Toon posts:

computer start niet op / statische lading

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Af en toe als ik mijn computer opstart gebeurt er niks (ik heb hem netjes afgesloten), hij gaat dus niet aan. Als ik vervolgens alle kabels los haal en weer erin plug start hij meteen weerop. Iemand een idee waaraan dit ligt? Statische lading? Ik heb geen geaarde stopcontacten.

Groet,

SuperFreak

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
mijn moederbord heeft een optie 'power status after power failure' waarmee ik hem automatisch kan laten booten na een stroomstoring/disconnect. misschien heb je dit aan staan?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een vergelijkbaar probleem (gehad). Na enkele uren computeren, liep mijn computer vast, waarna deze met geen mogelijkheid meer op te starten was. Pas na een uurtje ofzo had dat ding er weer zin in. Op een gegeven momen kwam ik er achter dat mijn monitor last heeft van een lekstroompje, waardoor mijn kast onder spanning kwam te staan. (hier kwam ik achter toen ik en de kast, en de verwarming tegelijkertijd vastpakte :o :D da's geen aanrader).

Sindsdien ben ik zo verstandig geweest om de zaak te aarden (via de verwarmingsbuis, bij gebrek aan beter). Sindsdien heb ik hier geen problemen meer mee.

Hopelijk helpt aarden bij jou ook

Verwijderd

Zit de soft-power aansluiting op je moederbord wel vast?? Als die los zit dan kan je je pc alleen 'kickstarten' door de stroomkabel en/of andere kabels eruit te trekken en 5 minuten later er weer in te steken.