Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnGameNaam
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-08 21:41
Hallo mede tweakers en tweaksters

Ik heb een nikon D3200 met de standaart 18/55mm lens en een 35mm lens, alleen lijkt me het leuk om binnenkort een zoom/telelens te halen alleen ik weet niet zo goed wat handig daar voor.
Ik heb zelf al wat gekeken
ik zag zelf een
Nikon AF-S DX Nikkor 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR
En een
Nikon AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II
Deze lensen moet ergens tussen de 0 en 600 euro zijn

Al vast bedankt
Ps Als er nog tips zijn voor mijn volgende post laat ze gerust weten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Waar schieten je huidige lenzen in te kort?

Wat wil je zoal fotograferen?

Voor dat bedrag zou je ook deze kunnen halen, als je een one fits all lens zoekt:

pricewatch: Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnGameNaam
PageFault schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:02:
Waar schieten je huidige lenzen in te kort?

Wat wil je zoal fotograferen?

Voor dat bedrag zou je ook deze kunnen halen, als je een one fits all lens zoekt:

pricewatch: Nikon AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-6.3G ED VR
Wat ik vooral nodig heb van deze lenzen is dat ik een object dichterbij kan halen

Wat ik fotografeer weet ik zelf ook eigelijk nog niet
Maar als u hier wat uit kan halen https://instagram.com/mbijl_photography?igshid=nqxjy1nf9u1c
Wat mijn style is

Die lens die u liet zien is inderdaad mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:20
Als je de foto's alleen op Instagram deelt, kun je ook gewoon croppen natuurlijk (digitale zoom).

Heb je voorbeelden van waar je vind dat je huidige lens echt lengte tekort komt?

"Dingen dichterbij halen" doet elke lens die langer is dan je huidige 55mm. De vraag is dan alleen hoe dichtbij het moet zijn. Als je slechts beperkt wat tekort komt (zeg dat je gewenste onderwerp / crop 25% van de huidige foto beslaat) dan kun je prima uit de voeten door dat deel van de foto gewoon uit te snijden. Tenzij je gaat afdrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En wil je daadwerkelijk een vervanger voor je 18-55, met een bereik van 18-100+, of mag het ook een aparte telelens zijn (bijvoorbeeld 55-200 / 70-300) die je gebruikt naast je 18-55 en waarbij je dus van lens wisselt als je meer telebereik nodig hebt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnGameNaam
Orion84 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:33:
En wil je daadwerkelijk een vervanger voor je 18-55, met een bereik van 18-100+, of mag het ook een aparte telelens zijn (bijvoorbeeld 55-200 / 70-300) die je gebruikt naast je 18-55 en waarbij je dus van lens wisselt als je meer telebereik nodig hebt?
Voor mij maakt het niet heel veel uit
Ik heb ook al de tip gekregen voor deze lens
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD

En als voorbeeld waarneer ik meer berijk nodig had was toen ik een foto van een boot wou maken deze was net niet in mijn bereik om hem scherp te hebben zodat deze ook nog een keer kon worden afgedrukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
De 18-400 is vooral als vervanging van je kit lens niet als aanvulling. het is een alles in 1 lens die zowel groothoek als zoem heeft. Dat levert wel een stuk meer gewicht en mindere kwaliteit van fotos op ten opzichte van 2 losse lenzen (18-55 en 70-300 bijvoorbeeld) maar geeft weer het gemak dat je niet hoeft te wisselen van lens.

Even een setje van losse tele lenzen die aansluiten bij jouw kit lens:
https://tweakers.net/pric...25;577485;294772;1172611/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Ik denk dat je het meeste plezier gaat halen uit een losse 70-300 AF-P, erg scherpe lens met snelle focus & waarschijnlijk een stuk scherper dan alle superzooms (zoals de 18-300) en veel meer bereik dan de 18-140.
Prijs in nl 280, of als je m zonder garantie koopt via e-infin bv €180, https://www.e-infin.com/e...0mm_f/4.5-6.3g_ed_vr_lens

Heb je wel een extra lens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
De 18-400 is een lens die veel kost en veel kwaliteit inlevert, zeker als je ver inzoomt (eaar he hem juist voor gebruikt). De Sigma 18-300 is het maximale wat ik je kan aanraden. Ook dat is een compromis lens, maar je wil niet wisselen. Een Sony RX10 III is dan een betere camera voor je, om eerlijk te zijn

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
@MijnGameNaam Op je (eerste) pagina van je instagramaccount zie ik weinig staan waarbij je niet af zou kunnen zonder flinke zoom. Lopen brengt je ook dichterbij (en verandert je perspectief). Maar best wel wat close ups en daarin is het kunnen spelen met scherpte diepte erg mooi.

Mijn tip is, denk eens na over een prime lens. Daar heb je meer aan als je fotografie wilt leren. Een lens kan ik daarin niet direct aanraden. Ik ben geen gear head genoeg om meerdere merken ze volgen. Zelf gebruik ik Sony namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door MRIdev op 20-06-2019 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
MRIdev schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:51:
@MijnGameNaam Op je (eerste) pagina van je instagramaccount zie ik weinig staan waarbij je niet af zou kunnen zonder flinke zoom. Lopen brengt je ook dichterbij (en verandert je perspectief). Denk eens na over een prime lens. Daar heb je meer aan als je fotografie wilt leren. Een lens kan ik daarin niet direct aanraden. Ik ben geen gear head genoeg om meerdere merken ze volgen. Zelf gebruik ik Sony namelijk.
Hij geeft aan al een 35mm prime te hebben. Op zich een comfortable afstand op een crop sensor.

Misschien dat hij niets plaats waar zoom voor nodig is omdat hij die fotos nu niet maakt. Geen idee.

Wisselen van lens is dus geen probleem lijkt me.

Als ik het totaal bekijk en ook kijk naar wat je er mee doet zou ik een betaalbare 55-200 of 70-300 lens aanraden. Let wel even op dat die stabilisatie heeft.

Bij canon zou ik direct de 55-250 IS STM aanraden, perfecte lichtgewicht betaalbare zoom met stabilisatie. Maar Nikon weet ik gewoon minder van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
@Philip Ross flips overheen gelezen.
Pagina: 1