Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

64Inch tv vervoeren in aanhanger zonder doos en zonder voet

Pagina: 1
Acties:

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Een vraagje,
Ik ga een 2e hands televisie kopen dit weekend.

Betreft een Philips Ambilight uit 2016 die 64inch is.
Deze gaat niet passen in mijn auto, dus ik zal een aanhangwagen huren hiervoor.

Ik ben opzoek naar wat tips om deze televisie te vervoeren.
Helaas zit er ook geen voet bij om het verhaal nog complexer te maken :)

Ik zat te denken om in ieder geval een dekbed mee te nemen en hem hierin te wikkelen.
Vervolgens rechtop te zetten tegen de zijkant met 2 spanbanden.

Zijn er nog dingen waar ik verder rekening mee moet houden ?
Of eventuele andere tips?

Bedankt

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
Ik zou hem plat leggen op de rug en zorgen dat hij niet kan schuiven. En natuurlijk ergens in wikkelen. Eventueel even een dik stuk karton voor het scherm plakken.

• C6DL
.Maarten schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:51:
Ik zou hem plat leggen op de rug en zorgen dat hij niet kan schuiven. En natuurlijk ergens in wikkelen. Eventueel even een dik stuk karton voor het scherm plakken.
Toch op de rug?.. hoe zit het dan met het midden van het scherm, welke niet ondersteund wordt?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:54
Je kan eventueel dat eventueel met klossen hout/boeken/piepschuim/lakens verder opvullen en evt. wat zware dingen eromheen leggen om schuiven te voorkomen.

eventueel zou je hem ook inderdaad kunnen inwikkelen in lakens/dekbedden, en met spanbanden aan de zijkant (of de kopse kant aan autozijde) kunnen vast sjorren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is het gewicht ? Als het niet veel is gewoon plat leggen óp het scherm (met voldoende bescherming tegen krassen uiteraard). Anders rechtop om schade door doorzakken te voorkomen, zo worden ze immers in 99% van de gevallen ook vanuit de fabriek verzonden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Glas wordt in elk geval altijd rechtop vervoerd.
Plat is heel gevaarlijk als je aanhanger opwipt of in een gat rijdt.
En vermits de meeste aanhanger zowat geen vering hebben gaat die TV nogal wat g-krachten te verduren krijgen.

Dekens en dergelijk dempen ook weinig, karton is beter.
Je moet er in elk geval voor zorgen dat die TV niet kan bewegen, maar ook dat je niet te veel druk op het frame zet. Best wel tricky.
Als een TV in een doos zit, dan worden de sjorkrachten opgevangen door het piepschuim wat er rond zit.

Sjorbanden direct over die TV gaan je scherm breken.

Ik hoop dat je niet ver moet, en traag kan rijden, of misschien toch ergens een kleine Van of grote monovolume proberen te regelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

C6DL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:49:
Een vraagje,
Ik ga een 2e hands televisie kopen dit weekend.

Betreft een Philips Ambilight uit 2016 die 64inch is.
Deze gaat niet passen in mijn auto, dus ik zal een aanhangwagen huren hiervoor.

Ik ben opzoek naar wat tips om deze televisie te vervoeren.
Helaas zit er ook geen voet bij om het verhaal nog complexer te maken :)

Ik zat te denken om in ieder geval een dekbed mee te nemen en hem hierin te wikkelen.
Vervolgens rechtop te zetten tegen de zijkant met 2 spanbanden.

Zijn er nog dingen waar ik verder rekening mee moet houden ?
Of eventuele andere tips?

Bedankt
Sowieso ergens foam kopen of lenen waar je het toestel op/in kunt zetten. (TV's worden bij mijn weten staand vervoerd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• C6DL
Hackus schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Sowieso ergens foam kopen of lenen waar je het toestel op/in kunt zetten. (TV's worden bij mijn weten staand vervoerd)
Waar koop je zo iets?

