Game laptop aansluiten op 3 schermen (GTX1060) tbv iRacing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Hi allen,
Ik heb een mooie Alienware laptop staan welke ik wil gebruiken voor iRacing.
Dit werkt uiteraard al prima op de laptop zelf met de huidige specs (zie onder).

Doel: Nu wil ik graag deze aansluiten op 3 schermen zodat ik meer een cockpit view can creëren.
Ik ben al diverse USB adapters of docks tegengekomen via het web, maar geen gaf de confirmatie of deze oplossing ook voldoende zou zijn voor gaming. Prima oplossingen voor kantoor werkzaamheden, maar dus niet voor de games.
Is hier wel een mogelijkheid qua adapters voor of wordt het uberhaubt lastig om dit te realiseren?

Relevante hardware in de laptop
210-AJXL Cassini 13, CTO
338-BKLG Intel® Core™ i7-6700HQ (Quad-Core, 6 MB cache, tot 3,5 GHz met Turbo Boost)
619-AIBS Windows 10 Home 64bit Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
490-BDHU NVIDIA® GeForce® GTX 1060 met 6 GB GDDR5
391-BCXY 13,3 inch QHD+ OLED-touchscreen (2.560 x 1.440) met antireflectiecoating, 400 nit
370-ACSE 16 GB DDR4 bij 2.400 MHz
400-ANYF 512 GB PCIe SSD

...

Beste antwoord (via PaulBloem op 21-06-2019 11:46)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je displayport daisy-chainen. Geen idee welke resoluties je dan kan halen met jouw notebook (hangt een beetje van de versie af). Maar dan kun je dus meerdere monitoren aansluiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al zou je 3 schermen kunnen aansluiten, hoe denk je dat een GTX1060 dat gaat aansturen? Welke resolutie schermen heb je in gedachten? Welke framerate denk je te behalen? Welke detail-settings?

Aangezien Alienware zo ongeveer het game-merk is van Dell, dan neem ik aan dat Dell een dergelijke vraag ongetwijfeld al een keer eerder heeft gekregen; had je ze al gebeld / gemaild (of een reseller) met je vraag?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
MAX3400 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:52:
Al zou je 3 schermen kunnen aansluiten, hoe denk je dat een GTX1060 dat gaat aansturen? Welke resolutie schermen heb je in gedachten? Welke framerate denk je te behalen? Welke detail-settings?

Aangezien Alienware zo ongeveer het game-merk is van Dell, dan neem ik aan dat Dell een dergelijke vraag ongetwijfeld al een keer eerder heeft gekregen; had je ze al gebeld / gemaild (of een reseller) met je vraag?
Had dit inderdaad als context er wel gelijk bij kunnen zetten:
Volgens meerdere berichten zou een GTX 1060 met 6GB ruim voldoende moeten zijn om IRacing, Formule 2018, dat soort games in 1080p met een stable 60fps te kunnen spelen, ook met meerdere schermen.

Betreffende Dell, hier zie ik het niet terug in de knowledge base of support gedeelte, kan aan mijn zoekkunsten liggen of ze willen zich niet aan zulke uitspraken wagen.

Hopelijk kan ik hier een goed steuntje in de juiste richting vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gamen over USB gaat 'm niet worden, je hebt te weinig bandbreedte.

Wat heb je aan aansluitingen op je notebook? HDMI, DVI, Displaypoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
TERW_DAN schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:10:
Gamen over USB gaat 'm niet worden, je hebt te weinig bandbreedte.

Wat heb je aan aansluitingen op je notebook? HDMI, DVI, Displaypoort?
De notebook heeft de volgende aansluitingen:
- HDMI
- Mini Display Port
- Thunderbolt 3-poort (USB type C)
- USB 3.0-poort (Type-C)

Gezien de HDMI en Mini DisplayPort, betekent dit dan maximaal 2 schermen welke mogelijk is met games (waarbij 2 = 1 gezien de monitorrand in het midden met race games).
Of valt er nog iets uit de Thunderbolt te halen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt je displayport daisy-chainen. Geen idee welke resoluties je dan kan halen met jouw notebook (hangt een beetje van de versie af). Maar dan kun je dus meerdere monitoren aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
TERW_DAN schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:38:
Thanks, ik ga even in dit fenomeen deepdiven!
Dat lijkt inderdaad de enige manier om redelijkerwijs meerdere schermen aan te sluiten op deze laptop.

Bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1