rijdt er wel eens iemand anders in de auto van je vrouw dan zij zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkels0n
Pizza_Boom schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:13:
Zijn er specifieke kenmerken die jouw auto onderscheiden van soortgelijke voertuigen? Sticker, vlaggetje, trekhaak met bijzondere dop, etc. Vraag de verzekering specifieke opvallendheden aan jouw voertuig. Je kenteken is opgeschreven, dus men kan terugzoeken welke kleur de auto is, dat gaat dus niet werken (tenzij het voertuig een wrap heeft.
Nee, het betreft een doorsnee boodschappenautootje waar verder geen persoonlijke dingen op aangebracht zijn.
Rolfie schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon eerst even om meer informatie vragen. Werkt vaak een stuk gemakkelijker.
De vrouw die mij opbelde kon hier weinig informatie over geven. Ze bleef hameren op de mail die nog zou volgen, dus heb mijn hoop daar nu op gevestigd qua informatie. Mocht dat ook schaars zijn, dan ga ik er direct weer achteraan bellen.
PB-powell schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:23:
Heb je je eigen schade ook gemeld bij de verzekering?
En kan je met 100% zekerheid aantonen aan de verzekering dat je op het genoemde tijdstip niet in de auto zat?
Nee, de auto is alleen WA+ verzekerd dus hebben de schade niet gemeld onder het mom van "asociale hufter die doorrijdt na schade toebrengen aan andermans eigendom".
donaldo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:25:
[...]

Dit stuk snap ik niet goed. Was de auto wel aanwezig op het tijdstip op de plek die wordt aangegeven door de verzekeraar?

Daarnaast wat al in meerdere reacties wordt aangegeven: eerst meer info over wat er nu precies geclaimd wordt. Wat staat er in het getuigschrift? Rijdt er wel eens iemand anders in de auto van je vrouw dan zij zelf?
Nee, de auto stond op 2.4 kilometer van de aangegeven plek. Mijn vrouw gebruikt de auto alleen voor woon-werk verkeer en boodschappen (in een plaats op 20 km van 'plaats delict').

Voor nu dus even afwachten wat voor informatie de verzekeraar aandraagt. Maar ik sta dus in mijn recht als ik eis om het schadeformulier en getuigschrift in te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Maar geef toe: Het is wel apart dat ze die dag wel schade heeft gezien op haar auto en dat er nu dan een schijven komt over precies die dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkels0n
wimpie007 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:47:
Maar geef toe: Het is wel apart dat ze die dag wel schade heeft gezien op haar auto en dat er nu dan een schijven komt over precies die dag
Lijkt mij niet heel apart toch als er iemand die dag schade heeft gereden en dat nu op ons probeert te verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Mikkels0n schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Lijkt mij niet heel apart toch als er iemand die dag schade heeft gereden en dat nu op ons probeert te verhalen?
Er is als ik het allemaal zo lees best een reële optie dat je vrouw toch iets onbewust geraakt heeft en is doorgereden ook al zie jij dat misschien niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikkels0n
wimpie007 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Er is als ik het allemaal zo lees best een reële optie dat je vrouw toch iets onbewust geraakt heeft en is doorgereden ook al zie jij dat misschien niet
Ik ben niet te beroerd om dat als optie te zien, alleen kloppen er daarvoor in mijn ogen een aantal zaken niet:

1. Het zijn 2 deuken naast elkaar, op de bestuurdersportier. Verder geen krassen omheen. (Momenteel niet in staat om een foto te maken, volgt nog).

Ik heb nog niet kunnen bedenken hoe je dit al rijdend voor elkaar kunt krijgen. Al zou het lukken, zouden er om de deuken heen ook nog krassen moeten zitten?

2. Het is op de bestuurdersportier. Ik mag hopen dat mijn vrouw merkt als zij op 20 cm afstand van een botsing die deuken veroorzaakt zit, anders hebben we een groter probleem dan deze kwestie.

3. Het tijdstip wat gemeld wordt. Mijn vrouw had op dat moment twee kleine kinderen van <18 maanden onder haar toezicht en slechts één autostoel in haar auto. Zij zou nooit een klein kind zonder autostoel vervoeren.

Ondanks dit sluit ik nog niet uit dat zij ongemerkt iets geraakt heeft, maar onwaarschijnlijk vind ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Goede punten, hopelijk komt er meer info vanuit de verzekeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je beide nummerplaten nog? Wellicht rijd er een kloon rond, geen idee hoe courant je boodschappenwagen is. Waarschijnlijk geen plofkraak kandidaat ;)

