Zelfgebouwde PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Ben ik weer. Deze keer met een werkende voeding, maar helaas (nog) geen werkende PC.

Als ik mijn PC aan zet, gaan de ventilatoren aan en ook de LED-lichten gaan aan. Ik heb mijn PC via HDMI aan mijn TV aangesloten. Zodra ik de PC aan zet lijkt het wel heel even alsof er beeld binnen komt op mijn TV, maar uiteindelijk geeft deze toch geen signaal aan. Ondertussen heb ik de meeste dingen weer ontkoppeld en nu heb ik alleen nog mijn CPU, moederbord, 1 Ram stick in de PC zitten. Het EZ Debug Led display gloeit bij het opstarten eerst kort rood bij de CPU, vervolgens gaat deze uit en een seconde later gaat het VGA lampje branden. Deze blijft branden, zelf als ik mijn TV niet heb aangesloten. Opvallend is dat het DRAM lampje niet gaat branden. Deze gaat wel branden en blijft ook branden als ik de RAM stick eruit haal of in de verkeerde port doe en vervolgens opstart. Verder mogelijk relevant:

- Nadat ik oorspronkelijk geen beeld kreeg, heb ik mijn BIOS via BIOS FLASHBACK+ geupdated. Dit lijkt goed te zijn gegaan.
- CPU stekker zit erin, evenals Power LED / Power SWITCH e.d. . Alles heb ik ook al een keertje eruit gehaald en opnieuw ingedaan.
- Ik heb het met beide RAM stick 1 voor 1 erin geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
- Geen systeemspeaker aanwezig

Mijn setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 181,-€ 181,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenAsus ROG Strix RTX 2060 6GB Gaming OC€ 414,-€ 414,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 80,-€ 80,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,01€ 73,01
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 76,50€ 76,50
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 39,95€ 39,95
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 107,39€ 107,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,85

Beste antwoord (via Talkan op 20-06-2019 22:44)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Talkan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:28:
[...]

Misschien een domme vraag, maar waar anders? Mijn videokaart heeft geen slots om iets in te steken?
Als ik de link van je videokaart volg staan daar foto's bij met wel degelijk diverse aansluitingen op de videokaart?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Toch niet de videokabel in de HDMI van het moederbord gestoken? Daar krijg je geen beeld uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
Uszka schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:26:
Toch niet de videokabel in de HDMI van het moederbord gestoken? Daar krijg je geen beeld uit namelijk.
Misschien een domme vraag, maar waar anders? Mijn videokaart heeft geen slots om iets in te steken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Talkan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:28:
[...]

Als ik de link van je videokaart volg staan daar foto's bij met wel degelijk diverse aansluitingen op de videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Je videokaart heeft 2x HDMI en 2x DP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Talkan
Oké, nu voel ik mij toch echt wel vreselijk dom.

Ik had het antwoord ook al op Google gelezen, maar gezien ik geen slots zag toch verder gekeken en uiteindelijk ook de thread hier aangemaakt. Na jullie posts nog eens naar mijn videokaart gekeken, maar er zaten toch echt geen slots op. Nog eens in de doos van de videokaart gekeken of ik misschien iets moest monteren, nee ook niet...

Toen viel het kwartje. De beschermingen zaten nog op/in de slots. Superstom, vooral als je bedenkt wat ik ondertussen allemaal heb getest en geprobeerd. Hoe dan ook, onwijs bedankt! Ik ga weer verder met mijn PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Talkan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:44:
Oké, nu voel ik mij toch echt wel vreselijk dom.

Ik had het antwoord ook al op Google gelezen, maar gezien ik geen slots zag toch verder gekeken en uiteindelijk ook de thread hier aangemaakt. Na jullie posts nog eens naar mijn videokaart gekeken, maar er zaten toch echt geen slots op. Nog eens in de doos van de videokaart gekeken of ik misschien iets moest monteren, nee ook niet...

Toen viel het kwartje. De beschermingen zaten nog op/in de slots. Superstom, vooral als je bedenkt wat ik ondertussen allemaal heb getest en geprobeerd. Hoe dan ook, onwijs bedankt! Ik ga weer verder met mijn PC.
Haha, kan de beste overkomen ;) toch fijn dat het met zoiets simpels is opgelost :) Veel plezier met je PC!

Pagina: 1