Voor een nieuwbouwproject ben ik bezig met het intekenen van loze leidingen voor o.a. netwerk en ander gebruik. Ik ben voornemen om een bewakingscamera aan voor en achterzijde van het huis te plaatsen. Dat klinkt op zich makkelijk; een loze leiding gevolgd door het monteren van een power over ethernet gevoede camera en klaar. Belangrijk is echter de plaatsing van de camera en dat is waar ik een beetje vastloop.
Wat is handig / verstandig om te doen? Welke plek is op onderstaande paint tekening de meest ideale plek? Ik om hier maar weinig echt goed advies over tegen. De ene persoon plaatst een camera op de hoek van de garage gericht op de deur (waarbij je dus altijd tegen een achterhoofd aankijkt wanneer er iemand voor de deur staat), andere mensen kiezen een camera direct naast de deur of in de hoek van het huis / garage. Nadeel daar lijkt in sommige gevallen weer dat je de oprit niet afdekt en dus niet kunt zien wat daar gebeurt. De oprit wordt gebruikt voor het parkeren van auto's dus dat is ook een punt om rekening mee te houden.
Wie heeft tips? Wat is de beste plek voor een loze leiding?
De rode lijnen op de tekening zijn enkele deuren die van belang kunnen zijn.
Wat is handig / verstandig om te doen? Welke plek is op onderstaande paint tekening de meest ideale plek? Ik om hier maar weinig echt goed advies over tegen. De ene persoon plaatst een camera op de hoek van de garage gericht op de deur (waarbij je dus altijd tegen een achterhoofd aankijkt wanneer er iemand voor de deur staat), andere mensen kiezen een camera direct naast de deur of in de hoek van het huis / garage. Nadeel daar lijkt in sommige gevallen weer dat je de oprit niet afdekt en dus niet kunt zien wat daar gebeurt. De oprit wordt gebruikt voor het parkeren van auto's dus dat is ook een punt om rekening mee te houden.
Wie heeft tips? Wat is de beste plek voor een loze leiding?
De rode lijnen op de tekening zijn enkele deuren die van belang kunnen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum