Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 16:35
Hallo peoples,

Ik zit met een vraagje; ik moet naarstig toch een keer mijn Samsung Galaxy A3 uit 2015 vervangen, en ik heb mijn keus tussen de Xiami Redmi Note 7 en de Samsung Galaxy A40 terug gebracht. De basis van de beestjes is voor mijn gebruik meer dan voldoende, en ik hoef er geen kapitalen aan uit te geven.

Mijn grootste "probleem" is het schilletje; Samsung's schil ken ik, maar Xiaomi's ken ik niet. Hoe groot is de overstap van Samsung's schil naar die van Xiaomi, en hoe bevalt hun schilletje?

Ik hoor graag jullie ervaringen, liefst van mensen die de overstap gemaakt hebben, maar iedere Xiaomi gebruiker mag zijn mening natuurlijk ook geven (graag zelfs).

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via rens-br op 21-06-2019 08:30)

• Little Charlie
Hallo peoples,

Bedankt allemaal voor jullie input, en door een gelukje heb ik ze gisteren allebei even vast kunnen houden en mee kunnen spelen. Nu blijken die 4mm breedte verschil toch net te veel te zijn voor mijn kleine klauwtjes, dus heeft het uiteindelijk niks met het schilletje te maken dat het toch de Samsung wordt.

Dank jullie wel en ga vooral door met jullie meningen delen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28
Het schilletje is een kwestie van ermee leren omgaan. Neem de eerste periode de tijd om even door alles heen te gaan en het uit te zoeken, en dat is het. Eventueel is er hier op het forum support met vragen.
[Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Ervaringen & Discussie

Een vraag die je moet stellen is, gebruik je specifieke Samsung apps. Een simpel voorbeeld. Mijn vader wisselde van Samsung naar Motorola en miste functionaliteit uit de Samsung kalender app. Hij heeft zonder leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
Dank voor de input, swhnld.

De enige echte app van hun die ik gebruik is hun In-Traffic Reply. De rest allemaal 3rd party apps. Dus dat zou volgens jou geen groot probleem mogen zijn als ik 't goed begrijp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
@Little Charlie volgens mij verschilt de Xiaomi schil, MIUI, helemaal niet zo heel veel van de Samsung schil. Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je het toestel ergens kan testen, zodoende kan je kijken hoe de schil je bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-06 11:02
Ik heb bijna alle merken wel gehad inmiddels samsung, lg, huawei, iphone enzovoort. Nu zijn mijn laatste 3 toestellen alle 3 xiaomi toestellen geweest. 3 niet omdat ze stuk gingen maar omdat ik het leuk vind om te wisselen. De miui schil is niks mis mee vind ik persoonlijk er zitten zelfs een paar handige features in. En ik denk niet dat je de samsung schil zal missen. De redmi note 7 is een erg mooi toestel voor de prijs en ik zou hem dan ook boven de samsung verkiezen. Je kan natuurlijk altijd nog een launcher gebruiken om je startscherm wat meer naar wens te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:28
Little Charlie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:33:
Dank voor de input, swhnld.

De enige echte app van hun die ik gebruik is hun In-Traffic Reply. De rest allemaal 3rd party apps. Dus dat zou volgens jou geen groot probleem mogen zijn als ik 't goed begrijp?
Ja, voor de in traffic reply even een alternatief zoeken, en dan moet het goed gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Little Charlie
Hallo peoples,

Bedankt allemaal voor jullie input, en door een gelukje heb ik ze gisteren allebei even vast kunnen houden en mee kunnen spelen. Nu blijken die 4mm breedte verschil toch net te veel te zijn voor mijn kleine klauwtjes, dus heeft het uiteindelijk niks met het schilletje te maken dat het toch de Samsung wordt.

Dank jullie wel en ga vooral door met jullie meningen delen.
Pagina: 1