Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Incassobureau heeft mijn e-mail

Pagina: 1
Acties:

• Bio
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 20:53
Vorig jaar ontving ik een e-mail:

'bedankt voor uw inschrijving op een abonnement voor Voetbal International'

met daarbij een bevestiging en een lijst van gegevens van iemand anders. Iemand met een andere voornaam, dezelfde achternaam, inclusief zijn woonadres en een telefoonnummer op de bevestiging. Echter heeft deze persoon per ongeluk of expres een verkeerd e-mailadres bij zijn registratie opgegeven, namelijk het mijne.

Ik heb op alle correspondentie die ik sinds toen van VI gekregen heb gereageerd dat ik niet de betreffende persoon ben, met de vraag of mijn e-mailadres uit hun gegevens willen verwijderen. Nooit reactie op gehad.

Intussen zijn de e-mails van VI gewijzigd in e-mails van een incassobureau, want blijkbaar was er niet betaald. Ik heb ook naar hun gereageerd met de situatie, maar ik heb ook daar nooit reactie gehad (misschien een standaardstrategie van wanbetalers om te zeggen dat het een andere persoon is ;)). Maar goed, wel vervelend. De laatste e-mail is:
Aangezien door u, onze voorgaande sommaties ten spijt, nog steeds niet voor betaling dan wel regeling werd zorg gedragen van de vordering van onze hierboven genoemde cliënte ten bedrage van € 116,43 noodzaakt u ons helaas tot het treffen van rechtsmaatregelen over te gaan.

Wij zullen de deurwaarder derhalve op korte termijn verzoeken de dagvaarding aan u uit te brengen.

De hieraan verbonden onaangenaamheden en hoge gerechtskosten wilt u wel geheel aan eigen nalatigheid wijten.
Nu ben ik niet bang voor concrete stappen, want ik ben de betreffende persoon niet, en het is niet alsof ze dus mijn adres weten. Er zijn echter twee dingen vervelend:

1. Ik wil van de spam af
2. De persoon om wie het daadwerkelijk gaat bouwt nu allemaal extra kosten op zonder daar wellicht van te weten?

Wat zouden jullie aanraden?
  • Proberen in contact te komen met het incassobureau => geen zin om meer op hun radar te komen als ze niet voor rede vatbaar blijken te zijn
  • Proberen de betreffende persoon op de hoogte te stellen => ik kan bijvoorbeeld de incasso naar zijn postadres doorsturen
  • Compleet negeren

Bio wijzigde deze reactie 20-06-2019 09:17 (7%)

• Ypho
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:15
Belletje naar het incassobureau? Helpt mogelijk meer dan een mail. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat dit soort vorderingen alleen per mail verstuurd worden, het lijkt me dat de ontvanger deze per post ook heeft mogen ontvangen. Maar bellen helpt wellicht duidelijkheid verschaffen.

/edit: Ik lees nu je edit. Ik denk dat als je het IB belt, en het nummer doorgeeft (zal vast een kenmerk zijn), en aangeeft dat jij iemand anders bent, en je dit al gemaild hebt (zonder antwoord), maar zonder je naam/adres etc te geven, lukt er mogelijk wat.

Ypho wijzigde deze reactie 20-06-2019 09:20 (30%)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Bio schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:14:
Ik heb op alle correspondentie die ik sinds toen van VI gekregen heb gereageerd dat ik niet de betreffende persoon ben, met de vraag of mijn e-mailadres uit hun gegevens willen verwijderen. Nooit reactie op gehad.
Hoe heb je dat gedaan? Heb je ze wel eens gebeld?
Wat zouden jullie aanraden?
  • Proberen in contact te komen met het incassobureau => geen zin om meer op hun radar te komen als ze niet voor rede vatbaar blijken te zijn
Dat, leg het uit, liefst via mail want hard bewijs. En daarna: :w

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02:47
Deurwaarder gaat doorgaans wel netjes te werk. Kijken eerst of iemand daadwerkelijk ergens woonachtig is, ingeschreven, eigenaar/huurder, voordat ze voor de deur staan. Ik zou me niet druk maken om het feit dat opeens een deurwaarder je huisraad meeneemt op basis dat je e-mail adres gebruikt is. Wellicht kan je melding maken van identiteitsfraude https://www.rijksoverheid...rmulier-identiteitsfraude

Bob-B190 wijzigde deze reactie 20-06-2019 09:22 (27%)

Memento mori

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:28
Heb je geen optie bij je e-mail provider om je uit te schrijven voor deze correspondentie. Ik weet dat je oa bij gmail deze optie hebt en de e-mails dan bij de verzender terugkomen als 'onbezorgd'.

there's no tweak without the tweaker

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dit heel makkelijk aanpassen door gewoon een filtertje in te stellen in je mail, die automatisch een reply stuurt naar dat mailadres met de melding dat jij niet die persoon bent. En dan automatisch als gelezen markeren.
Heb je er geen omkijken meer naar, en gaan ze de melding hopelijk een keer snappen.

Zonder je adres kunnen ze toch weinig, het is niet alsof er dan ineens iemand aan de deur staat. Je kunt er natuurlijk wel heel veel meer tegenin gaan, maar dat kost een bult meer moeite. Gewoon een duidelijk bericht moet zat zijn, en kost het jou geen energie.

