Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige systeem vervangen. Ik game nog weleens wat ( als de kids me de tijd gunnen) en ik begin te merken dat mijn systeem wat games niet meer trekt, bv de nieuwe Total War e.d. Ik heb nu:
Moederbord: Asrock B75 Pro 3m
Processor: Intel i5 3350P 3.10 ghz (quad core)
Videokaart: MSI Twin Frozr III Geforce GTX660
Intern geheugen: Ballistix 2x4 dus 8gb
Voeding: OZC600MXSP
FAN: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Behuizing: BitFenix Shadow
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
En nog een 500gb HDD en wat externe hdd's.
Beeldscherm: 32" LG tv die ik nog over had. (Full HD)
Ik wil de voeding, fan, ssd, hdd en behuizing hergebruiken. Ik kwam de BBG van mei tegen en dacht dat dit wel een goede basis was. Ik zou hierin graag wat advies willen, want mijn kennis van componenten en wat wel en niet kan is beperkt (net als mijn budget). Bovenstaand systeem is door een kennis voor mij samengesteld.
Ik kom dan uit op het volgende systeem:
Moederbord: MSI X470 Gaming Plus
Processor: AMD Ryzen 5 2600
Videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1660 OC 6G of MSI GeForce GTX 1660 GAMING X
Intern geheugen: G. Skill Aegis F4-3000C16D 16GB
Voeding: Idem
FAN: Idem
Behuizing: Idem
SSD: Idem
De reden dat ik twee videokaarten als optie heb neergezet is omdat ik via mijn werk alleen de MSI kan bestellen en mij dat wat belastingvoordeel oplevert. Ik weet alleen niet of het prijsverschil opweegt tegen het voordeel...
Mijn budget is ongeveer 600 euro.
Nog een andere vraag. Heeft het beeldscherm dat ik nu gebruik invloed op de prestaties van mijn systeem? En is het verstandig om die te vervangen? Al dan niet op termijn..
Toch meer vragen dan ik dacht...
Ik hoor graag van jullie
Ik wil mijn huidige systeem vervangen. Ik game nog weleens wat ( als de kids me de tijd gunnen) en ik begin te merken dat mijn systeem wat games niet meer trekt, bv de nieuwe Total War e.d. Ik heb nu:
Moederbord: Asrock B75 Pro 3m
Processor: Intel i5 3350P 3.10 ghz (quad core)
Videokaart: MSI Twin Frozr III Geforce GTX660
Intern geheugen: Ballistix 2x4 dus 8gb
Voeding: OZC600MXSP
FAN: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Behuizing: BitFenix Shadow
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
En nog een 500gb HDD en wat externe hdd's.
Beeldscherm: 32" LG tv die ik nog over had. (Full HD)
Ik wil de voeding, fan, ssd, hdd en behuizing hergebruiken. Ik kwam de BBG van mei tegen en dacht dat dit wel een goede basis was. Ik zou hierin graag wat advies willen, want mijn kennis van componenten en wat wel en niet kan is beperkt (net als mijn budget). Bovenstaand systeem is door een kennis voor mij samengesteld.
Ik kom dan uit op het volgende systeem:
Moederbord: MSI X470 Gaming Plus
Processor: AMD Ryzen 5 2600
Videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1660 OC 6G of MSI GeForce GTX 1660 GAMING X
Intern geheugen: G. Skill Aegis F4-3000C16D 16GB
Voeding: Idem
FAN: Idem
Behuizing: Idem
SSD: Idem
De reden dat ik twee videokaarten als optie heb neergezet is omdat ik via mijn werk alleen de MSI kan bestellen en mij dat wat belastingvoordeel oplevert. Ik weet alleen niet of het prijsverschil opweegt tegen het voordeel...
Mijn budget is ongeveer 600 euro.
Nog een andere vraag. Heeft het beeldscherm dat ik nu gebruik invloed op de prestaties van mijn systeem? En is het verstandig om die te vervangen? Al dan niet op termijn..
Toch meer vragen dan ik dacht...

Ik hoor graag van jullie
[ Voor 4% gewijzigd door hgnbeek op 30-06-2019 21:54 ]