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Gewoon een zooitje EPS isolatieplaten bij de Praxis halen ;)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:42
Vraag even bij je lokale elektro winkel of ze een doos/verpakkingsmateriaal van een 65" over hebben.
Staat daar toch vaak toch te wachten op het afval.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zie wel eens op de markt iemand staan. iemand met fournituren, of bij een meubelstoffeerder

edit: https://www.schuimwinkel.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 20-06-2019 15:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hackus schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:07:
[...]

En de reden van staand vervoer is puur dat er draai- en buigkrachten op het scherm kunnen kunnen waardoor het scherm kan breken. Staand gebeurt dit niet (met normaal rijgedrag uiteraard.)

Staand, met genoeg bescherming er om en goed aan de zijkant van de aanhanger gebonden zodat het niet kan "klapperen" is het beste voor het vervoer. De voet maakt doorgaans niet uit en de onderkant kan de TV wel dragen. Echter, zorg dan wel voor een zachte ondergrond. Een goede rol bubble wrap doet wonderen voor een beschermde en evt. waterdichte afdekking met een goede bevestiging.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:42
Ik zie dat er ook diverse bedrijven zijn die vervoer voor TV's aanbieden. Kun je ook nog even op googlen.
Of wellicht wil je lokale elektra winkel dat ook wel wil doen...

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 20-06-2019 15:17 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uzuhl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Gewoon een zooitje EPS isolatieplaten bij de Praxis halen ;)
Een aanhanger stuitert veel meer dan personenauto, dus is dat te hard.

• C6DL
Ik ga een rol noppenfolie kopen, en neem 3 kussens mee en een kingsize dekbed!
Rechtop vervoeren en licht vastzetten.. ben benieuwd :D

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
hoop gedoe met zo'n aanhanger. Is je auto zo klein dat die tv er niet in past? (rechtop achter de voorstoelen?

Ik zou me rustiger voelen als ik mn TV in een auto zou vervoeren dan in een aanhanger - niemand waar je even voor een paar uur een stationwagen van kan lenen?

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Hackus schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Een aanhanger stuitert veel meer dan personenauto, dus is dat te hard.
Je normale verpakking zijn ook altijd EPS platen, in dit geval doe je wat extra's er omheen. Maar ik snap wat je zegt.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Matras in je aanhanger leggen, daar de tv bovenop met het scherm naar boven. Dan een laag schuim en plaat, beide groter dan het scherm. Dat met spanbanden naar beneden vast trekken, met als doel dat het niet gaat schuiven.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
M14 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:30:
Matras in je aanhanger leggen, daar de tv bovenop met het scherm naar boven. Dan een laag schuim en plaat, beide groter dan het scherm. Dat met spanbanden naar beneden vast trekken, met als doel dat het niet gaat schuiven.
Dit, eventueel de tv nog wikkelen in een niet al te dikke deken.

Oh, en hopen dat er geen stortbui komt :+

Try SCE to Aux

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sebas1979 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:25:
hoop gedoe met zo'n aanhanger. Is je auto zo klein dat die tv er niet in past? (rechtop achter de voorstoelen?

Ik zou me rustiger voelen als ik mn TV in een auto zou vervoeren dan in een aanhanger - niemand waar je even voor een paar uur een stationwagen van kan lenen?
Het is een 64" (165CM) TV he ;) Dat is best wel heel erg groot en gaat in de meeste auto's echt niet passen.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 10:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

M14 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:30:
Indien je dit doet: Met het scherm naar beneden, niet naar boven!

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

C6DL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:19:
Ik ga een rol noppenfolie kopen, en neem 3 kussens mee en een kingsize dekbed!
Rechtop vervoeren en licht vastzetten.. ben benieuwd :D
Kun je ook nog een tukkie doen! :z
Zelf zou ik gewoon mijn dekbed gebruiken (Als het bakkie een beetje schoon is)
En plat op het dekbed met scherm omlaag. Dit allemaal met 0% ervaring maar 100% verwachting van success. :)
Of een busje huren of auto lenen waar hij in past.

