Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Beste allen,

Ik heb deze week een probleempje gehad met mijn S8 waardoor ik deze terug naar fabrieksinstellingen heb moeten zetten. Alles teruggezet via backup, geen probleem.
Ook WhatsApp heeft echter AL de foto's en filmpjes teruggezet, en al die zaken zijn nu gedateerd op gisteren. Met andere woorden, ik heb 3000+ files staan op gisteren.
Ik had nu het idee om gewoon een folder aan te maken en dan de bestanden te moven naar dat album. Zo gezegd zo gedaan, files geselecteerd en verplaatst naar een nieuw album. Ze zijn ook daar beland, prima.

Maar als ik nu kijk onder "foto's", staan de bestanden daar ook nog gewoon. Ze zijn dus wel fysiek verplaatst, maar Gallery blijft ze gewoon tonen bij "foto's". Dat is natuurlijk niet de bedoeling, anders hebben die albums geen nut.

Ik heb diverse filmpjes op youtube gezien hoe ze dat doen, en zij verplaatsen toch telkens de bestanden en dan duiken ze niet meer op een andere plaats, enkel in het album (zoals het volgens mij hoort). Voor zover ik kan zien doen ze dat echter op exact dezelfde wijze als ik...

Weet iemand wat ik fout doe?

Beste antwoord (via BartDG op 20-06-2019 11:04)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ga eens naar de app info van je galerij (lang ingedrukt houden) en verwijder de data en cache van die app
rens-br schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:41:

Overigens werken de meeste gallerij apps op Android zo dat ze alle afbeeldingen laten zien, tenzij daarin een .nomap staat.
Bedoel je niet .nomedia?

Als je de fotos echt weg wilt:

Maak een nieuw tekstbestand op je pc (notepad) en hernoem deze naar .nomedia (zonder extensie)
Kopieer deze vervolgens naar de map met afbeeldingen die je niet zichtbaar wilt in je gallerij

[ Voor 79% gewijzigd door ImNotnoa op 20-06-2019 10:50 ]

Try SCE to Aux

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BartDG Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Kan het zijn dat je gallerij nog moet bedenken / kijken waar de bestanden staan en nog iets van cache heeft? Wellicht kan je die eens leeggooien.

Overigens werken de meeste gallerij apps op Android zo dat ze alle afbeeldingen laten zien, tenzij daarin een .nomdia bestand staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Ga eens naar de app info van je galerij (lang ingedrukt houden) en verwijder de data en cache van die app
rens-br schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:41:

Overigens werken de meeste gallerij apps op Android zo dat ze alle afbeeldingen laten zien, tenzij daarin een .nomap staat.
Bedoel je niet .nomedia?

Als je de fotos echt weg wilt:

Maak een nieuw tekstbestand op je pc (notepad) en hernoem deze naar .nomedia (zonder extensie)
Kopieer deze vervolgens naar de map met afbeeldingen die je niet zichtbaar wilt in je gallerij

[ Voor 79% gewijzigd door ImNotnoa op 20-06-2019 10:50 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Super tip! Ga ik proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
BartDG schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:54:
Super tip! Ga ik proberen, bedankt!
Succes, denk ook om de punt (.) vooraan de bestandsnaam

Edit:

https://androidhost.org/Tz3Ns

Hier kun je het bestand kant-en-klaar downloaden

[ Voor 18% gewijzigd door ImNotnoa op 20-06-2019 11:08 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb het eerst geprobeerd met een "nomedia" app waarbij ik gewoon de betreffende folder moest aanvinkel, maar dat maakte geen verschil.
Daarna heb ik heb nog eens geprobeerd met de .nomedia bestand, door het te kopiëren in de betreffende folder, maar ook nu nog blijven de bestanden zichtbaar tussen de "foto's". Ik heb al eens gereboot.
Kan het zijn dat dit gewoon even duurt vooraleer dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hier ook een vraag stellen waarom ik in Galerij geen collage meer kan maken.
Ik kan selecteren, aanvinken welke foto's en dan krijg ik alleen een zwart scherm, zie geen collage en kan ook niet opslaan.
Pagina: 1