WD elements gebruiken voor Apple

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd93
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Goedenavond,

Ik heb een harde schijf van het merk WD Elements. Nu wil ik deze gebruiken voor mijn Imac/Macbook pro. Helaas kan ik niks overzetten naar de harde schijf.

Weet iemand hoe ik hem kan unlocken zodat ik hem kan gebruiken voor mijn apple producten?

Hoor het graag!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn glazen bol zegt dat ie geformatteerd is als NTFS (Windows). Mac OS kan normaal gesproken niet naar NTFS schrijven, alleen vanaf lezen. Dus je moet hem via schijfhulpprogramma wissen en inrichten als Mac OS Uitgebreid (of ExFAT).

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 20-06-2019 23:23 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd93
Ja precies! Alleen de vraag is hoe kan dat, ik heb daar echt geen verstand van. Heb al meerdere zaken geprobeerd helaas nog niet gelukt! Misschien kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 10:20
yannickd93 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:25:
Ja precies! Alleen de vraag is hoe kan dat, ik heb daar echt geen verstand van. Heb al meerdere zaken geprobeerd helaas nog niet gelukt! Misschien kunnen jullie mij helpen?
Onze glazen bol kan helaas niet voorspellen welke zaken je al geprobeerd hebt.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd93
Ik heb geprobeerd hem te unlocken zodat ik er dingen op kan plaatsen. Ben alleen benieuwd welke schijf hulpprogramma ervoor nodig is.

Zou ook kunnen dat ik iets fout gedaan heb. Alle tips zijn welkom, als je weet wat zou kunnen helpen. Ook al heb ik het geprobeerd hoor het graag nogmaals!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan de inhoud weg? Dan Schijfhulpprogramma openen en de betreffende schijf formatteren. (Schijfhulpprogramma is een standaard programma op je Apple).

Moet de inhoud bewaard worden? Dan zul je een programma meoten hebben waarmee je NTFS kunt beschrijven. Bijvoorbeeld Paragon NTFS for Mac. Eventuele alternatieven kun je vinden via https://alternativeto.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd93
Dus door het formatteren kan ik hem gebruiken voor Apple producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, of door middel van een programma. Afhankelijk van de data die mogelijk op de schijf staat. Als de data bewaard moet worden dan moet je de schijf beslist niet formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickd93
Nee er staat niets belangrijks op de harde schijf! Dus dan kan ik hem het beste formatteren! Is daar nog ergens uitleg over te vinden hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
yannickd93 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:52:
Nee er staat niets belangrijks op de harde schijf! Dus dan kan ik hem het beste formatteren! Is daar nog ergens uitleg over te vinden hoe dat werkt?
Zoekt en gij zult vinden :)

Google: hdd formatteren apple

Eerste hit op Google: https://support.apple.com/nl-nl/HT201909

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2019 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 18:53
PilatuS schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:00:
[...]

Zoekt en gij zult vinden :)

Google: hdd formatteren apple

Eerste hit op Google: https://support.apple.com/nl-nl/HT201909

Succes :)
Die is wat verouderd ;)

Deze is actueel: https://support.apple.com...k-utility/dskutl14079/mac

:9 Of deze met plaatjes: https://support.apple.com/nl-nl/HT208496

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 21-06-2019 10:54 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Dus even de situatie op 'n rijtje:

Verreweg de meeste verkochte harde schijven zijn ingericht (geformatteerd) voor gebruik met Windows PC's. Voor gebruik met 'n Mac moet de schijf daarom eerst worden heringericht (formatteren) voor macOS. Dat doe je met de app Schijfhulpprogramma, te vinden in de map Hulpprogramma's.

Voorheen koos men dan meestal als bestandssysteemstructuur 'Mac OS Uitgebreid', maar sinds het huidige macOS 10.14 Mojave kun je ook 'APFS' kiezen voor harde schijven. Welke structuur je kiest, ligt eraan of de harde schijf alleen met Mojave gebruikt zal worden of ook met oudere macOS versies (High Sierra). Lees dit Apple Support artikel voor duidelijke uitleg over de verschillen en gepaste keuze.
Pagina: 1