Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 16:25
Hi,

ik zit te denken aan een OLED TV, maar schakel op dit moment alles via mijn Onkyo TX-NR609. Deze Onkyo heeft HDMI 1.4 en nu dénk ik dat deze dus ook 4K aan kan, maar weet dat niet zeker.

Iemand die me hierover het verlossende antwoord kan geven?

Hier: pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwart `ie ik dat de Onkyo HDMI 1.4 heeft en hier: Wikipedia: High-definition multimedia interface zie ik dat HDMI 1.4 an sich 4K zou moeten aankunnen. Maar, klopt wat ik heb gevonden of .... ?

¯\_(ツ)_/¯

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
https://www.nl.onkyo.com/...TX-NR609_datasheet_EN.pdf

https://www.nl.onkyo.com/...0/21977484_c5c44f153e.pdf

In de manual staat geen optie om 4K aan de input te bieden in de ingangs/uitgangsmatrix.

Zo te zien kan hij dus alleen 4K upscalen.

Bij mijn TX-NR 646 stond het ook expliciet vermeld dat hij het wél doet.

[ Voor 69% gewijzigd door Meester_J op 20-06-2019 09:52 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
De 609 kan <4K upscalen naar 4K maar heeft geen (HDCP) 4K passthrough dus is voor de meeste 4K-gerelateerde dingen geheel passé.

Nickname does not reflect reality

• M.v.Veelen
OK, slecht nieuws dus. Dat wordt dan een recentere Onkyo (of whatever) aanschaffen of dit nog aanhouden en de upscaling door de TV laten doen?

¯\_(ツ)_/¯

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
Je kan de upscaling in dit geval kiezen. Of de tv, of de Onkyo. Kwestie van instellen wat de output van de Onkyo is.

• Brad Pitt
M.v.Veelen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:54:
OK, slecht nieuws dus. Dat wordt dan een recentere Onkyo (of whatever) aanschaffen of dit nog aanhouden en de upscaling door de TV laten doen?
Je kan de 4K-content direct naar de tv sturen en het geluid laten lopen via ARC (of optical), dan heb je maximaal DD en DTS maar wel volledig 4K beeld zonder een andere receiver aan te hoeven schaffen.

• M.v.Veelen
Brad Pitt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Je kan de 4K-content direct naar de tv sturen en het geluid laten lopen via ARC (of optical), dan heb je maximaal DD en DTS maar wel volledig 4K beeld zonder een andere receiver aan te hoeven schaffen.
Dat zou ook een optie zijn, kwestie van een extra HDMI kabel naar de TV laten gaan vanaf de Next.

En anders:

Ik begrijp dat meestal de TV een betere upscaling heeft, zeker als die (een stuk) recenter is dan de Onkyo.

Maar bottom line is dat ik op zich wel de OLED kan aanschaffen en evt. op termijn dan voor een recentere receiver moet gaan?

¯\_(ツ)_/¯

• Brad Pitt
M.v.Veelen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:58:
[...]
Ik begrijp dat meestal de TV een betere upscaling heeft, zeker als die (een stuk) recenter is dan de Onkyo.
Wat valt er te upscalen aan <4K content? Hier ging het toch specifiek over? De 609 accepteert geheel geen 4K HDCP content :)
Maar bottom line is dat ik op zich wel de OLED kan aanschaffen en evt. op termijn dan voor een recentere receiver moet gaan?
Dat lijkt mij een prima optie ja. Het verschil in beeldkwaliteit van niet-OLED naar OLED zal meestal vele malen groter zijn dan van DD/DTS naar HD-audio :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 20-06-2019 10:01 ]

Pagina: 1