Bluetooth oortjes geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milanboot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 01:03
Beste iedereen,

ik ben van plan om de Huawei P30 Pro 128gb te kopen en toch niet voor de Samsung s10 128gb te gaan vanwege de specificaties die bij de p30 een stuk beter uit de verf komen.
Nu is er alleen een nadeel en dat is dat de Huawei geen 3.5mm jack aansluiting heeft en geen stereo maar mono sound. De aansluiting maakt me nog niet heel veel uit maar de mono sound wel aangezien ik zelf erg veel muziek luister. Mijn vraag is of de 'mono sound' kan worden ontweken als ik bijvoorbeeld bluetooth oortjes zou gebruiken in plaats van oertjes met snoer. Zou dit verschil uitmaken? Heb ik dan even goed geluid ongeveer als bijvoorbeeld een Samsung S10 met (snoer)oortjes ?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41

FeaR

In GoT we trust

Slaat het mono-geluid niet op de fysieke speakers van de telefoon? In andere woorden, dat mono niet slaat op het geluid naar externe bron.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milanboot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-06 01:03
Ja dit is de fysieke speaker inderdaad. Met bluetooth oortjes zou je de geluifskwaliteit dus al kunnen verbeteren? Begrijp ik het dan ook goed dat wanneer je normale bedraden oortjes zou gebruiken ook niet het mono-geluid hebt omdat het dan rechtsreeks vanuit de telefoon komt? Dat dit (mono-geluid) alleen is als je de speaker van de telefoon gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41

FeaR

In GoT we trust

De telefoon heeft maar één speaker dus dat staat dan aangeduid als mono. Dat staat ook in de review van Tweakers: "Monoluidspreker". Dat heeft geen betrekking op andere devices/uitgangen. Als je een headphone aansluit (via Bluetooth of via USB - 3,5mm jack adapter) dan zal dat stereo zijn. Kwaliteit laat ik even in het midden aangezien een mono speaker niet per sé hoeft te beteken dat het geluid slecht is. En qua oordopjes heb je ook kwalitatief goede en minder goede exemplaren. Maar moraal van het verhaal: telefoon = mono, headphone = stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:47

snmght

imho dan he

Wat @FeaR zegt inderdaad, de telefoon heeft een mono speaker, wat je er op aan sluit kan gewoon in stereo en hoge kwaliteit klinken. Overigens is de kwaliteit van het geluid over de speaker van de P30 Pro ook prima in orde. Klinkt niet fantastisch natuurlijk, maar zo 'op het oor' niet minder dan eerdere telefoons die ik gehad heb met stereo speakers.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?