Wat ga je met je laptop doen?
Zakelijk gebruik: videobewerking en motion graphics (ook 3D graphics). Heb een lichte voorkeur voor macOs, maar sta open voor Windows.
Belangrijk is (in volgorde van belang):
- Betrouwbaarheid en bouwkwaliteit
- Support
- Processor en ram
- Kwaliteit scherm (kleurechtheid, niet refresh rate)
- GPU
- Nice-to-have: ethernet poort en card reader.
Wat is je budget?
Tussen 2.000 en 4.000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mogelijk dagelijks, maar niet ver (fietsen naar kantoor). Accuduur niet zo belangrijk, laag gewicht wel lekker natuurlijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel tussen:
Zakelijk gebruik: videobewerking en motion graphics (ook 3D graphics). Heb een lichte voorkeur voor macOs, maar sta open voor Windows.
Belangrijk is (in volgorde van belang):
- Betrouwbaarheid en bouwkwaliteit
- Support
- Processor en ram
- Kwaliteit scherm (kleurechtheid, niet refresh rate)
- GPU
- Nice-to-have: ethernet poort en card reader.
Wat is je budget?
Tussen 2.000 en 4.000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mogelijk dagelijks, maar niet ver (fietsen naar kantoor). Accuduur niet zo belangrijk, laag gewicht wel lekker natuurlijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijfel tussen:
- Dell XPS 15
- --> Nieuw model op komst
- Lenovo Thinkpad Extreme X1
- --> Nieuw model op komst
- Macbook Pro 2019 met 32 gb RAM upgrade.
- --> Net refresh gehad
- Is Dell's quality control werkelijk slecht? En kan ik vertrouwen op snelle reparatie?
- Thinkpad heeft een goed imago voor zakelijk gebruik, maar is dit ook een legitieme vervanger voor een Mac? Ik lees dat de speakers slecht zijn bijvoorbeeld, en het scherm is ook niet denderend. Dit is een wezenlijk manco voor mijn werkveld. Ik wil deze lijn heel graag tof vinden, maar twijfel of het toereikend is voor audiovisuele toepassingen. Hoor ook graag meningen over hun support.
- Zijn Macbooks tegenwoordig echt zo slecht? Mijn Macbook Pro uit 2011 is de beste aankoop uit mijn leven geweest. Hij werkt nog steeds goed, is alleen niet meer krachtig genoeg voor After Effects. Support altijd super geweest. Ik heb zelf ook onderhoud gepleegd en upgrades gedaan. Het staat me tegen dat dat bij de recente modellen niet meer kan. Is de hoge prijs nog verantwoord?