Mijn BGG-list

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Zolang het alleen email is heb je verder inderdaad geen problemen, ik zou het bureau even bellen gezien ze niet op je email reageren. Bij VI idem, als dat niet werkt kan je de sociale media opzoeken, meestal reageren bedrijven dan opeens wel heel snel.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zou aangeven dat ze de brieven sturen naar het adres waar ze ook de VI bezorgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
TERW_DAN schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:25:
Ik zou dit heel makkelijk aanpassen door gewoon een filtertje in te stellen in je mail, die automatisch een reply stuurt naar dat mailadres met de melding dat jij niet die persoon bent. En dan automatisch als gelezen markeren.
Heb je er geen omkijken meer naar, en gaan ze de melding hopelijk een keer snappen.
Ik heb dit ook al vaak gehad. Gewoon een filter maken from:(incasso@bureau.nl) [naam geadresseerde] -> gelezen markeren en naar de prullenbak. Als ze die persoon echt nodig hebben zoeken ze wel andere methoden.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(...)
Dit snap ik even niet. Je staat (momenteel) op de radar, want je e-mailadres is gebruikt. Dat heb je al gemeld, maar daar is schijnbaar (nog) niet op gereageerd.
Je spreekt een angst uit die (vooralsnog) niet gegrond is. VI heeft een incasssobureau ingeschakeld vanwege een niet betaalde rekening. Anno NU is de snelste, goedkoopste en makkelijkste manier van iemand aanschrijven per mail. En het mailadres is waar je achternaamgenoot zich in heeft 'vergist'.
Je geeft aan dat per mail aan VI en incassobureau te hebben doorgegeven. Dus is er geen enkele reden om ze niet ook even te bellen en te vragen of ze die mail kunnen bevestigen.
De volgende stap is sowieso een brief, en die zal niet bij jouw aankomen, maar op het adres waar ook het blad is bezorgd. En als ontvanger dan gaat klagen bij het incassobureau, doet hij en passant jouw gelijk bevestigen ;)
En daarmee ben jij van de radar af ;)

Bij de weg: een beetje incassobureau bestaat uit een club heel redelijke mensen. En over het algemeen is de categorie "niet voor rede vatbaar" als het over incassobureaus gaat, niet de mensen die er werken ;)

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Ik zou het incassobureau bellen of via social media een berichtje sturen. Vooral dit laatste werkt vaak erg goed. Tweetje versturen kost ook een stuk minder tijd en is gratis.

Mochten ze niet reageren, kun je misschien inspiratie halen uit de filmpjes van James Veitch: YouTube: James Veitch’s Elaborate Wrong Number Prank - CONAN on TBS

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:12
Ypho schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:18:
Belletje naar het incassobureau? Helpt mogelijk meer dan een mail. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat dit soort vorderingen alleen per mail verstuurd worden, het lijkt me dat de ontvanger deze per post ook heeft mogen ontvangen. Maar bellen helpt wellicht duidelijkheid verschaffen.

/edit: Ik lees nu je edit. Ik denk dat als je het IB belt, en het nummer doorgeeft (zal vast een kenmerk zijn), en aangeeft dat jij iemand anders bent, en je dit al gemaild hebt (zonder antwoord), maar zonder je naam/adres etc te geven, lukt er mogelijk wat.
Als je belt hebben ze ook je telefoonnummer (en naam), tenzij je anoniem belt natuurlijk;)

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:37
Gewoon even bellen.

Als jij netjes zegt dat je een geheel andere persoon bent die ook op een ander adres woont dan de persoon die ze willen bereiken dan is dat een doodgewone mededeling.

Aan het incassobureau dan de taak om degene waar het over gaat via de ouderwetse post te informeren.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:20
Heb ong. 2 jaar geleden iets vergelijkbaars gehad, maar dan telefonisch. Voicemailbericht dat ik contact moet opnemen met het desbetreffende incassobureau ivm een openstaande vordering. Volgende dag heb ik gebeld en gezegd dat ik geen idee heb waar het over gaat. Aangezien ze een heel andere persoon zochten - die mijn telefoonnr had opgegeven - was het toen gelijk opgelost (voor mij althans), daarna namelijk nooit meer wat van gehoord.

Bulldock wijzigde deze reactie 20-06-2019 16:25 (6%)

• Henk007
  • Laatst online: 10:08
Ik zou aan dit soort dingen echt geen tijd besteden, behalve een nieuwe regel in het filter van mijn e-mail client om mails van die afzender door te routeren naar de spreekwoordelijke /dev/null

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vorig jaar ontving ik een e-mail:

'bedankt voor uw inschrijving op een abonnement voor Voetbal International'

met daarbij een bevestiging en een lijst van gegevens van iemand anders. Iemand met een andere voornaam, dezelfde achternaam, inclusief zijn woonadres en een telefoonnummer op de bevestiging. Echter heeft deze persoon per ongeluk of expres een verkeerd e-mailadres bij zijn registratie opgegeven, namelijk het mijne.

<knip>
Aangezien het incassobureau naar een fysiek adres gaat en niet naar een email adres zullen ze niet bij jou op de stoep staan :)

En in het onwaarschijnlijke geval dat ze wel bij jou op de stoep staan, heb jij (als je de mails bewaard hebt) voldoende bewijs dat je je best gedaan hebt om van ze af te komen :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Henk007
  • Laatst online: 10:08
Pietervs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:03:
[...]

En in het onwaarschijnlijke geval dat ze wel bij jou op de stoep staan, heb jij (als je de mails bewaard hebt) voldoende bewijs dat je je best gedaan hebt om van ze af te komen :)
vertel jij ze dat ze de verkeerde persoon voor zich hebben en nog een prettige dag verder.
Eventueel met de toevoeging dat je de dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet.

Henk007 wijzigde deze reactie 20-06-2019 17:14 (11%)

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-07 19:23

virtualite

GHSociety.nl

Heb je direct na de mail contact gehad dat dit onjuist was of dit pas kenbaar gemaakt na betalingsherinneringen?

Ik heb zo een zelfde situatie gehad. Na ruim 2 jaar kwam er in eens een ander bureau die de vordering had overgenomen.

Ik wou aangifte doen wegens stalking en intimidatie, maar helaas, dat kan dus schijnbaar niet.

Mijn advies, compleet negeren.

Ik ontvang nog steeds om de week mailtjes maar deze verdwijnen gewoon in mijn spambox.

Als ik de dreigende taal lees had ik al 40x in de rechtbank moeten zitten.

virtualite wijzigde deze reactie 20-06-2019 18:33 (92%)
Reden: Zie commentaar van de erg vriendelijke en attente meneer hieronder.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

virtualite schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:
Heb je wel ooit een bestelbevestiging per mail ontvangen van VI? Wie eist, bewijst.

