Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een TP-Link TL-PA8010P aangeschaft om netwerk in mijn losstaande garage te krijgen. De prestatie hiervan valt erg tegen. In stopcontacten in dezelfde groep geeft een speedtest 200mbps up and down.

Als ik de stekker in een andere groep in de garage (20m achter het huis) gebruik, dat zakt die snelheid zover dat een speedtest niet eens te starten is. Voordat ik een ip krijg duurt ook 5 - 10 minuten.

Is dit normaal? Zijn de powerlines niet voor dit soort dingen te gebruiken?

Met gestrekt been.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Artbij als je gaat zoeken op powerline verbindingen zal je zeer wisselende verhalen lezen. De ene persoon is er enorm blij mee, terwijl het bij de andere voor geen meter werkt. Dat is helaas de tendens van Powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
rens-br schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:58:
@Artbij als je gaat zoeken op powerline verbindingen zal je zeer wisselende verhalen lezen. De ene persoon is er enorm blij mee, terwijl het bij de andere voor geen meter werkt. Dat is helaas de tendens van Powerline.
Heb gezocht, maar ben zelf erg benieuwd waar dat dan aan kan liggen en of mijn situatie uberhaubt geschikt is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Artbij schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:00:
Heb gezocht, maar ben zelf erg benieuwd waar dat dan aan kan liggen en of mijn situatie uberhaubt geschikt is.
Het ligt aan Powerline, zo 'simpel' is het. Sowieso Powerline over verschillende groepen / fases is altijd opletten. Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat je een aantal stoorzenders in huis hebt die alles beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Dit is inderdaad vrij karakteristiek voor Powerline. Een paar ideeen:

1. Trek een UTP kabel naar de garage
2. Zorg dat je de Powerline overal op geaarde stopcontacten aansluit, sommige sets kunnen dan beter werken.
3. Zorg dat je de Powerline in je huis op dezelfde groep aan kunt sluiten (leg desnoods een nieuw stopcontact aan vanaf die groep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu een Accespoint met UTP kabel of een powerline adapter of is dit hetzelfde. Ik snap het niet maar ik weet wel dat wij in ons nieuwe huis amper wifi hebben. In de woonkamer wel en het modem staat in de meterkast in de gang maar op de slaapkamer is de wifi al weer weg. Wel hebben we daar een internetaansluiting dus ik zou daar wel wat in kunnen doen. Maar wat want dat snappen wij zelf niet. Als we daar nu ook iets van een "zender" oid. zouden hebben dan hebben we wellicht ook wifi in de tuin. Is er iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd je bent op zoek naar een Acces Point. Maar zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kapen van iemand anders zijn topic is niet gewenst.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.