Toon posts:

Normaal dat geheugen zoemt?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik af en toe serieuze vastlopers heb (zie [topic=188326] ), wou ik m'n geheugen eens testen en quick-startup afgezet in de BIOS.

Wanneer hij de 256MB test, hoor ik dat. Een raar gezoem. :?

Iemand idee hoe dit komt en/of dit normaal is?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien een soort ratelend geluid? Sommige mobo's maken tijdens de memcount idd een ratelend geluid... zoemen heb ik ei'k nog nooit gehoord...

Virussen? Scan ze hier!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geheugen is niet mechanisch, maakt dus geen geluid. Behalve als je het laat vallen of breekt. :)

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

normaal zo stil als als als als.. euhm naja je hoord het niet.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
trek je pc speaker er eens uit. als het goed is hoor je dan niks meer.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Wanneer ik iets van het netwerk afhaal en de pc wat moet rekenen dan hoor ik ook een "zoemend" geluid. Dit kan helemaal geen kwaad.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 27 juli 2001 19:19 schreef Pjotrik het volgende:
Wanneer ik iets van het netwerk afhaal en de pc wat moet rekenen dan hoor ik ook een "zoemend" geluid. Dit kan helemaal geen kwaad.
Dat klinkt een beetje als een fan waarvan het lagertje niet helemaal jofel meer van is.

Virussen? Scan ze hier!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja ik heb dat ook, alleen komt het niet uit het geheugen maar uit het moederbord want ik heb het met verschillende DIMMs geprobeerd, en ik had het bij allemaal. Overgens is het bij een 103 MHz bus, bij 112 niet. (Bij 100 niet op gelet eigenlijk).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Is het niet de harde schijf die aan het ratelen is? Dat zou een stuk logischer zijn.

• VlasBaard
Nee het is niet de harde schijf. Het is een veel zachter geluid. De meeste mensen hier zullen het ook niet horen ivm hoeveelheid koelers. (Ik hoor het ook alleen met kast open).

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Het is echt het meest logisch dat het via je pc-speaker komt.. kan best dat deze wat storingen en dergelijk opvangt..

Het kan namelijk je geheugen of je moederbord zelf niet zijn, omdat die gewoon geen onderdelen hebben die zulke geluiden kunnen maken :)

• VlasBaard
Mja... ik zal het nog eens proberen, maar dat is iig niet de richting waarvandaan het leek te komen. Het was iig niet via de geluidskaart, dat weet ik wel zeker.

Pagina: 1