Ik heb zo een zelfde situatie gehad. Na ruim 2 jaar kwam er in eens een ander bureau die de vordering had overgenomen.

Ik wou aangifte doen wegens stalking en intimidatie, maar helaas, dat kan dus schijnbaar niet.

Ik ontvang nog steeds om de week mailtjes maar deze verdwijnen gewoon in mijn spambox.
Anders lees je de openingspost nog even, en dan vooral de eerste twee regels ;)

Het gaat om een initieel contact, via a-mail. De rest van de communicatie zal buiten TS om lopen, aangezien dat per snailmail zal moeten verlopen.

me @ last.fm

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:01
Uitgaande van het goede in de mens zou ik het incassobureau even bellen, en zeggen dat het mailadres niet klopt. Verder hun probleem.

• jj85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-07 22:26
Ik heb een super Nederlands mailadres,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, waardoor mijn mailadres vaak 'slachtoffer' is van willekeurige bestellingen en abonnementen etc. Soms best hilarisch, maar ook wel regelmatig (paar keer per jaar) incassobureaus of winkels die geld willen zien. Vaak even een hele korte reactie dat ze een verkeerd adres hebben en de mails stoppen vanzelf. Heb er dus nog nooit problemen of iets dergelijks mee gehad, overigens ook nog nooit een reactie terug van de IB...

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Laat de deurwaarder maar komen. Laat de deurwaarder binnen, vraag of koffie gewenst is. Daarna laat je al jouw verzonden mails naar VI zien en geef je netjes de mededeling dat VI daar op geen enkel moment op gereageerd heeft. Dat zijn de feiten, die kun je benoemen.

Wanneer de deurwaarder gezien heeft dat jij jouw deel gedaan heeft zal die snel weer de deur uit zijn omdat hij de opdrachtgever even terecht moet wijzen op de procedure waar ze mee bezig zijn. Aangezien het bezoek van de deurwaarder kosten met zich meebrengt, waar jij in dit geval niks mee te maken hebt, zullen die voor VI zijn.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-07 17:54
sypie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:08:
Laat de deurwaarder maar komen. Laat de deurwaarder binnen, vraag of koffie gewenst is. Daarna laat je al jouw verzonden mails naar VI zien en geef je netjes de mededeling dat VI daar op geen enkel moment op gereageerd heeft. Dat zijn de feiten, die kun je benoemen.

Wanneer de deurwaarder gezien heeft dat jij jouw deel gedaan heeft zal die snel weer de deur uit zijn omdat hij de opdrachtgever even terecht moet wijzen op de procedure waar ze mee bezig zijn. Aangezien het bezoek van de deurwaarder kosten met zich meebrengt, waar jij in dit geval niks mee te maken hebt, zullen die voor VI zijn.
Wat een gedoe, ik zou gewoon, per mail, want het is 2019 en dan heb je iets om op terug te vallen, refereren naar eerdere (mail) communicatie waar de nodig uitleg gegeven over de identiteitsverwisseling is en het daar bij laten.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

sypie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:08:

De deurwaarder zal komen, maar niet bij TS. Hij zal verwijzen naar mailcontact waar de bewoner van het VI-adres geen weet van heeft.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiedX
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:49:
[...]

De deurwaarder zal komen, maar niet bij TS. Hij zal verwijzen naar mailcontact waar de bewoner van het VI-adres geen weet van heeft.
En precies daarom: bél het incassobureau even. Uitgaande dat er een fout is gemaakt met het mailadres, zullen zij het verder oppakken.

Anders gezegd: hoe zou iemand het vinden als opeens een incassobureau voor de deur staat die zegt dat je de rekening niet hebt betaald? Overigens vind ik het redelijk schandalig dat het incassobureau niet al een reguliere brief heeft gestuurd....

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

DiedX schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:03:
[...]
(...) Overigens vind ik het redelijk schandalig dat het incassobureau niet al een reguliere brief heeft gestuurd....
Hoe weet je dat? Die brief gaat hoe dan ook niet naar @Bio, want die zou dan ook die VI's ontvangen hebben en in dat geval veel harder aan de bel getrokken hebben ;)

me @ last.fm

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
Gewoon bellen en zeggen dat het e-mailadres niet klopt. Zelfde traject als wanneer je post krijgt voor oude bewoners van incassobureaus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:31
Verhuisberichtje per email sturen naar VI met als nieuw adres Binnenhof 1 Den Haag... ;)

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
CurtPoindexter schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:16:
Gewoon bellen en zeggen dat het e-mailadres niet klopt. Zelfde traject als wanneer je post krijgt voor oude bewoners van incassobureaus
Precies. Toen ik in een studentenhuis woonde kreeg ik ook een brief dat er een deurwaarder zou komen voor een vorige bewoner. Gebeld dat die persoon hier niet meer woonde en toen was het klaar.

• DiedX
Jester-NL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:14:
[...]
Hoe weet je dat? Die brief gaat hoe dan ook niet naar @Bio, want die zou dan ook die VI's ontvangen hebben en in dat geval veel harder aan de bel getrokken hebben ;)
Je hebt gelijk, al had ik wel gedacht dat het mailen dan eens op zou houden :)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:39

LankHoar

Professionele amateur

Wij zullen de deurwaarder derhalve op korte termijn verzoeken de dagvaarding aan u uit te brengen.
Lijkt me zeer onlogisch. want (lees vooral dikgedrukte):
Verschil deurwaarder en gerechtsdeurwaarder
Wanneer u op de één of andere manier te maken krijgt met een incassotraject, dan zult u in een aantal gevallen ook te maken met een deurwaarder en/of gerechtsdeurwaarder. Hoewel de termen door veel bedrijven worden afgewisseld zonder te wisselen in betekenis, is er wel degelijk een verschil tussen de beide beroepen. Een deurwaarder fungeert over het algemeen als de hulp van een rechter tijdens rechtszaken, en is de contactpersoon tussen de diverse partijen. Daarbij is de hij, evenals het incassobureau de aangewezen persoon om informatie bij te vragen over een zitting, of het verloop van een incassotraject. Een gerechtsdeurwaarder heeft over het algemeen meer rechten dan de gewone bode. Een gerechtsdeurwaarder is per koninklijk besluit beëdigd om diverse wettelijke taken af te handelen. Zo is hij gerechtigd om een dagvaarding na te volgen, of de uitvoering van een vonnis af te handelen. Een gerechtsbode is dan ook zowel ambtenaar als zelfstandig ondernemer.

