Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_uberer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-07 09:18
Dag tweakers!

Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een ultrawide monitor voor mijn werk, die ik ook als docking station kan gebruiken (alléén met usb-c kabel aansluiten voor video / audio / opladen van laptop). Daarnaast wil ik de ultrawide monitor ook eventueel gebruiken voor wat gaming en entertainment doeleinden.

Mijn oog is daarbij onder andere gevallen op de volgende monitor: Samsung C34J791. Echter heb ik een vraag over de compatibiliteit van de Thunderbolt 3 aansluiting op de monitor, met usb-c apparaten die geen thunderbolt ondersteunen. Voor mijn werk gebruik ik namelijk een Dell Latitude 5580 die wel een usb-c aansluiting heeft voor docking, maar geen Thunderbolt 3 ondersteunt.

1) Kan ik mijn werklaptop desalniettemin aansluiten via de Thunderbolt 3 kabel op de Thunderbolt 3 monitor? Dat wil zeggen, zowel video en audio naar het scherm, maar ook het tegelijk opladen van mijn laptop via de kabel?
2) Zitten er nadelen aan het gebruiken van mijn laptop zonder Thunderbolt 3 i.c.m. dit scherm? Zou ik bepaalde features of prestaties hiermee niet halen, die ik wel met een laptop die Thunderbolt 3 ondersteunt zou kunnen bereiken?
3) Tenslotte, als bovenstaande gewoon kan, wat is dan verder precies het verschil tussen Thunderbolt 3 en regulier usb-c, behalve de snelheid van dataoverdacht (40 gbps t.o.v. 10 gbps bij usb-c 3.1 gen2)

Alvast hartelijk dank voor jullie tips & advies! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Teh_uberer op 21-06-2019 12:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWouter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 10:58
Ik heb bijna dezelfde vragen. Ook op zoek naar ultrawide monitor voor werk, met beetje gamen. Ik wil daar graag met USB-C mijn werklaptop op aansluiten én opladen (Lenovo X1 Yoga 3e gen). Privé wil ik daarnaast ook een MacBook er aan kunnen hangen.

Twijfel nu nog tussen de Samsung C34H890 en LG 34UC88. Voldoen deze of kan ik beter voor een andere monitor kiezen?