★ What does that mean? ★

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
Brummetje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Het is een 64" (165CM) TV he ;) Dat is best wel heel erg groot en gaat in de meeste auto's echt niet passen.
Da's de diagonaal. Lange zijde wordt dan iets van 145 cm. Beetje station heeft daar geen probleem mee.
Maar goed, als het in een aanhanger moet, dan zou ik idd voor systeem 'worstenbroodje' gaan: tussen 2 matrassen klemmen, en naar beneden vastbinden tegen stuiteren.

@C6DL : succes in ieder geval :)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Hann1BaL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Indien je dit doet: Met het scherm naar beneden, niet naar boven!
Nee, juist niet. Het matras zorgt voor demping bij schokken. Maar met het scherm naar beneden kan het matras ook op het scherm drukken. De enige manier om dat te voorkomen is dunner materiaal pakken, maar dat gaat ten koste van de demping.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20
Ik zou er sowieso niet aan beginnen, een tv vervoeren in zo'n hobbel aanhanger.
Er is toch wel een vriend/collega/familielid die een ruimere auto heeft? Zelfs in een gemiddelde c-segment hatchback met de achterbank plat moet het beter gaan. Ook dan wel in een deken of dekbed rollen.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of je in een Smart ForTwo rijdt maar in een gemiddelde auto zou het wel moeten passen en anders kan je altijd een busje huren doordeweeks bij Sixt voor € 19. Hoewel ik moet eerlijk zeggen dat een 55 inch Philips TV al best groot was (in doos met schuim etc) in mijn Golf GTE en ook maar net paste, alleen denk ik als je een beetje schuin zet en goed ondersteunt dat het gewoon moet passen.
Ik zou nooit waardevolle spullen met (lege) aanhanger vervoeren gezien de kans op schade tussen deze kar met 5 plankjes niet echt de meest veilige oplossing is. Het stuitert, wind, regen, etc en pas wanneer er wat gewicht op komt te staan, is het nog veilig rijden maar anders heb je een soort stuiterbal achter je auto aanslepen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Action heeft ook rollen bubbelplastic 1,50 ofzo paar daarvan er omheen wikkelen.

*heeft ook eens een 65'' plasma scherm vervoerd plat in een Renault scenic paste perfect.*

[ Voor 38% gewijzigd door 42dpi op 20-06-2019 17:58 ]

Si vis pacem, para bellum

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:34

Funky22

Guild invite

Dat tv's altijd rechtop worden vervoerd is onzin, genoeg gezien dat ze plat liggen en dit kan ook geen kwaad bij de huidige tv's

Heb mijne 75inch ook met een gesloten gehuurde aanhanger vervoert zat wel in de doos was nieuw,
moest ik geen doos hebben zou ik een isolatieplaat op de remork leggen en een paar donsdeken in de kringloop ofzo gaan halen en die goed om de tv wikkelen.

[ Voor 63% gewijzigd door Funky22 op 20-06-2019 18:11 ]

https://discord.gg/x8uWt9

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:40
Funky22 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:08:
Dat tv's altijd rechtop worden vervoerd is onzin, genoeg gezien dat ze plat liggen en dit kan ook geen kwaad bij de huidige tv's.
Vroegah toen ik nog in een distributie center werkte die grote webshops in nederland voorzag van spullen, waren wij het in ieder geval verplicht! Dit omdat door een plots schok (drempel te hard, gat in wegdek enz) het scherm zou kunnen beschadigen. Er staan doorgaans ook niks voor niks van die mooie pijltjes op de doos :+

Het kan natuurlijk plat, maar dan zou ik het sowieso niet doen in een aanhanger, en ook niet kilometers over klinker wegen ofzo...

Specs!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Schermen beschadigen niet door plat te vervoeren, ze doen dit wel door verkeerd plat te vervoeren.
Een tv recht vervoeren en niet goed inpakken/vastmaken is even nefast.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Staand vervoeren verkleint gewoon de kans op schade. Ook in een doos. Daarom willen leveranciers dat graag (het staat soms ook op de dozen). Het gebeurt uiteraard niet altijd. Bij de MM zie je vaak zat pallets met liggende dozen. Het is niet zo dat als je je TV liggend vervoert dat je dan gegarandeerd een defect exemplaar hebt.

