Terugroepactie 15-inch MacBook Pro 2015 oververhitting accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Apple roep de Macbooks uit 2015 terug https://tweakers.net/nieu...-oververhitting-accu.html

Ik kom in aanmerking en heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de Apple Store. Nu heb ik een deukje aan de bovenkant/hoek van mijn topcase. Zit er al twee jaar. Zouden ze nu moeilijk doen over de reparatie? De macbook werkt verder uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Lijkt me niet. Omdat deze generatie al 4 jaar in gebruik is kun je dat denk ik ook niet verlangen van je klanten.
Maar goed, denk dat je dat vanzelf wel hoort volgende week ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Mooie van het vervangen van de accu is dat je ook een nieuwe topcase krijgt, probleem opgelost :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Schade is tot bepaalde hoogte geen probleem bij dit programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
nelizmastr schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:17:
Mooie van het vervangen van de accu is dat je ook een nieuwe topcase krijgt, probleem opgelost :+
Dit schijnt helaas niet het geval te zijn. Vandaag wederom bij Microfix geweest (Apple Service Provider) en het schijnt dat met dit specifiek programma, alle modellen middels 'mail in' moeten worden opgestuurd.
Ze zullen dan letterlijk enkel de accu in de topcase vervangen.

Dit is dus very 'unlike' Apple, maar echt het geval. Grote repair centres zoals MicroFix mogen deze recall ook niet zelf uitvoeren.

En ik kan het weten, breng heel veel MacBooks per week en ben praktisch elke dag bij de ASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Mijn Macbook Pro is inmiddels opgestuurd ter reparatie vanwege deze terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik kreeg wel de boodschap naar Apple te moeten maar niet expliciet dat de batterij vervangen moest worden. Ik zit nu bij Apple maar ik krijg dus geen nieuwe. Geen ramp, moest sowieso hier zijn maar je kunt misschien beter even bellen als je echt alleen maar een nieuwe wil want ze hadden aan het serial al genoeg om het te zien. Mijn batterij is < 80% en wordt hoe dan ook vervangen. Helaas niet gratis alleen.

Uiteindelijk bleek hij toch onder het programma te vallen, maar nu moet hij dus opgestuurd worden in plaats van dat het ter plekke kan en duurt het 1-2 weken langer. Anders was het 199 euro geweest en volgende week klaar geweest.

Had een kloon gemaakt met SuperDuper! en die op een Samsung T5 gezet en aan een MBP18 gehangen als bootdisk, dat valt nog niet zo erg tegen eigenlijk. Maar had hem liever wat sneller terug gekregen.

[ Voor 34% gewijzigd door BikkelZ op 26-06-2019 18:30 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sifferino
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-03-2024
mobby1971 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:41:
Apple roep de Macbooks uit 2015 terug https://tweakers.net/nieu...-oververhitting-accu.html

Ik kom in aanmerking en heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de Apple Store. Nu heb ik een deukje aan de bovenkant/hoek van mijn topcase. Zit er al twee jaar. Zouden ze nu moeilijk doen over de reparatie? De macbook werkt verder uitstekend.
De Macbook Pro van mijn vriendin kwam ook in aanmerking, we zijn daarmee naar de Amac gegaan in Breda. Identieke situatie: deukje in de topcase (had het zelf nog nooit gezien zelfs). Als onderdeel van de intake is dit genoteerd en ze moest er voor tekenen. Ze legden uit dat dit bedoeld is om discussie over herkomst van evt. beschadigingen te voorkomen. Zij nemen de verantwoordelijkheid uiteraard voor schade ontstaan in hun/Apple’s beheer. Maar dus geen issue.

Verder prima gegaan, kan alleen tot 4 weken duren omdat er veel laptops binnen komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Sifferino schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:03:
[...]

De Macbook Pro van mijn vriendin kwam ook in aanmerking, we zijn daarmee naar de Amac gegaan in Breda. Identieke situatie: deukje in de topcase (had het zelf nog nooit gezien zelfs). Als onderdeel van de intake is dit genoteerd en ze moest er voor tekenen. Ze legden uit dat dit bedoeld is om discussie over herkomst van evt. beschadigingen te voorkomen. Zij nemen de verantwoordelijkheid uiteraard voor schade ontstaan in hun/Apple’s beheer. Maar dus geen issue.

Verder prima gegaan, kan alleen tot 4 weken duren omdat er veel laptops binnen komen ;(
Bij mij ook alles genoteerd en met name dat ik alleen de accu gerepareerd wilde hebben. Ik kon gelukkig na een week de laptop al weer ophalen.
Pagina: 1