Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn pc doet het helemaal alleen ik krijg geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 5 mei een nieuw moederbord ram en cpu gekocht en 1 week geleden is mij powersuply gestorven. Nu heb k sinds vandaag een nieuwe powersuply alleen krijg ik geen beeld.
Alle fans spinnen en de lichten branden ook krijg ik 1 piep uit mij pc ik weet dat het of het moederbord of de cpu is want ik heb het geprobeerd met mij oude parts en toen deed hij 't wel ook heb k 't geprobeerd met andere ram en toen deed hij het ook niet
Mij pc:
Cpu: Ryzen 5 1600
Gpu: Gtx 660
Motherboard: gigabyte a320m-s2h
Ram: 16gb 2666mhz ddr4
Ssd: 250gb
Powersuply: 600w

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Misschien heeft de oude voeding meer kapot gemaakt dan alleen zichzelf. Welk merk en type was je oude voeding?
Wat is het merk en type van de nieuwe voeding?

Heb je alle connectors op de juiste plaats aangesloten?

Verwijderd

Heb je je monitor wel op de juiste poort aangesloten (videokaart en niet moederbord)?

Verwijderd

Topicstarter
M'n oude powersuply was een inter-tech sl-500w
En ik had allebij geprobeerd beide werken niet

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Probeer ook eens zo min mogelijk randapparatuur aan te sluiten en 1 geheugenbankje en probeer daarna het andere geheugenbankje.

Laat ook weten of het heeft geholpen wat andere Tweakers zeggen zoals:
'Heb je alle connectors op de juiste plaats aangesloten?' en
'Heb je je monitor wel op de juiste poort aangesloten (videokaart en niet moederbord)?'

[ Voor 62% gewijzigd door Cheese op 20-06-2019 21:51 ]

Verwijderd

Welke nieuwe voeding?
Is de GTX 660 zoals anderen hierboven al 2x vragen, aangesloten op de PSU?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:42:
M'n oude powersuply was een inter-tech sl-500w
Met die voeding vraag je om problemen. Niet ondenkbaar dat er meer kapot is.

Merk en type van de nieuwe voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is aangesloten op de nieuwe powersuply ook heb ik niks anders aangesloten op mij pc behalve beeld en de nieuwe powersuply is van riotoro: https://azerty.nl/product...ing-intern-atx12v--eps12v

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Oi, waarom zo besparen op een slechte 600w no-name PSU? Voor het zelfde geld had je ook een minder 'zwaar bemeten' wel goede voeding gehad. Zonde hoor, zit je op een forum als tweakers met alle kennis in huis om je een goede keuze te laten maken, maak je dezelfde fout als met je vorige PSU :X

Dit is het moment om onderdeel voor onderdeel te testen. Je hardware werkt wel op je oude systeem en nieuwe PSU? De opmerking hier beneden is zeker ook een optie. Met een modernere GPU kan je een en ander uitsluiten.

[ Voor 59% gewijzigd door millman op 20-06-2019 22:59 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Heb je toevallig geen ander (moderner) videokaartje liggen om mee te testen? GTX660 is vrij antiek, en mist waarschijnlijk UEFI ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen nieuwere videokaart liggen alleen een GT 640 verder deed mijn vorige moederbord cpu en ram het wel op mijn nieuwe powersuply ook heb ik de ram getest en het ligt niet aan de ram

• Cheese
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wat is dat oude moederbord, cpu en ram?
Is er een mogelijkheid dat je in dat oude moederbord je componenten die je nu gebruikt kan testen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
millman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:48:
Oi, waarom zo besparen op een slechte 600w no-name PSU? Voor het zelfde geld had je ook een minder 'zwaar bemeten' wel goede voeding gehad. Zonde hoor, zit je op een forum als tweakers met alle kennis in huis om je een goede keuze te laten maken, maak je dezelfde fout als met je vorige PSU :X

Dit is het moment om onderdeel voor onderdeel te testen. Je hardware werkt wel op je oude systeem en nieuwe PSU? De opmerking hier beneden is zeker ook een optie. Met een modernere GPU kan je een en ander uitsluiten.
De Inter-Tech is een bagger PC slopende voeding. De Riotoro maakt gewoon gebruik van een bekend budget platform van High Power gebaseerd op een double forward design met DC-DC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude moederbord is een am3 en ddr3 slots en k heb am4 en ddr4

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Mijn vermoeden, je oude PSU heeft ook je moederbord en/of CPU meegenomen in z'n dood.

Een wijze les, voortaan niet meer besparen op zo'n belangrijk onderdeel in je PC.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb deze pc 2e hands gekocht dus die powersuply zat erbij
Pagina: 1