Overzetten data naar nieuwe msata ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb een nieuwe Msata ssd (850 evo) voor in mijn laptop gekocht (lattitude e7450) en wil graag de boel klonen van mijn oude ssd via Windows 10.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik maar 1 aansluiting voor een SSD/HDD in mijn laptop heb.

Tot nu toe heb ik geprobeerd om een kloon te maken van mijn gehele systeem met EaseUS Todo naar een externe HDD die ik met USB heb aangesloten op de laptop

Het probleem waar ik dan echter tegen aan loop is dat als ik vervolgens die externe HDD als bootdisk instel, dat windows niet wil starten (blauw scherm, non bootable disk error).

Heeft iemand enig idee hoe dit handig op te lossen?

Ter verduidelijking, het zijn beide MSata SSD's, een verloopstukje van 2,5 inch SATA naar USB biedt hier helaas dus ook geen uitkomst.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maak een image van je huidige SSD en bewaar die op je externe HDD. Wissel vervolgens de SSD's, plaatst de image terug en klaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52
Als je naar de Samsung website gaat, vind je daar gratis Acronis clone/backup software.
Die doet dat snel en betrouwbaar (uitgetest, beide door jou genoemde manieren).

De geclonede SSD start overigens alleen goed op als hij in hetzelfde type poort wordt gestoken als waar het geclonede opslagmedium zat. Dat is de reden waarom de extrene harddisk niet wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat bovenstaanden reeds genoemd hebben. Andere optie is voor een paar dollar een Msata naar Sata adapter te kopen zodat je het wel met USB naar sata kunt doen. Aliexpress is je vriend, maar dan duurt het uiteraard wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows kan niet booten van een USB schijf, dan krijg je die BSOD. Makkelijkste is om geen Windows te gebruiken maar een geschikte tool zoals clonezilla of acronis trueimage.

I reject your reality and substitute my own