Toon posts:

JBL Versterker auto valt in protect modus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/jhVPkLc

link/foto boven van mijn versterker dat die uitvalt en in protect modus valt(rood lampje)

Ik heb een probleem met mijn audio installatie van mijn auto waar ik al weken niet uitkom, alles op internet afgespeurd en een oplossing proberen te vinden maar het probleem met mijn JBL GTO5355 versterker dat die steeds uitvalt in protect modus(rood lampje) als je het volume harder doet dan 15/20 en het geluid naar de radio schiet en de boxen die daar op zijn aangesloten totdat je het volume zachter doet en dan herpakt de versterker zich.

Ik heb allemaal nieuwe boxen + kabelset aangeschaft, alles van JBL kwa speakers.

-CPK25D Kabelkit voor versterkers tot 2000W (CCA)
• 5m transparante zand rode voedingskabel (25mm2) + verguld kabeloog M6 met rode hoes + zekeringhouder met 60A zekering
• 0,8 m transparante zand blauwe massakabel (25mm2) + kabeloog M13 met blauwe hoes
• 5m transparante zand blauwe remote-kabel (1,5 mm2)
• 5m transparant blauw signaalkabel
• 3 kabelvorken (2 rood / 1 blauw) M5

Setup audio van mijn auto:

-JBL GTO5355 / 5-Kanaals versterker
-JBL GTO1204BP-D Subwoofer
-1 set JBL Club 9630 Hoedeplank speakers
-2 Sets JBL Harman CLUB 6520 deur speakers
-Pioneer DEH-09BT Radio

Ook dit loste het probleem niet op, hij blijft in protection modus vallen als je het volume harder zet dan 15.
ook heb ik een andere versterker er opgezet, en ook weer het zelfde probleem, dat die in protect modus viel.
ook heb ik alles opgemeten en als de auto uitstaat, staat er ongeveer 13.5volt op de accu.
en als de moter aanstaan, 14/14.5.
nergens heb ik een kabelbreuk of iets verkeerds aangesloten.
kabel van het chassis zit er goed op.
Zekeringen in de versterker zijn vervangen.
ook heb ik een video gemaakt van het probleem, en zou ik die nog kunnen sturen met nog meer foto's informatie van mijn setup van jbl in mijn auto.

ik heb maanden plezier er van gehad en sinds een paar weken heb ik last van dit probleem.

weet iemand raad of weet mij te vertellen waar het probleem aan kan liggen en kan mij helpen om dit probleem op te lossen zodat ik weer normaal muziek kan beluisteren in mijn auto zonder dat de versterker steeds uitvalt.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Protect LED
• Illuminated under any of the following fault
conditions:
battery over/under voltage,
short circuit in speaker wires,
amplifier is too hot,
amplifier’s output circuit has failed (DC voltage
present in the amplifier’s output).
Denk dat je dat lijstje eens moet nalopen.
Voedingsspanning nameten op de versterker contacten. Kan zijn dat er toch ergens een contact slecht is geworden (evt kabel beschadigd) waardoor de spanning inkakt.
Kan ook zijn dat de speakerkabels ergens beschadigd zijn (misschien kaalgeschuurd bij deurscharnieren of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kortsluiting is het meest logisch.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
Massapunt goed opgeschuurd tot "kaal" metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overal nieuwe kabels getrokken en goed aangesloten. behalve de radio ISO stekker, daar zou misschien kortsluiting kunnen zitten in een kabeltje die niet goed is overgezet..

maar ik weet niet als de versterker daardoor ook in protect modus kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
Protect modus betekend meestal te weinig vermogen, of slechte massa. Heb je de lak dat onder het oogje wat op het chassis zit goed opgeschuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: JBL GTO5355 AMPLIFIER PROTECT MODUS PROBLEM! VERSTERKER