Hopelijk geeft de mail meer duidelijkheid.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als de deuken in de deur zitten, welk object zou je dan er tegenaan moeten bedenken, zeker op die hoogte want dan zou je onderkant gevouwen moeten zijn. Dan zou de auto ergens omheen gevouwen moeten zijn. Misschien wel schade bij de dorpel. Kijk ook naar de lak.
Daarnaast is het wel heel specifiek om ook een tijd aan te geven dat de schade is gebeurd terwijl jullie van niets weten. Pas wel op dat je niet doorrijden na schade aan je broek gaat krijgen.
Leg het ook neer bij de rechtsbijstand als je die hebt en overleg zoveel bewijs neer qua bonnetjes, pinnen etc of wat dan ook, waar je was. Misschien heb je Google Timeline aanstaan en daar kan je ook zien wat je was. Dan kan je misschien iets weerleggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkels0n
itsalex schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:07:
Als de deuken in de deur zitten, welk object zou je dan er tegenaan moeten bedenken, zeker op die hoogte want dan zou je onderkant gevouwen moeten zijn. Dan zou de auto ergens omheen gevouwen moeten zijn. Misschien wel schade bij de dorpel. Kijk ook naar de lak.
Daarnaast is het wel heel specifiek om ook een tijd aan te geven dat de schade is gebeurd terwijl jullie van niets weten. Pas wel op dat je niet doorrijden na schade aan je broek gaat krijgen.
Leg het ook neer bij de rechtsbijstand als je die hebt en overleg zoveel bewijs neer qua bonnetjes, pinnen etc of wat dan ook, waar je was. Misschien heb je Google Timeline aanstaan en daar kan je ook zien wat je was. Dan kan je misschien iets weerleggen.
Het enige wat ik heb kunnen bedenken dat het de opstapdorpel is die je wel eens achter bestelbussen ziet hangen. Op die hoogte is het ongeveer.

Ik zal zodra ik de mogelijkheid heb nog een foto van de schade toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Wat je vrouw misschien wel alvast kan doen, is een verklaring van haar werkgever regelen dat zij op het desbetreffende moment (11 april 11.11 uur) gewoon op haar werk was. Dan wordt het namelijk een behoorlijk ambivalent verhaal: een schade claimen waarbij veroorzaker en schadeobject 2,4 kilometer van elkaar gescheiden zijn.

Schiet me nog iets te binnen: parkeert zij op een privéterrein met camera's of een andere manier van registreren in/uitgaande auto's? Wellicht dat dat ook kan helpen. Just thinking out loud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:11

PB-powell

Mr. Laziness

Zou het kunnen dat je vrouw die dag ergens (strak langs) een busje geparkeerd heeft gestaan en de deur iets te enthousiast heeft geopend? Of de deur zo dat deze zachtjes tegen de dorpel van een busje aankwam maar bij uit-/instappen iets te hard (onbewust) heeft geduwd tegen de deur? Indien dat geval hoeft 11:11 niet het tijdstip van gebeuren te zijn maar tijdstip van opmerken van de eigenaar van het busje.
Maar als zij niet in zo'n situatie is geweest, zijn jouw theorieën aannemelijker.
En kijk desnoods in jullie agenda of zij 11 april niet toevallig een afwijkend schema had die dag tov een normale werkdag. Kan misschien dat er dan zomaar iets komt bovendrijven wat de schade verklaart.

[ Voor 17% gewijzigd door PB-powell op 21-06-2019 15:42 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Vraag ook eens op op welke plek de andere bestuurder schade heeft. Dit kan wellicht opheldering geven. Als het inderdaad de achterkant van een busje zou zijn, laat die bestuurder dan eens uitleggen hoe je vrouw zijwaards tegen zijn busje is gereden.. 4 wiel sturing? Handremparkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 23:25
Mikkels0n schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:43:

Nee, de auto is alleen WA+ verzekerd dus hebben de schade niet gemeld onder het mom van "asociale hufter die doorrijdt na schade toebrengen aan andermans eigendom".
Deze snap ik niet. Als je zelf geen schuld hebt --- waar je van uit moet gaan indien je niet schuldbewust bent! --- dan maakt het toch niet uit hoe *deze auto* verzekerd is?

In elk geval nu goede foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:09
Mikkels0n schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:59:
Zojuist een telefoontje ontvangen van onze verzekeraar: wij zijn aansprakelijk gesteld voor een schade op 11 april om 11.11 uur. Echter, wij weten hier niks van af. Het gaat om de auto van mijn vrouw.
Is het gebruikelijk dat je pas twee maanden na dato een melding krijgt? Zo wordt het knap lastig om te achterhalen waar je wat deed ten tijde van de schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
likewise schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Deze snap ik niet. Als je zelf geen schuld hebt --- waar je van uit moet gaan indien je niet schuldbewust bent! --- dan maakt het toch niet uit hoe *deze auto* verzekerd is?

In elk geval nu goede foto's maken.
Wel hoor, verzekeraar betaald niet uit als er geen dader is. Dan heb je wel weer een fonds daarvoor, maar behalve dat je dan getuigenverklaringen nodig hebt, zit daar ook een behoorlijk eigen risico op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
likewise schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:53:
[...]

TS zegt niet zoveel over de algehele staat van de auto, maar bij een wat ouder boodschappenautotje kan ik me prima voorstellen dat je geen tijd of geld gaat steken in twee lullige deukjes in de deur. Zeker niet als er geen enkele informatie bekend is over een eventuele dader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Is er al een update?
Pagina: 1