Verschil deurwaarder en incassobureau
Vaak wordt een deurwaarder op één lijn gezet met het incassobureau, in de praktijk word echter deze eerste pas ingezet als het incassobureau al een heel stuk is gevorderd met het incassotraject. Zo zal een incassobureau eerst de procedure opstarten met het versturen van een aanmaning en een herhaalde aanmaning. Pas als het buitengerechtelijke gedeelte van de incassoprocedure is afgehandeld, en de procedure overgaat naar een wettelijk gedeelte, komen de bode en gerechtsbode in beeld. Zeker wanneer de gedagvaarde niet komt opdagen of zijn beloftes niet nakomt zal hij of zij te maken krijgen met een gerechtsdeurwaarder. Kort gezegd schakelt men eerst een incassobureau in, voordat de deurwaarder aan bod komt.

Deurwaarder inschakelen
Een particulier of bedrijf schakelt meestal niet zelfstandig een gerechtelijk ambtenaar in. Hebt u klanten die veel achterstallige betalingen hebben? Reageren zij niet (meer) op de berichten die u stuurt? Het inschakelen van een incasso bureau is vaak voldoende om de problemen op te lossen. Wanneer men aanmaningen krijgt van een incasso-advocaat is de schrik vaak genoeg, zodat de achterstallige betaling alsnog voldaan wordt. Werkt het inschakelen van de advocaat niet afdoende? Dan zal deze er wel voor zorgen dat er contact wordt opgenomen met de rechtbank, en dat deze een ambtenaar op uw zaak zet. Ga daarom niet zelf aan de slag met het vinden van een belastingdeurwaarder, en bespaar u zelf een heleboel tijd en moeite. Wij helpen u desgewenst graag.
Bron: https://www.incassobureau...r-en-gerechtsdeurwaarder/

Dus of de persoon in kwestie die dit heeft afgesloten heeft al en rechtszaak gehad en heeft daar 0,0 energie in gestoken (d.w.z. het is door niemand gemeld dat het e-mail adres niet correct is), of het IB blaast maar wat met "deurwaarder", en volgens mij is dat nog tegen de wet ook.

Zoals door anderen ook al aangegeven, zou ik eenmalig een mail er heen sturen dat ze niet de juiste persoon hebben, en vervolgens een filter instellen om die mails de prullenbak in te sturen. Daarna doorgaan met je leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Niet bellen, geen contact opnemen want ze hebben jouw e-mailadres maar niet je huisadres en weten dus ook niet wie je bent. Dus komen ze ook nooit bij jouw op de stoep. Wat hier al is gezegd: rule instellen en verder gaan met je leven. Dat iemand zijn/haar e-mailadres verkeerd heeft ingevoerd, is niet mijn probleem.

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-07 17:54
DiedX schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:03:
[...]

En precies daarom: bél het incassobureau even. Uitgaande dat er een fout is gemaakt met het mailadres, zullen zij het verder oppakken.

Anders gezegd: hoe zou iemand het vinden als opeens een incassobureau voor de deur staat die zegt dat je de rekening niet hebt betaald? Overigens vind ik het redelijk schandalig dat het incassobureau niet al een reguliere brief heeft gestuurd....
Ik mag toch hopen dat ze iets meer ondernemen dan een paar mailtjes sturen voordat ze een deurwaarder langs gaan sturen.
Dat zou wel echt hoogst incompetent zijn. Zeker als ze kennelijk zelf hun mail niet lezen, gezien ze geen repliek geven op communicatie van TS.

Koffiebarbaar wijzigde deze reactie 21-06-2019 11:36 (9%)

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

robertpNL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:26:
Niet bellen, geen contact opnemen want ze hebben jouw e-mailadres maar niet je huisadres en weten dus ook niet wie je bent. Dus komen ze ook nooit bij jouw op de stoep. Wat hier al is gezegd: rule instellen en verder gaan met je leven. Dat iemand zijn/haar e-mailadres verkeerd heeft ingevoerd, is niet mijn probleem.
Ook aan jou de vraag: waar ben je bang voor, als een niet voor jou bedoeld incassobedrijf je mailt?
Sowieso matcht het e-mailadres al niet met het fysieke adres... maar ik snap de angst niet.
Enne... gezien het feit dat TS een topic geopend heeft over dat verkeerde mailadres (en de gevolgen daarvan) ziet hij het (vooralsnog) wel als zijn probleem.
Mijns inziens is de makkelijkste manier (en dan is er ook geen regel op de inbox nodig) het wegnemen van het probleem, en dus het incassobureau wijzen op de screw-up van de initiële klant.

Nogmaals: het enige dat TS zal zien van dit hele incasso-traject is deze initiële e-mail, want daarvoor is zijn mailadres gebruikt. De rest zal naar postadressen gaan (in de vorm van een brief, en later in het traject persoonlijk) maar omdat TS niets met dat postadres van doen heeft, zal dat hem volledig aan hem voorbij gaan.
Blijft over de tekst in de e-mail. Tja...

Jester-NL wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:01 (16%)

me @ last.fm

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
LankHoar schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Lijkt me zeer onlogisch. want (lees vooral dikgedrukte):

[...]

Bron: https://www.incassobureau...r-en-gerechtsdeurwaarder/

Dus of de persoon in kwestie die dit heeft afgesloten heeft al en rechtszaak gehad en heeft daar 0,0 energie in gestoken (d.w.z. het is door niemand gemeld dat het e-mail adres niet correct is), of het IB blaast maar wat met "deurwaarder", en volgens mij is dat nog tegen de wet ook.