Anyway, ik zou wel zeggen dat een 65" scherm nog wel staand achter voorstoelen kan staan, tussen de deuren in. Dat lijkt mij de beste manier van vervoer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Funky22

Funky22

Guild invite

Bij plasma's kon het kwaad ja om die plat te vervoeren bij de huidige Lcd's/oleds niet, echt hou die kwakkel toch niet mee in leven...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Funky22 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:58:
Bij plasma's kon het kwaad ja om die plat te vervoeren bij de huidige Lcd's/oleds niet, echt hou die kwakkel toch niet mee in leven...
Ik zou daar toch niet zomaar vanuit gaan. High-end TV's hebben hun scherm vaak aan een glasplaat gelamineerd, maar goedkopere TV's hebben gewoon een 'flexibele' plastic constructie waarbij het scherm iets kan buigen. Als de TV nu plat ligt en je gaat onverhoopt door een kuil komen al die verticale G's tevoorschijn die het scherm in het middel (vooral bij 65") echt wel significant kunnen buigen. Met een hoop pech is je TV dan kapot ja.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• C6DL
De televisie past niet ineens plat in de aanhangwagen (is 130 breed)
De tv is 144 breed.
Wordt dus rechtop vervoeren tegen de zijkant aan met een matras ertussen, en kussens eronder!

Ben erg benieuwd :D

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Funky22 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:58:
Ook bij plasma's kon dat geen kwaad, als je maar niet over hobbels reed. Dát is pas de kwakkel die in leven gehouden wordt. Zowel bij plasma's als bij andere grote schermen met een glazen voorkant heeft dat plat vervoeren alleen maar met het fysieke risico op breuk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 22-06-2019 09:21 ]

• Funky22

Funky22

Guild invite

Met plasma had het te maken met de gasbubbels en niet met de glasplaat.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JA precies, dat is het hardnekkige gerucht. Maar ik heb daar nooit 1 goeie verklaring voor gezien. Is ook onzin. Maar niet meer relevant, plasma bestaat niet echt meer...

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vulcan750 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:29:
Ik zou er sowieso niet aan beginnen, een tv vervoeren in zo'n hobbel aanhanger.
Er is toch wel een vriend/collega/familielid die een ruimere auto heeft? Zelfs in een gemiddelde c-segment hatchback met de achterbank plat moet het beter gaan. Ook dan wel in een deken of dekbed rollen.
Zo'n TV dien je verticaal te vervoeren, niet horizontaal… er zijn niet veel auto's die met achterbank plat deze hoogte kunnen behappen. Zelf heb ik een Peugeot 308 SW en dit gaat dat echt niet redden. Nu zijn veel stations tegenwoordig ook geen echte stations meer met de schuin aflopende daklijnen… :+

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 22-06-2019 12:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:42
C6DL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:05:
De televisie past niet ineens plat in de aanhangwagen (is 130 breed)
De tv is 144 breed.
Wordt dus rechtop vervoeren tegen de zijkant aan met een matras ertussen, en kussens eronder!

Ben erg benieuwd :D
En?

PVO

• Vulcan750
_Dune_ schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:13:
[...]

Zo'n TV dien je verticaal te vervoeren, niet horizontaal… er zijn niet veel auto's die met achterbank plat deze hoogte kunnen behappen. Zelf heb ik een Peugeot 308 SW en dit gaat dat echt niet redden. Nu zijn veel stations tegenwoordig ook geen echte stations meer met de schuin aflopende daklijnen… :+
In een aanhanger zou ik het zeker niet doen, maar goed ingepakt plat in een fatsoenlijke auto zou ik het er wel op wagen.Gewoon beheerst, niet al te hard rijden en extra voorzichtig over eventuele drempels.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• C6DL
Uiteindelijk is de tv bij me bezorgd en heb ik me druk gemaakt om niets :D

• Vulcan750
C6DL schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Uiteindelijk is de tv bij me bezorgd en heb ik me druk gemaakt om niets :D
Top, veel kijkplezier ermee!👍

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:42
Lol nice!

PVO

Pagina: 1