Postfix relay error [550 5.7.1 Relaying denied]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:37

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Als hobby project doe ik een poging mijn eigen email voor mijn domein op te zetten d.m.v. Postfix. De server die onder Digital Ocean valt moet via Postfix de mail relayen naar Mailgun welke hem doorstuurt naar mijn Gmail. Bij aanvang heb ik deze GUIDE gevolgd, die biedt echter geen uitkomst bij mijn probleem.

Na veel puzzelen krijg ik een respons op de gestuurde mails, dit is echter een 550 5.7.1 Relaying denied error. Dit zou een fout moeten zijn in mijn main.cf bestand, het lukt me echter niet om dit op te lossen.

Ik heb weinig kennis op dit gebied dus ik hoop dat er iemand is die mij de juiste kant op kan sturen.. :$

main.cf deel ik in eerste instantie niet omdat ik niet zeker weet waar de relevantie ligt en ik niet direct een loze informatiedump wil doen

Beste antwoord (via Sumerechny op 21-06-2019 07:02)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al niet had gedacht aan mijn aangegeven punten, is het idd wel zo verstandig er niet verder mee te gaan. Je kan dan beter je server alleen interne mails laten afhandelen en naar je gmail sturen. Postfix wordt dan gewoon een domme smtp/mail client (Postfix ís een SMTP server ;)), een MTA. Het luistert dan alleen op localhost en stuurt het naar je gmail account. In de configuratie neem je je credentials op zodat het afleveren ook werkt. Genoeg online te vinden hoe je dat in kan richten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar krijg je die error? Bij je mail client of staat dat in je postfix server log? Want als het bij dat laatste is, is het niet een issue van Postfix, maar de relay server waar je het heen wilt sturen om uiteindelijk naar je Gmail te krijgen.

Je moet ook denken aan DNS records, met name SPF, die aangeven of relayen wel is toegestaan voor een bepaald domein.

Als laatste moet je nog letten op je afzender adres. Namens welk adres wil je gaan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:50:
Waar krijg je die error? Bij je mail client of staat dat in je postfix server log? Want als het bij dat laatste is, is het niet een issue van Postfix, maar de relay server waar je het heen wilt sturen om uiteindelijk naar je Gmail te krijgen.

Je moet ook denken aan DNS records, met name SPF, die aangeven of relayen wel is toegestaan voor een bepaald domein.

Als laatste moet je nog letten op je afzender adres. Namens welk adres wil je gaan sturen?
Ik krijg een respons op het email adres waarvan ik verstuur (getest met Gmail en Office 365), in de Postfix log zie ik geen error terug.

Volgens mij zouden de DNS records op orde moeten zijn, Mailgun geeft hierbij geen error aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus je stuurt met een @gmail.com of @outlook.com adres? Dat gaat nooit werken, tenzij je direct tegen de smtp server van die dienst kletst. Mét credentials die erbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zoals ik het artikel lees is het niet voor de toepassing die jij wil:
A mail relay solves both of these problems. It is much simpler to configure than a full-blown SMTP server because you simply route any email generated by your server to a professionally-managed SMTP server. As a result, you will be free from most email deliverability hassles.
Da's dus email versturen die jij op de server zelf aanmaakt en geen forward van gmail of andere providers. Wat jij wil is een open relay en dat moet je niet willen. Jij wil een closed relay maar niet op de manier zoals het bedoelt is. Staat ook in de paragraaf in het artikel onder bovenstaande quote.

Pluspunt is dus wel alvast dat je server getuige de error geen open relay lijkt te zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bastien op 20-06-2019 20:15 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:07:
Dus je stuurt met een @gmail.com of @outlook.com adres? Dat gaat nooit werken, tenzij je direct tegen de smtp server van die dienst kletst. Mét credentials die erbij horen.
Bastien schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:14:
Zoals ik het artikel lees is het niet voor de toepassing die jij wil:

[...]

Da's dus email versturen die jij op de server zelf aanmaakt en geen forward van gmail of andere providers. Wat jij wil is een open relay en dat moet je niet willen. Jij wil een closed relay maar niet op de manier zoals het bedoelt is. Staat ook in de paragraaf in het artikel onder bovenstaande quote.

Pluspunt is dus wel alvast dat je server getuige de error geen open relay lijkt te zijn. :)
Ah, daar begon ik al bang voor te worden. Ter bevestiging het volgende is dus niet mogelijk?

Extern een mail versturen naar mail@mijndomein.com welke het relayed via postmaster@mail.mijndomein.com (Postfix heeft toegang tot SMTP (?)) die het automatisch doorstuurt naar mijnadres@gmail.com.

Excuses voor het taalgebruik, dit is aardig ver buiten mijn kennisgebied :X. Ik begin te vermoeden dat ik mij hier beter niet mee bezig kan houden ivm security issues.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je al niet had gedacht aan mijn aangegeven punten, is het idd wel zo verstandig er niet verder mee te gaan. Je kan dan beter je server alleen interne mails laten afhandelen en naar je gmail sturen. Postfix wordt dan gewoon een domme smtp/mail client (Postfix ís een SMTP server ;)), een MTA. Het luistert dan alleen op localhost en stuurt het naar je gmail account. In de configuratie neem je je credentials op zodat het afleveren ook werkt. Genoeg online te vinden hoe je dat in kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:05:
Dat lijkt me helder, bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1