Outlook en Onedrive: Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Graag zou ik jullie hulp willen vragen bij het volgende probleem met Outlook en Onedrive.

Van het ene op het andere moment werkten beide applicaties niet meer goed. Onedrive duurde plots minutenlang om aan te melden (soms helemaal niet) en Outlook startte op om vervolgens niet met de server te connecten. Ik heb geprobeerd in Windows de files te reparen maar dit mocht niet baten. Vervolgens heb ik Office 365 volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit werkte ook niet.

Als laatste heb ik de functie 'Opnieuw beginnen met een schone installatie' geprobeerd. Dit leek de eerste te werken totdat ik de laptop had uitgezet en Outlook opnieuw startte. Nu blijft het laadscherm 3 of 4 keer hangen waarna ik het geforceerd afsluit. De 5 of 6e keer start Outlook op. Vervolgens blijft hij hangen bij het connecten met de server.
De 'oplossing' is nu een paar keer op 'Offline werken' drukken. Dan duurt het 1 a 2 minuten totdat mijn emails zijn geladen en kan ik er 'gewoon' mee werken. Totdat Windows dus opnieuw is opgestart.

Ondrive duurt ongeveer 5 tot 10 minuten om in te loggen... Dit leek ook na de 'schone installatie' opgelost maar dat is het dus niet.

Verder heb ik Windows defender laten scannen en AntimalwareBytes omdat ik dacht aan een virus oid. Beide vonden niks.

Ik heb even geen idee meer, bijzonder vreemd probleem...... Iemand een idee of oplossing?

Laptop: Lenovo E570
Aanvankelijk met Lenovo bloatware welke nu na de schone installatie verwijderd is. Windows uptodate.

Word, Powerpoint, Firefox werken allen vlekkeloos.

Office 365 werkt wel goed op mij mobiel. Onedrive doet het ook goed op mijn desktop; daar is het binnen 30 opgestart en ingelogd. Office 365 heb ik hier niet op vanwege de licentiebeperking.
...

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 20-06-2019 22:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:05
Start Outlook wel in veilige modus ?
Shift inhouden als je Outlook start of /safe in de snelkoppeling zetten.

Misschien dat een Outlook plug-in problemen geeft.
De veilige modus schakelt deze uit.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeeYT
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-09 16:44
Je zou eens kunnen proberen om een Office herstel uit te voeren.
dit kun je doen via windows instellingen > Apps > Zoek in de programmalijst naar Microsoft Office 365 "JouwOfficeVersie".
Klik hierop en klik op "Wijzigen".
Je krijgt dan de optie om een snel herstel of online herstel uit te voeren.
Kies hier voor snel herstel, als snel herstel een foutmelding geeft kan je ook online herstel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
@GeenAngst @EmJeeYT

Dank voor de input!

Heb Outlook hersteld via de online methode. Ik had hem reeds al opnieuw geinstalleerd. Dit lijkt telkens bij de eerste keer opstarten te werken. Echter na 2 of 3x weer hetzelfde probleem.
@GeenAngst Outlook start direcdt in veilige modus.

Wat nu het probleem is; Outlook start wel op, met normale snelheid. Alleen het vebinden met de server duurt 5-10 minuten. Daarna werkt hij gewoon goed. Als ik Outlook dan afsluit en opnieuw start is hij direct verbonden. Er lijkt dus iets te gebeuren elke keer als ik de laptop uitschakel en outlook opstart. Dan duur het dus 5 minuten voor hij connectdie met de Exchange server maakt.

Ik snap er nu echt helemaal niks meer van....

[ Voor 19% gewijzigd door Deruxian op 05-07-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeeYT
Zou je kunnen proberen of je de Outlook server kunt ping-en?
Je kunt dat doen via cmd >
"ping outlook.office365.com".

Verder zou het mogelijk een firewall probleem kunnen zijn. Je kunt proberen om de firewall helemaal uit te schakelen, en daarna Outlook op te starten.

Is het verder alleen in Outlook een connectieprobleem, en verder niet in bijv. je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
@EmJeeYT

Dit is het resultaat van de de pingtest:

Pinging AMS-efz.ms-acdc.office.com [40.101.80.2] with 32 bytes of data:
Reply from 40.101.80.2: bytes=32 time=12ms TTL=240
Reply from 40.101.80.2: bytes=32 time=11ms TTL=240
Reply from 40.101.80.2: bytes=32 time=11ms TTL=240
Reply from 40.101.80.2: bytes=32 time=12ms TTL=240

Ping statistics for 40.101.80.2:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 12ms, Average = 11ms

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nou breekt mijn klomp.. Start Outlook op en verbindt direct..
Onedrive is ook opeens opgestart.

De pingtest is geen interventie oid?

Mocht hij het weer niet doen zal ik de firewall uitschakelen:)

Bedankt voor de hulp tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeeYT
Mooi om te horen dat alles weer werkt, ik zou ook verder niet weten wat het probleem is geweest.

Als het wederom problemen geeft zou je de firewall inderdaad kunnen proberen.
En anders weet je dit forum wel weer te vinden!
Pagina: 1