Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:05
Ik zoek een?
Een over-ear hoofdtelefoon!

Wat is je budget?
Rond de 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil ze hoofdzakelijk thuis gebruiken, maar af en toe als ik op mijn werk ben of ergens anders. Ik zal verschillende soorten muziek luisteren: veel klassieke muziek, maar ook indie muziek, techno en het bekijken van videos; een veelzijdige hoofdtelefoon dus!

Bluetooth vind ik bijzonder prettig, zelfs voor in huis. De hoofdtelefoon moet goed bruikbaar zijn in combinatie met een laptop en telefoon.

Mijn vorige hoofdtelefoons
Ik heb de volgende twee hoofdtelefoons gehad en zoiets wil ik niet weer:

pricewatch: JBL E45BT (Zwart)
Deze kon ik goedkoop op de kop tikken. Gingen binnen een aantal maanden al kapot zonder dat ik er ruig mee omging.

pricewatch: Jabra Move Wireless (Zwart)
Door de indrukwekkend recensies deze aangeschaft, maar ik begrijp niets van de recensies. De bas is prima, maar klassieke muziek en überhaupt hoge tonen kraken en klinken afschuwelijk.

Ik klink misschien een beetje kritisch, maar beide bovenstaande hoofdtelefoons zijn qua geluid meer een sidegrade vergeleken met de standaard Apple oordopjes en niet echt de moeite waard mijns inziens. Goedkoop is duurkoop!

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
Schijnbaar een klassieker. De Bluetooth versie bestaat ook, echter is deze fors hoger in de prijs.

pricewatch: Sennheiser Momentum Wireless (Zwart)
Goede reviews, echter iets boven budget.

pricewatch: Sony MDR-1A (Zilver, Zwart)
Prima reviews, binnen budget.

Deze hoofdtelefoons zijn volgens mij prima keuzes, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie nog suggesties die passen bij mijn eisen?

Ik zie graag jullie antwoorden tegemoet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eigenlijk alleen maar adviseren om ze te gaan proberen.
Geluid is de belangrijkse eigenschap en tegelijk ook de meest subjectieve.
Sinds ikzelf Bluetooth koop ben ik aanhanger van JBL, vroeger droeg ik altijd religieus Sennheiser maar die zijn me een beetje verloren omdat ze heel lang achter bleven met een betaalbaar BT aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Wanneer bluetooth geen must is, zou ik je de Sony MDR-1A adviseren. Deze heeft een zeer goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Waar men zich regelmatig in vergist bij het kopen van bluetooth hoofdtelefoons, is dat zowel de hoofdtelefoon in kwestie als de bron die het signaal verzend beiden een goede bluetooth-codec dienen te ondersteunen (bijv. aptX). Wanneer één van de twee apparaten hierin tekort schiet heb je weinig aan jouw honderden euro's kostende koptelefoon waar alle recensenten lovend over zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Let erop dat bij bluetooth er een vertraging kan zitten tussen het beeld en geluid van je video. Idealiter zoek je dus ook in reviews of dit een issue is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:09
is het een bewuste keuze om te kiezen voor een gesloten klankkast? ik zou juist kiezen voor een open, wordt op de lange duur niet zo heet en je hebt in jou situaties denk ik niet zoveel last van omgevingsgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:05
aljooge schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:38:
is het een bewuste keuze om te kiezen voor een gesloten klankkast? ik zou juist kiezen voor een open, wordt op de lange duur niet zo heet en je hebt in jou situaties denk ik niet zoveel last van omgevingsgeluid.
Nee, dit is geen bewuste keuze! Heb je suggesties voor een aantal open headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
Zelf heb in de Sony wh-1000xm2. Inmiddels is de xm3 er al. Een BT met Noise cancelling. Ik vind dit echt een heerlijke koptelefoon. 2e hands is deze wel binnen jouw budget te vinden. Hij gaat super lang mee op de accu en zit heerlijk op mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:09
Belecthor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:04:
[...]

Nee, dit is geen bewuste keuze! Heb je suggesties voor een aantal open headphones?
Kan je hierbij niet helpen helaas, je zal ze zelf moeten beluisteren bijvoorbeeld in een hifi zaak en alle open klankkasten uitproberen op draagcomfort en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW00
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-08 11:50
Ik ben zeer tevreden met deze : https://www.hifi.nl/artik...efoon-van-AudioQuest.html

Geen bluetooth (dus bekabeld) en zelfs geen microphone maar het geluid is indrukwekkend.
En het is al een oudje dus de prijs is flink gezakt.

[ Voor 10% gewijzigd door BartW00 op 23-06-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57

Honesty

kattenneus!

Playmaster schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:01:
Zelf heb in de Sony wh-1000xm2. Inmiddels is de xm3 er al. Een BT met Noise cancelling. Ik vind dit echt een heerlijke koptelefoon. 2e hands is deze wel binnen jouw budget te vinden. Hij gaat super lang mee op de accu en zit heerlijk op mijn hoofd.
Deze heb ik ook ooit gekregen bij mijn sony smartphone, zal zeker deze lijn in de gaten houden via marktplaats of de V&A, als iemand wel de telefoon wil maar niet de headset verkopen ze de headset en past die misschien net in je budget. Want komen regelmatig acties langs van Sony xperia+1000xm)

Het belangrijkste vind ik misschien wel pasvorm, ga passen en kijk welke headsets goed je oren afsluiten, welke lekker zitten(niet te losjes, niet te strak) welk gewicht vind je goed genoeg, ik ken mensen die vinden de Sony al te zwaar, terwijl mijn hifi-hoofdtelefoons 3x zo zwaar zijn en bij mij ook lekker zitten.
Kijk daarna naar geluid, een sony klinkt anders dan een sennheiser en je kan best tot het volk horen zoals ik die de tweede fijner vind klinken.

Budget, dit vind ik altijd een moeilijke, ik snap dat je niet oneindig geld hebt en het een keer 'genoeg' is maar als je je headset heel veel gebruikt(zeg maar iedere dag 3 uur) dan gebruik je hem 1000 uur per jaar. Stel hij gaat 5 jaar mee dan heeft hij een levensduur van 5000 uur. Voor iets wat zo lang meegaat kan je misschien je budget ophogen. kijk ook goed naar wat je telefoon aankan via BT.

Festina lente

Pagina: 1