outlook bericht voor het eerst geopend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trondheim
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Hoi,
kan je achterhalen wanneer je een mail hebt geopend voor de eerste keer?
Dus niet wanneer die is binnengekomen, daar staat een tijdsindicatie bij, maar wel wanneer die geopend is...

het is nog belangrijk, mijn werk kan ervan afhangen :-)

alvast bedankt voor reacties...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Exchange kan dit volgens mij niet laten zien; tenminste ik weet het niet waar dat terug te vinden zou zijn.
Je vertelt er niet bij wat voor emailomgeving het is, dus dat helpt ook niet.

Als je baan af zou hangen van wanneer een email gelezen is, gok ik dat er wel meer aan de hand is dan de vraag of een email gelezen is. Ik snap dat je daar niet op in wilt gaan, maar het kan in feite niet zo zijn dat het wel of niet een email gemarkeerd hebben als gelezen bepaalt of je wel of niet je baan behoudt.

De feature zegt ook weinig, omdat een selectieverandering als default al een email markeert als gelezen, maar dat zegt natuurlijk niets over het feit of je dat ook daadwerkelijk gedaan hebt. Ook kun je deze weer als ongelezen markeren, nadat je deze hebt gelezen.

Zonder te weten wat je nu eigenlijk probeert aan te tonen, lijkt me dat gelezen vs ongelezen een weinig effectieve methode gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke mail client en mailserver heb je het over? In Outlook kun je dat volgens deze site niet zien:
https://www.msoutlook.info/question/marked-as-read-date

Hier is wellicht meer inspiratie te vinden: zoeken bij google naar 'outlook see what date I read the email'

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trondheim
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
ok bedankt voor de antwoorden, blijkbaar lukt dat dus niet... ander werk zoeken dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
De volgende keer maar een tracking pixel toevoegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ontvanger kan een logje van de mailserver laten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jeroen3 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:45:
De volgende keer maar een tracking pixel toevoegen dan?
Bijna geen enkele browser opent die nog standaard. In 2000 zou het mogelijk nog hebben gewerkt.
Elke browser vraagt nu of externe afbeeldingen getoond moeten worden.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 20-06-2019 11:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ken genoeg afdelingen die een gedeelde mailbox hebben, waar het aanklikken van een mail voldoende is om de mail als "gelezen" te markeren.
Waarmee ik vooral wil aangeven dat "gelezen" niet perse hoeft te betekenen dat iemand de inhoud van de mail ook tot zich heeft genomen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

trondheim schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:42:
ok bedankt voor de antwoorden, blijkbaar lukt dat dus niet... ander werk zoeken dus :-)
Je bent wel erg kort door de bocht als je contract (en reputatie?) schijnbaar op het spel staat. Je zou wat meer info kunnen geven.

Wellicht zijn er serverside logs. Hangt van details af. (En sowieso, als een mail niet hebben gezien reden voor ontslag is moet het wel hel bont zijn. Misschien een topic, met meer info, waard in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan, uitzonderingen daargelaten zal het niet snel mogen in NL.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1