Zoals door anderen ook al aangegeven, zou ik eenmalig een mail er heen sturen dat ze niet de juiste persoon hebben, en vervolgens een filter instellen om die mails de prullenbak in te sturen. Daarna doorgaan met je leven.
Het staat er een beetje krom, maar het dreigement van het incassobureau is gewoon correct. Een incassobureau is gewoon een dozenschuiver en vraagt/sommeert betaling van de vordering (met de welbekende dreigementen en leugens). Niets meer en niets minder. Mocht je niet betalen dan kan het incassobureau of de schuldeiser een deurwaarder inschakelen. Deze kan een dagvaarding opmaken. Op dat moment krijg je nog de kans om te betalen; anders komt het voor de rechter. Word je dan (bij verstek) veroordeeld tot betaling van de vordering, dan kan de deurwaarder de betaling afdwingen. Dit kan bijvoorbeeld door beslag op je loon of goederen te leggen.
Het leuke aan de deurwaarder is, is dat hij wat meer rechten en plichten heeft dan een incassobureau. Hij kan bijvoorbeeld in de basisregistratie personen kijken en weet dus direct dat TS niet op het betreffende adres waar de VI bezorgd wordt woont. Dus lekker de deurwaarder laten inschakelen; ben je er meteen vanaf...

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Aangaande punt 1: markeren als spam en verder negeren, punt 2: dat is het probleem van die betreffende persoon en hij krijgt vanzelf post.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• robertpNL
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Jester-NL schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Ook aan jou de vraag: waar ben je bang voor, als een niet voor jou bedoeld incassobedrijf je mailt?
Bang? Helemaal niet. Waaruit concludeer jij uit mijn reactie dat ik ergens bang voor ben? En waar zou ik dan bang voor moeten zijn? Ik snap echt niet waar dat op slaat.

Ik zou alleen 1x reageren naar het incassobureau maar blijven ze mailen dan gewoon negeren. Het is mijn probleem niet.

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:08
Ik weet niet hoor,

maar what the heck is dit voor zin:

"De hieraan verbonden onaangenaamheden en hoge gerechtskosten wilt u wel geheel aan eigen nalatigheid wijten."

Weet je zeker dat je niet gescammed wordt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Bio Zegt; Incassobureau heeft mijn e-mail.
Die van mij ook ;)

@Bio Zegt;Wat zouden jullie aanraden?

Proberen in contact te komen met het incassobureau => geen zin om meer op hun radar te komen als ze niet voor rede vatbaar blijken te zijn
Proberen de betreffende persoon op de hoogte te stellen => ik kan bijvoorbeeld de incasso naar zijn postadres doorsturen
Compleet negeren

Als eens gedacht om te bellen(evt nr onbekend ) en aan de hand daar van een e-mail sturen, en je wensen duidelijk maken.
(ik hoop niet dat ze je PC in beslag hebben genomen....misschien kun je even vermelden wat je vanaf donderdag hebt ondernomen)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bio
Bedankt voor de reacties.

Op hun laatste e-mail heb ik n.a.v. dit topic nog eens extra gereageerd met een aantal screenshots van e-mails van VI met mijn reactie eronder om te laten zien dat ik al vanaf het begin zeg dat het e-mailadres niet klopt. Ik verwacht geen reactie.

Trouwens, in een onsamenhangende rant op Facebook die ik van iemand anders vond via Google over hetzelfde incassobureau staat wel een interessant tussenzinnetje:
... alles per mail ...
Dus misschien hebben ze inderdaad nog geen brieven gestuurd naar het betreffende adres, maar dat is niet mijn probleem. Mijns inziens gewoon dom, zeker als het om een abonnement op een tijdschrift gaat, dan is het adres van alle gegevens die je hebt toch het meest zeker :).

Als ik over een paar weken nog eens een e-mail krijg gaat die ofwel de prullebak in, ofwel waag ik er eens een anoniem telefoontje aan. Afhankelijk van hoe mijn pet dan staat.

Ik ben trouwens niet bang voor een bezoek van de deurwaarder, ik woon uberhaupt niet eens in Nederland.

Bio wijzigde deze reactie 23-06-2019 10:04 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Bio schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:03:
...Ik ben trouwens niet bang voor een bezoek van de deurwaarder, ik woon uberhaupt niet eens in Nederland.
_O-

Ik bewonder jouw geduld. Ik had VI en dat bureau waarschijnlijk al na mijn eerste email geblokkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik zou hier echt geen verdere tijd meer aan besteden. De voornaam is anders, het adres is anders (namelijk dat waar de VI bezorgd wordt), hoe denk je dat een deurwaarder ooit bij jouw voordeur komt? Lekker negeren deze ongein, je hebt hier echt al veel te veel tijd ingestoken. En die laatste zin uit de mail in je OP, wat een droeftoeters :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:40

BazzH

Kei-goed...

Niet meer inhoudelijk reageren. Dat heb je genoeg gedaan. Als je nu nog zou willen reageren, vraag je alleen om een reactie op al je eerdere communicatie. Maak gewoon een soort template, waarmee je elke mail beantwoord met een CC naar de uitgever van het blad.

Aangezien je tot nu toe elke keer netjes gereageerd hebt, zou je ook kunnen stoppen met reageren en de mails alleen nog even snel lezen.

BazzH wijzigde deze reactie 23-06-2019 11:16 (21%)

Think smart........ Act stupid........

• Roland
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:32

Roland

Yuck Fou!

