Dag,
Vandaag mijn nzxt x62 kraken processor koeling binnen gekregen welke ik via marktplaats had gekocht.
Nadat ik deze juist heb gemonteerd met bijbehorende bracket krijg in de bios na enkele minuten de temperatuur meteen al boven de 75 graden.
Ik heb eerder waterkoeler gemonteerd dus twijfel eigenlijk niet dat deze onjuist gemonteerd zit.
Heb de koeler al 4x gedemonteerd om het toch uit te sluiten.
Specs;
Asus Z390-F moederbord
Intel i9 9900k
Corsair 2x 16GB ddr4-3000mhz ram
Nzxt X62 koeler
M2 ssd
Corsair rm850i voeding.
Naar mijn weten heb ik alle kabels juist aangesloten.
USB kabel zit in het koelblok, sata stekker aangesloten, en vervolgens de radiator fans aangesloten.
De pomp zelf zit aangesloten op cpu-fan op het moederbord.
Wat gaat hier verkeerd?
Kom er echt niet meer uit,
Koelblok zit strak op de cpu en heeft geen ruimte.
Slangen en radiateur worden niet bepaald warm maar als ik me vinger op het koelblok leg voel ik deze wel licht vibreren.
Ook geeft de bios aan dat de pomp 1294 rpm draait.
Core voltage staat btw op 0.941v.
Vandaag mijn nzxt x62 kraken processor koeling binnen gekregen welke ik via marktplaats had gekocht.
Nadat ik deze juist heb gemonteerd met bijbehorende bracket krijg in de bios na enkele minuten de temperatuur meteen al boven de 75 graden.
Ik heb eerder waterkoeler gemonteerd dus twijfel eigenlijk niet dat deze onjuist gemonteerd zit.
Heb de koeler al 4x gedemonteerd om het toch uit te sluiten.
Specs;
Asus Z390-F moederbord
Intel i9 9900k
Corsair 2x 16GB ddr4-3000mhz ram
Nzxt X62 koeler
M2 ssd
Corsair rm850i voeding.
Naar mijn weten heb ik alle kabels juist aangesloten.
USB kabel zit in het koelblok, sata stekker aangesloten, en vervolgens de radiator fans aangesloten.
De pomp zelf zit aangesloten op cpu-fan op het moederbord.
Wat gaat hier verkeerd?
Kom er echt niet meer uit,
Koelblok zit strak op de cpu en heeft geen ruimte.
Slangen en radiateur worden niet bepaald warm maar als ik me vinger op het koelblok leg voel ik deze wel licht vibreren.
Ook geeft de bios aan dat de pomp 1294 rpm draait.
Core voltage staat btw op 0.941v.