Packetloss en Latency Variety WIFI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenPaque
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2022
Mijn vraag
Ik heb een Netgear R6300 router die in mijn hal staat. Deze beschikt over een 2.4G verbinding en een 5G verbinding. Mijn computer staat een verdieping omhoog. Nu is het zo dat de WiFi heel erg matig is op de tweede verdieping. Het werkt goed opzich, ik kan internetten, youtube, netflix etc alleen wat er vaak gebeurd is dat de ping omhoog schiet en dus dat ik 20 seconde bijvoorbeeld geen internet meer hebt en dan stabiliseerd het weer en is het weer normaal. Dit gebeurt erg vaak en wordt nu super irritant. Het is overigens niet alleen mijn computer maar ook mijn telefoon etc.

Dit heb ik ook bij het spelen van games en hier stoor ik me dus mateloos aan. Ik kan geen internetkabel leggen vanaf mijn router naar mijn computer die op de eerste verdieping staat. Tenminste, niet dat ik weet.. Misschien zijn er andere manieren om internet kabels te verleggen met een externe router geen idee..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router Netgear R6300 en Netgear WiFi adapter Model A6210 (in de computer)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Router hard reset al geprobeerd, router op verschillende kanalen gezet, drivers geupdate. Niks helpt.

Als je mij kan helpen wordt dat heel erg gewaardeerd.

Alvast bedankt,
Sven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Betere WiFi dekking krijg je door meerdere accesspoints in te zetten. Als je het goed wil doen, trek je een netwerkkabel naar de tweede verdieping en zet je daar een accesspoint neer.

Als je geen netwerkkabel kan/wil trekken, dan zijn er alternatieven in de vorm van een backbone op kabel (moca, electriciteitskabel) of via WiFi (Mesh). Beiden zijn een kwalitatief ondergeschikt en een concessie...aan jou om uiteindelijk te beoordelen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
lier schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:36:
Betere WiFi dekking krijg je door meerdere accesspoints in te zetten. Als je het goed wil doen, trek je een netwerkkabel naar de tweede verdieping en zet je daar een accesspoint neer.

Als je geen netwerkkabel kan/wil trekken, dan zijn er alternatieven in de vorm van een backbone op kabel (moca, electriciteitskabel) of via WiFi (Mesh). Beiden zijn een kwalitatief ondergeschikt en een concessie...aan jou om uiteindelijk te beoordelen.
MoCa is nauwlijks een concessie t.o.v. UTP. Als er (alleen) een coax draad naar boven loopt is dat een perfecte oplossing. Direct UTP heeft natuurlijk de voorkeur, maar MoCa zal, als er een geschikte kabel ligt, ook goed werken. Of Mesh of Powerline goed zal werken is meer een gok inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk even of je case hier tussen staat: Het grote mijn-wifi-werkt-niet-lekker topic (?)