YouTube: JBL GTO5355 AMPLIFIER PROTECT MODUS PROBLEM! VERSTERKER

hierbij een video die ik op YouTube heb geüpload waarbij de versterker uitvalt in protect modus wanneer ik het volume harder dan 15+ zet

ook heb ik vaker last van het probleem, wanneer ik nummers met veel bass afspeel viel mij op

ook heb ik de massa kabel goed op het chassis zitten en het inmiddels ook opgeschuurd en het randje van de autolak er af heb tot metaal.

heeft helaas niet geholpen

aub, wie kan mij helpen en mee denken dat ik het probleem eindelijk op los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Een aantal dingen dat me opvalt:
- Je radio heeft maar één preout versterker met twee RCA-aansluitingen maar er zitten 4 RCA's aangesloten op je versterker. Die RCA's heb je dus gesplit? Hoe staan die preout aansluitingen ingesteld op je radio? Is dat preout signaal wat binnen komt op je versterker wel zuiver?
- Verder heb je een vrij lichte versterker die max 4x 55W rms doet en je hebt er wel een zware sub aanhangen plus 4 (of 6) speakers? Kan dat het probleem niet zijn? Doet het probleem zich ook voor als je alleen de sub aangesloten hebt? Of alleen de speakers?
- Misschien nog even je speakers doormeten met een multimeter op weerstand? (wel even afkoppelen van je versterker).

[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 21-06-2019 22:30 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb inderdaad een radio met 2 RCA ingangen die zijn gesplit naar mijn versterker voor de sub en 2 hoedenplank speakers.

het is een nieuwe kabelset, alles is nieuw vervangen kwa kabels met een kabelset voor 2000 wat.
en mijn versterker kan de sub en de hoedenplank speakers makkelijk aan en dit zijn de specs:

Grand Touring-serie 5-kanaals klasse AB-autoversterker
RMS Power Rating:
4 ohm: 55 watt x 4 chan. + 225 watt x 1 chan.
2 ohm: 75 watt x 4 chan. + 360 watt x 1 chan.
Max. Uitgangsvermogen: 125 x 4 kanalen. + 535 watt x 1 chan. ong. (1035 watt)

momenteel heb ik maar 2 hoedenplank speakers aangesloten en de 4 deurpaneel speakers er uitgehaald die waren aangesloten op de radio.

dus daar ligt het niet aan lijkt mij, want het heeft meer als 8 maand gewerkt toen ik zelfs nog de achterste deurpaneel speakers had aangesloten ook op de versterker en 2 rca kabels van de radio naar de versterker gesplit na 6 RCA ingangen voor 4 speakers + de sub op de versterker.

ook heb ik gister de kabel van de chassis de min + de 12v accu kabel die in de versterker zit beide opgemeten en kwam ik uit uit op 14.5volt bij de versterker ingangen.

dus misschien dat die te veel krijgt en daarom in protect modus valt en uitvalt.

dus ik heb een 1 FARAD 12V Condensator gekocht en die wil ik er nog tussen zetten.
misschien dat ik daar het probleem mee oplos....

en het probleem dit zich voor ook als ik de sub niet heb aangesloten.
ook heb ik van iemand anders een pioneer versterker er op aangesloten om uit te sluiten als het niet aan mijn eigen versterker lag.

ook die viel uit in protect modus, dus ik vind het zo vreemd en kom er maar niet achter waar het aanligt..

dus ik heb echt raad nodig en iemand die mee denkt en mij kan helpen met die vervelende probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Heb je een multimeter?
Meet de voedingsspanning op de versterker en kijk of die inzakt als je het volume opdraait.
Zo ja dan kan ik me voorstellen dat deze in de beveiliging gaat.

Is je auto accu niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
En je herhaalt steeds dat je nieuwe kabels hebt gelegd. Maar in 8 maanden tijd kunnen die prima kapotschuren tegen iets aan. Of een connector die lostrilt oid.

Zou de boel bij voorbaat even nalopen niet teveel wijzigen. Er is in die 8 maanden iets gebeurd waardoor het nu niet meer werkt. Eerst dat fixen voor je allerlei dingen gaat toevoegen die misschien het echte probleem maskeren
Pagina: 1