Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een val van mijn oneplus 5T 6gb is het touchscreen opgehouden met functioneren. Geen barsten, geen krassen, het touchscreen reageert alleen niet meer op aanraking. Trilfunctie, geluid, software en scherm functioneert allemaal. Echter is de telefoon vergrendeld met mijn pincode. Omdat ik mijn data van de telefoon wil recoveren heb ik verschillende acties ondernomen.

Opnieuw aan en uit zetten heeft geen effect gehad. USB-OTG met verschillende muizen geen effect. Hard reset en recovery mode, aangeraden via oneplus service medewerker, is niet mogelijk omdat het touchscreen dus niet reageert en het menu niet te bedienen is met de volumeknoppen. Vervolgens het scherm/touchscreen unit laten vervangen bij een 3e partij, echter levert dit ook niks op. Deze 3e partij verwacht dat de oorzaak in de soft-/firmware zit.

Bij deze de vraag of jullie nog mogelijke oplossingen hebben waardoor ik mijn telefoon kan ontgrendelen of data kan recoveren. En of er een mogelijkheid is om het touchscreen weer te laten functioneren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd het is wel heel vreemd dat het scherm het ook niet doet bij een OTG kabel of wanneer het vervangen is. Heb je verschillende OTG kabels / muizen getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik voordat het panel kapot ging OTG/USB debugging als instelling aan had staan, en ik heb niet de Oneplus OTG kabel gebruikt. Verder heb ik 3 verschillende muizen gebruikt.

Ik heb de telefoon met vervangen scherm nog niet in handen gehad, de persoon die het vervangen heeft gaf echter aan dat het panel nog steeds niet reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:04:
@rens-br Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik voordat het panel kapot ging OTG/USB debugging als instelling aan had staan, en ik heb niet de Oneplus OTG kabel gebruikt. Verder heb ik 3 verschillende muizen gebruikt.
Volgens mij werkt OTG met een muis ook zonder dat je daarvoor iets in de instellingen moet wijzigen.
Ik heb de telefoon met vervangen scherm nog niet in handen gehad, de persoon die het vervangen heeft gaf echter aan dat het panel nog steeds niet reageert...
Vooral is dit erg bijzonder, dat zou betekenen dat er iets kapot gevallen is van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Ik krijg het met OTG in ieder geval niet aan het werk. Misschien omdat de telefoon vast zit op het pincode scherm na het opstarten. Daardoor kan ik ook niet met een pc verbinden.

Ik vind het ook nogal frappant dat het zo gelopen is, maar ik zou niet weten wat ik nog meer kan proberen.