BazzH schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:15:
Maak gewoon een soort template, waarmee je elke mail beantwoord met een CC naar de uitgever van het blad.
Meest simpele oplossing inderdaad. Vergeet niet dat er een dienst geleverd moet worden en jij op je buitenlandse adres geen VI hebt ontvangen. Dat kan VI makkelijk nakijken in hun systeem.
Geen zorgen verder dacht ik.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• StephanVierkant
Toch teleurstellend dat veel mensen denken 'ik heb geen fout gemaakt, de rest van de wereld zoekt het maar lekker uit'.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:39

PB-powell

Mr. Laziness

StephanVierkant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:02:
Toch teleurstellend dat veel mensen denken 'ik heb geen fout gemaakt, de rest van de wereld zoekt het maar lekker uit'.
Dit dus, en ondertussen ook verwachten dat alle bedrijven maar direct voor hun klaar staan als ze zelf per ongeluk een fout hebben gemaakt. Ik ga er vanuit dat men hier ook graag op de hoogte wordt gesteld indien mail correspondentie van hun bij iemand anders terecht komt. Soort van service naar je medemens toe.

Ik had al veel eerder de telefoon gepakt en even netjes gebeld om aan te geven dat er iets fout is gegaan met het mail adres.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. --steam: nightwish18--

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08:52
Mee eens, maar aangezien TS, VI al eerder heeft ingelicht en inmiddels ook de incasso maar zonder enige reactie kan ik het advies wel begrijpen.

Lullig voor de abonnement houder (als mail echt een fout is), maar TS heeft zijn plicht(in mijn ogen) al gedaan.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Uit de TS:
Op dat moment zou ik er ook langzamerhand klaar mee zijn, eerlijk gezegd. Tegen een muur praten heeft ook geen zin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik bedoel ook niet TS, die heeft al gereageerd op de mails en zelfs de moeite genomen op een topic te openen.

TS wil volgens mij wel contact opnemen met het incassobureau, maar twijfelt omdat het niet 'op hun radar' wil komen. Volgens mij moeten we TS bedanken voor de moeite en aangeven dat hij niets te vrezen heeft van het incassobureau.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De algehele consensus lijkt hier eerder te zijn dat als je VI een email teruggestuurd hebt met de opmerking dat het niet klopt je aan je 'verplichtingen' hebt voldaan. je kunt twisten hoeveel keer je moet reageren voordat je zegt zoek het maar uit.

Hoeveel keer moet je VI volgens jou er op wijzen dat zij een verkeerd emailadres hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StephanVierkant
Roenie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:20:
[...]
De algehele consensus lijkt hier eerder te zijn dat als je VI een email teruggestuurd hebt met de opmerking dat het niet klopt je aan je 'verplichtingen' hebt voldaan. je kunt twisten hoeveel keer je moet reageren voordat je zegt zoek het maar uit.

Hoeveel keer moet je VI volgens jou er op wijzen dat zij een verkeerd emailadres hebben?
Blijkbaar komen die mails niet aan, want er wordt helemaal niet op gereageerd. Dan kan een extra route om contact te zoeken (belletje, Twitter, Facebook, whatever) geen kwaad. En volgens mij zit te twijfel bij TS vooral omdat hij geen extra gezeik op z'n hals wil halen door contact te hebben met het incassobureau. Volgens mij kunnen we daarover zeggen: maak je geen zorgen.

Het gaat me overigens ook om de toon van de berichten. Niet 'je hebt er er genoeg aan gedaan, meer kun je niet doen. Toppie!' maar 'boeiuh, is niet jouw probleem toch?'

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
StephanVierkant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Blijkbaar komen die mails niet aan, want er wordt helemaal niet op gereageerd. Dan kan een extra route om contact te zoeken (belletje, Twitter, Facebook, whatever) geen kwaad. En volgens mij zit te twijfel bij TS vooral omdat hij geen extra gezeik op z'n hals wil halen door contact te hebben met het incassobureau. Volgens mij kunnen we daarover zeggen: maak je geen zorgen.

Het gaat me overigens ook om de toon van de berichten. Niet 'je hebt er er genoeg aan gedaan, meer kun je niet doen. Toppie!' maar 'boeiuh, is niet jouw probleem toch?'
Als je reageert op een email, bij herhaling, en daar wordt niet op gereageerd dan is het toch echt mijn probleem niet meer. Ik heb geen tijd, zin, behoefte of wat dan ook om fouten van een ander bij herhaling pogen te blijven herstellen. Ik ben geen kleuterjuf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StephanVierkant
The Killer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Als je reageert op een email, bij herhaling, en daar wordt niet op gereageerd dan is het toch echt mijn probleem niet meer. Ik heb geen tijd, zin, behoefte of wat dan ook om fouten van een ander bij herhaling pogen te blijven herstellen. Ik ben geen kleuterjuf.
Als TS naar een (de facto) no-reply-adres stuurt, maakt dat het verhaal al anders. En of het een bonafide incassoclub of zo'n omzetfabriek ook. Allemaal factoren die uit zouden maken hoeveel tijd ik in zo'n zaak zou steken als het mij zou overkomen, maar waarvan we niet de details weten.

Maar het advies 'niet jouw probleem, laat maar waaien' op basis van deze beperkte info niet bepaald een aanmoediging tot sociaal handelen en lost het probleem van TS ook niet op. Die twijfelt immers nogal wat 'ie moet doen dus een advies waarom de andere opties (incassobureau of schuldenaar contacteren) wel/niet zouden werken lijkt me nuttiger.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

StephanVierkant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:27:
[...]

Als TS naar een (de facto) no-reply-adres stuurt, maakt dat het verhaal al anders.
Dat maakt het verhaal helemaal niet anders. Als je zo'n mail ontvangt (of dit nou van VI of van het incassobureau is) en die organisatie besluit dat met een no-reply adres te doen, is het toch echt het probleem van de organisatie die de vordering nog open heeft staan.

Dit soort mailtjes hoor je één op één te kunnen beantwoorden. En als die niet aankomen/niet worden gelezen/niets mee wordt gedaan is dat na mailtje één in principe al het probleem van het bedrijf met open vordering.

Dan kun je als geste nog een keer reageren op een tweede e-mail, maar dan is het toch echt klaar. Moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-07 07:11

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Het is al tig keer aangehaald (en misschien heeft TS dit inmiddels ook gedaan, zit op de mobiel dus heb niet alles gelezen), maar bel het incassobureau, geef aan dat ze de verkeerde persoon een bericht sturen en daarmee is het dan normaal gesproken wel klaar. Nu wordt er al dagen een topic aangehouden wat zeker 20 man al meer energie gekost heeft als een belletje naast het betreffende bureau...

