Vorig jaar ontving ik een e-mail:
'bedankt voor uw inschrijving op een abonnement voor Voetbal International'
met daarbij een bevestiging en een lijst van gegevens van iemand anders. Iemand met een andere voornaam, dezelfde achternaam, inclusief zijn woonadres en een telefoonnummer op de bevestiging. Echter heeft deze persoon per ongeluk of expres een verkeerd e-mailadres bij zijn registratie opgegeven, namelijk het mijne.
Ik heb op alle correspondentie die ik sinds toen van VI gekregen heb gereageerd dat ik niet de betreffende persoon ben, met de vraag of mijn e-mailadres uit hun gegevens willen verwijderen. Nooit reactie op gehad.
Intussen zijn de e-mails van VI gewijzigd in e-mails van een incassobureau, want blijkbaar was er niet betaald. Ik heb ook naar hun gereageerd met de situatie, maar ik heb ook daar nooit reactie gehad (misschien een standaardstrategie van wanbetalers om te zeggen dat het een andere persoon is
). Maar goed, wel vervelend. De laatste e-mail is:
1. Ik wil van de spam af
2. De persoon om wie het daadwerkelijk gaat bouwt nu allemaal extra kosten op zonder daar wellicht van te weten?
Wat zouden jullie aanraden?
'bedankt voor uw inschrijving op een abonnement voor Voetbal International'
met daarbij een bevestiging en een lijst van gegevens van iemand anders. Iemand met een andere voornaam, dezelfde achternaam, inclusief zijn woonadres en een telefoonnummer op de bevestiging. Echter heeft deze persoon per ongeluk of expres een verkeerd e-mailadres bij zijn registratie opgegeven, namelijk het mijne.
Ik heb op alle correspondentie die ik sinds toen van VI gekregen heb gereageerd dat ik niet de betreffende persoon ben, met de vraag of mijn e-mailadres uit hun gegevens willen verwijderen. Nooit reactie op gehad.
Intussen zijn de e-mails van VI gewijzigd in e-mails van een incassobureau, want blijkbaar was er niet betaald. Ik heb ook naar hun gereageerd met de situatie, maar ik heb ook daar nooit reactie gehad (misschien een standaardstrategie van wanbetalers om te zeggen dat het een andere persoon is
Nu ben ik niet bang voor concrete stappen, want ik ben de betreffende persoon niet, en het is niet alsof ze dus mijn adres weten. Er zijn echter twee dingen vervelend:Aangezien door u, onze voorgaande sommaties ten spijt, nog steeds niet voor betaling dan wel regeling werd zorg gedragen van de vordering van onze hierboven genoemde cliënte ten bedrage van € 116,43 noodzaakt u ons helaas tot het treffen van rechtsmaatregelen over te gaan.
Wij zullen de deurwaarder derhalve op korte termijn verzoeken de dagvaarding aan u uit te brengen.
De hieraan verbonden onaangenaamheden en hoge gerechtskosten wilt u wel geheel aan eigen nalatigheid wijten.
1. Ik wil van de spam af
2. De persoon om wie het daadwerkelijk gaat bouwt nu allemaal extra kosten op zonder daar wellicht van te weten?
Wat zouden jullie aanraden?
- Proberen in contact te komen met het incassobureau => geen zin om meer op hun radar te komen als ze niet voor rede vatbaar blijken te zijn
- Proberen de betreffende persoon op de hoogte te stellen => ik kan bijvoorbeeld de incasso naar zijn postadres doorsturen
- Compleet negeren
[ Voor 7% gewijzigd door Bio op 20-06-2019 09:17 ]