Goedemorgen,
Momenteel ben ik componenten aan het verzamelen voor mijn vriend die als zelfstandige is begonnen.
Hij heeft momenteel een eigen ruimte gehuurd en ik ben van plan om daar het netwerk en server/werkstation e.d. aan te leggen.
Ik zoek een?
Goede manier om de backup in te regelen. Het gaat initieel om ongeveer 1TB aan data, maar dat zal de komende tijd zeker gaan uitgroeien naar 2 / 3TB. Ik hoor vaak dat Cloud geen echte backup is, maar omdat het om een ZZP'er gaat vind ik niet dat ik een complete backupunit hoef te kopen.
Wat is je budget?
Ik denk dat de totale backup oplossing niet meer als 1000 euro moet kosten. Dit is dus hardware en softwarelicentie bij elkaar.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet erg merkvast, verras me :-)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Concept:
Internet - Ziggo 500/50 Zakelijk
Patchkast - 12U Wandkast met glazen deur 600x600x635mm
Patchpaneel - Cat6 UTP 24 ports
Switch - 2x HP Aruba 1910-24-PoE+ switch (Stacked)
Firewall - Fortinet FortiGate FG-60E
PDU - 19 inch 8 voudige stekkerdoos met C14 stekker
Server - HP ML110: 3x 960GB SSD(RAID5) 1x 3TB HDD(Backup), 48Gb mem, 2x OEM MS Server 2016, CALs en 1x 14-core Xeon
UPS - APC Smart-UPS 1500VA 8x C13
Momenteel ben ik componenten aan het verzamelen voor mijn vriend die als zelfstandige is begonnen.
Hij heeft momenteel een eigen ruimte gehuurd en ik ben van plan om daar het netwerk en server/werkstation e.d. aan te leggen.
Ik zoek een?
Goede manier om de backup in te regelen. Het gaat initieel om ongeveer 1TB aan data, maar dat zal de komende tijd zeker gaan uitgroeien naar 2 / 3TB. Ik hoor vaak dat Cloud geen echte backup is, maar omdat het om een ZZP'er gaat vind ik niet dat ik een complete backupunit hoef te kopen.
Wat is je budget?
Ik denk dat de totale backup oplossing niet meer als 1000 euro moet kosten. Dit is dus hardware en softwarelicentie bij elkaar.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet erg merkvast, verras me :-)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Concept:
Internet - Ziggo 500/50 Zakelijk
Patchkast - 12U Wandkast met glazen deur 600x600x635mm
Patchpaneel - Cat6 UTP 24 ports
Switch - 2x HP Aruba 1910-24-PoE+ switch (Stacked)
Firewall - Fortinet FortiGate FG-60E
PDU - 19 inch 8 voudige stekkerdoos met C14 stekker
Server - HP ML110: 3x 960GB SSD(RAID5) 1x 3TB HDD(Backup), 48Gb mem, 2x OEM MS Server 2016, CALs en 1x 14-core Xeon
UPS - APC Smart-UPS 1500VA 8x C13