Als het een normaal c.q. bestaand incassobureau is (wat ik bij een blad als VI wel verwacht) dan zal het daarna allemaal wel los lopen, ondanks dat je misschien nog een geautomatiseerd mailtje ontvangt. Die mensen doen tenslotte ook niet meer als werken voor een opdrachtgever en zijn over het algemeen al lang blij als er reactie komt (zeker voor een vordering van een dergelijk bedrag).

Of het jouw plicht is hen te informeren is een tweede, maar het feit blijft dat er al 5 dagen mensen reageren terwijl het met een belletje van 5 minuten hoogstwaarschijnlijk al opgelost was...

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V || YouTube || Twitter

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bio
Ik heb intussen 3x een e-mail naar het incassobureau beantwoord. Dit is geen no-reply adres, maar effectief voorletter.achternaam@incassobureau.nl.

Ik snap dat e-mail niet altijd het beste medium is, maar ik vind het eigenlijk gewoon respectloos dat daar niet op gereageerd wordt, zeker als zij zelf dergelijke dreigende teksten in hun eigen e-mail hebben staan. Dat heeft mijn motivatie om te bellen wat doen afnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01:58

Clush

Do as I say...

Ugh, die taal van dat soort toko's ook altijd... Beetje stoer lopen doen met moeilijke woorden en ondertussen grammaticaal compleet de mist in gaan.

... not as I do.

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-07 17:32
Bio schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:38:
Ik heb intussen 3x een e-mail naar het incassobureau beantwoord. Dit is geen no-reply adres, maar effectief voorletter.achternaam@incassobureau.nl.

Ik snap dat e-mail niet altijd het beste medium is, maar ik vind het eigenlijk gewoon respectloos dat daar niet op gereageerd wordt, zeker als zij zelf dergelijke dreigende teksten in hun eigen e-mail hebben staan. Dat heeft mijn motivatie om te bellen wat doen afnemen.
Dat, en daarbij als je belt hebben ze ook je telefoon nummer, wordt je straks ook nog eens via die route onder druk gezet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-07 15:15

ikvanwinsum

/dev/null

Uncle Mel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:37:
[...]
Dat, en daarbij als je belt hebben ze ook je telefoon nummer, wordt je straks ook nog eens via die route onder druk gezet.
Daarom moet je ook altijd bellen vanuit een telefooncel. ;) Oh wacht...

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Uncle Mel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:37:
Dan bel je toch gewoon met *31* (vast KPN. Andere providers wijken soms af zo is Ziggo *31 ) of #31# (mobiel, zover ik weet onafhankelijk van provider) voor het nummer.

DukeBox wijzigde deze reactie 26-06-2019 10:50 (13%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-07 17:32
DukeBox schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Dan bel je toch gewoon met *31* (vast KPN. Andere providers wijken soms af zo is Ziggo *31 ) of #31# (mobiel, zover ik weet onafhankelijk van provider) voor het nummer.
Weer wat geleerd.

• Cocytus
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Uit de TS:
Uit z'n tweede bericht:
Op hun laatste e-mail heb ik n.a.v. dit topic nog eens extra gereageerd met een aantal screenshots van e-mails van VI met mijn reactie eronder om te laten zien dat ik al vanaf het begin zeg dat het e-mailadres niet klopt. Ik verwacht geen reactie.
Heb je gewoon niet gelezen of verwacht je dat hij beëdigde verklaringen van zes getuigen in tweevoud per koerier laat bezorgen? De enige die hier denkt 'zoek het maar uit' is VI en hun kakkerlakincassomannetjes.
StephanVierkant schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:27:
[...]

Als TS naar een (de facto) no-reply-adres stuurt, maakt dat het verhaal al anders. En of het een bonafide incassoclub of zo'n omzetfabriek ook. Allemaal factoren die uit zouden maken hoeveel tijd ik in zo'n zaak zou steken als het mij zou overkomen, maar waarvan we niet de details weten.
Hij heeft alle correspondentie naar VI geretourneerd, vanaf het begin af aan. VI heeft hem bedankt door een incassobureau op z'n mailadres af te sturen. Zelfs al zou dat incassobureau mailen met ReplyTo: noreply@incassobureau (onwaarschijnlijk) dan is dat echt niet het probleem van de TS.
Maar het advies 'niet jouw probleem, laat maar waaien' op basis van deze beperkte info niet bepaald een aanmoediging tot sociaal handelen en lost het probleem van TS ook niet op. Die twijfelt immers nogal wat 'ie moet doen dus een advies waarom de andere opties (incassobureau of schuldenaar contacteren) wel/niet zouden werken lijkt me nuttiger.
Het enige goede advies aan TS is: niks meer aan doen. Je kunt ze een doorwrocht stuk proza van zes kantjes sturen, deze lui laten toch niets van zich horen.
Bio schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:38:

Wat ik zeg, geen aandacht meer aan besteden. Dit soort bottom feeders zullen als doen om je onder druk te zetten op een manier die vrijwel niks kost (dreigbrieven) maar als puntje bij paaltje komt doen ze óf niks óf als ze het erop laten aankomen worden ze door de rechter afgefakkeld. Ze zijn niet geïnteresseerd in jouw verhaal maar alleen in geld binnenharken. Jij hebt er zelf al tien keer meer moeite in gestoken dan zij zullen doen.

Cocytus wijzigde deze reactie 27-06-2019 22:43 (59%)

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 08:27
KnoxNL schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:31:
Ik weet niet hoor,

maar what the heck is dit voor zin:

"De hieraan verbonden onaangenaamheden en hoge gerechtskosten wilt u wel geheel aan eigen nalatigheid wijten."

Weet je zeker dat je niet gescammed wordt?
Ook het 1e waar ik aan zou denken...

Nep-incassobureau stuurt mail met relatief klein bedrag en dreigementen, mensen zijn dan snel geneigd om toch maar te betalen. Bekende truc.

Dieken Taffert wijzigde deze reactie 28-06-2019 08:37 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bio
Zou wel een heel elaborate scan zijn door mij al over een periode mails van VI te sturen ter voorbereiding, bureau zelf ook is zo echt als het maar kan zijn.

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-07 18:05
Wat wil je dan nog voor advies hebben ? Je wilt niet bellen en op je mails reageren ze niet.
Je kan ze een brief sturen ( nadeel : kost postzegels ) of je kan er langs rijden ( kost benzine en tijd ).
Je kan een koerier inschakelen om de brief te versturen ( is nog duurder ),

Ikzelf zou het ook negeren, het enige wat van jou is, is het mailadres. de rest ( adres etc ) is van de echte abonnee van VI, en daar gaat de deurwaarder ook heen rijden voor de inning.

Runs everything...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kan echt maar één advies geven, en dat is bellen. So what dat ze jouw nummer dan hebben? Waar ben je bang voor, dat ze jouw adres achterhalen? Dan is het direct opgelost, want jouw adres komt niet overeen met het adres waar VI z'n tijdschriften heen stuurt.

Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het vrijwel altijd met 1 telefoontje opgelost is. Het incassobureau neemt dan namelijk weer contact op met de opdrachtgever en jij hoort er nooit meer iets van.

Bovendien zeg je een papertrail te hebben vanaf het begin al en is het niet zo dat je nu pas begint te claimen dat er iets niet klopt.

Als je geen schuld hebt bij de opdrachtgever van een incassobureau heb je echt niks om je zorgen over te maken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• arnovos
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:02:

(...)

Als je geen schuld hebt bij de opdrachtgever van een incassobureau heb je echt niks om je zorgen over te maken.
Tenzij je je bedenkt dat incassobureaus ook handelen in klantdata. Ongeacht of die klanten nu wel of niet betalen, je financieel profiel (fouten inclusief) wordt zonder aarzeling verkocht aan de hoogste bieder. Als daar een telefoonnummer bij zit dat werkt en naar een echt persoon leidt, is dat dus prijs voor het incassobureau want dan is je profiel meer waard.

TL;DR gebruik een prepaidkaartje om te bellen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er zijn echt zat opties om anoniem te bellen, zonder gelijk een prepaidkaartje aan te schaffen (waar je tegenwoordig ook allerlei informatie voor moet overhandigen).

me @ last.fm

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:40

BazzH

Kei-goed...

Ik zou ook niet gaan bellen. TS is helemaal vrij om zelf te bepalen via welk medium hij communiceert. E-mail is in dit geval zelfs nog hetzelfde medium als de incassotoko zelf ook inzet Als ze niet reageren op mail, dan is dat hun keuze. Veel succes verder.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-07 20:43
Ik snap mensen die zeggen "even bellen" niet.
Je wordt per e-mail benaderd over iets wat jou niet aangaat. Ze hebben een fout gemaakt. Prima, kan gebeuren, dus je bent zo netjes terug te mailen dat ze iets niet goed doen. Meerdere keren(!).

Vervolgens wordt je straal genegeerd en alleen maar meer lastig gevallen. Waarom zou je zulke onbeschofte horken nog willen gaan bellen ook?

De enige gepaste reactie is hun e-mail adressen blacklisten. Als je het netjes wilt doen stuur je ze nog een laatste reactie waarin je schrijft dat je hun onbehoorlijke gedrag richting jou zat bent, dat je vanaf nu hun mail blokkeert en dus niet meer zal antwoorden.

locke960 wijzigde deze reactie 28-06-2019 22:03 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:25

-tom-562

Oliesjeik

deepbass909 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:02:
Ik kan echt maar één advies geven, en dat is bellen. So what dat ze jouw nummer dan hebben? Waar ben je bang voor, dat ze jouw adres achterhalen? Dan is het direct opgelost, want jouw adres komt niet overeen met het adres waar VI z'n tijdschriften heen stuurt.

Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het vrijwel altijd met 1 telefoontje opgelost is. Het incassobureau neemt dan namelijk weer contact op met de opdrachtgever en jij hoort er nooit meer iets van.

Bovendien zeg je een papertrail te hebben vanaf het begin al en is het niet zo dat je nu pas begint te claimen dat er iets niet klopt.

We zitten op Tweakers, en nerds vinden bellen maar eng. Dat snap je toch :+

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 10:42
Ik heb hier ongeveer hetzelfde verhaal:

Ik heb mijn huidige woning gekocht in 2016, vorige bewoner heeft een abonnement op VI, deze komt nog nog steeds hier. Ik weet niet waar de vorige bewoner woont en heb VI al eens een telefoonnummer doorgegeven die ik uit de overdracht heb kunnen halen.
Ik heb dus al een paar keer contact gehad met VI en ook gevraagd of ze kunnen stoppen met het sturen van de VI, dat doen ze niet want het abonnement loopt. Het abonnement wordt niet betaald op het moment, daar heb ik al eens iemand voor aan de deur gehad.

Al met al houdt het nu op, ik heb mijn best gedaan en als ze gaan komen met incasso of wat ook, ik zie wel. Het is niet mijn probleem.

//EDIT: Ik heb zelf niets met voetbal, dus ik heb nu een blijde buurman die elke keer een VI krijgt van me.. Beter een goede buur dan een slechte betaler (of was het spreekwoord niet zo? :+ )

BernardV wijzigde deze reactie 28-06-2019 21:30 (19%)

• eMiz0r
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-07 08:29
Incassokosten mogen niet in rekening worden gebracht voordat er een aanmaning/ingebrekestelling per post is verzonden. En daar begint het traject eerst voordat er uberhaupt een deurwaarder ingeschakeld kan worden.

Dat weet een deurwaarder ook en die zal niet aan de slag gaan voordat dat is gebeurd. Als je niks in je brievenbus hebt ontvangen kan je het gewoon negeren.

eMiz0r wijzigde deze reactie 28-06-2019 21:29 (15%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True