Vraag

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 09:43
Dus, nu zit ik een beetje rond te zappen, kom ik op SBS6 waar nu 'De Noodcentrale' op is. (Voor wie niet weet wat het is, het is nu nog 3 kwartier op tv).

Het lijkt mij alleen enorm gespeeld, is er iemand hier die weet of het nu echt of hartstikke nep is wat ze doen? De telefoongesprekken lijken me gewoon opgenomen met een leuke microfoon, kraakje toegevoegd en het geluid wat scheller gemaakt.

Wie o wie heeft het antwoord op deze brandende vraag: De noodcentrale, of de neppe centrale?

Beste antwoord (via xFeverr op 19-06-2019 21:58)

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:27

wontcachme

You catch me? No you wont

Vorige week stond er volgens mij een waarschuwing in de aftiteling dat de gesprekken en telefoontjes nagemaakt zijn ivm privacy en mogelijk andere informatie

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij de totstandkoming van De Noodcentrale is met grote zorgvuldigheid omgegaan met privacy. Alle mogelijke manieren zijn gebruikt om ervoor te zorgen dat de bellers door niemand herkend worden.
Grote kans dus dat er veel veranderd is; maar kan me niet voorstellen dat het verzonnen situaties zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:27

wontcachme

You catch me? No you wont

Vorige week stond er volgens mij een waarschuwing in de aftiteling dat de gesprekken en telefoontjes nagemaakt zijn ivm privacy en mogelijk andere informatie

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:27
Ik weet niet hoe het bij de noodcentrale is, maar toen het de meldkamer heette waren het clips van de politie die ook op youtube te vinden waren.

• xFeverr
wontcachme schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:53:
Zonde, je kan gewoon voelen dat het niet echt is. Van mijn part hadden ze alles achter een stemvervormer gezet en elke mogelijke vorm van herkenning weggepiept, maar dan voelt het ook echt.

Desalniettemin heb ik enorme respect voor de mensen die dit werk doen, maar helaas komt het op deze manier niet echt over. Zeker niet als het acteerwerk er vanaf springt.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Helpt dit? https://www.hln.be/showbi...odcentrale-echt~a784c53b/

De stemmen zijn opnieuw ingesproken bij de Vlaamse versie, dit om verwijzingen naar de originele personen te kunnen tegen gaan. Dat zou hier niet veel anders zijn. Misschien her en der wat aangedikt / gedramatiseerd, want SBS6?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat weet @Gri77ie vast wel... :P

Ey!! Macarena \o/

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de verhalen kunnen echt zijn.. maar verder lijkt het me nagespeeld

404 Signature not found

Verwijderd

Doen ze ook niet geheimzinnig over.. het werd vorige week 3-4 keer expliciet gemeld dat de situaties echt waren maar nagespeeld zijn door stemacteurs. Dan krijg je commentaar van de medewerker hoe ze hierop acteren. (Vorige week een meisje dat zelfmoord wilde plegen, en hoe ze die probeerde te tracken en aan de praat te houden)

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Wat ik begrepen heb is dat de personen die noodnummer hebben gebeld dat dat is nabewertj of opnieuw is ingesproken...

Onze meldkamer heeft (nog) niet meegedaan....

Lol ik weet inmiddels wel hoe het werkt en hoe mensen meldingen doen. Van ijzingwekkend kalm tot zware paniek... dan heb ik het nog niet over de gekkies... wat ook meer en meer wordt...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 23:55

Yor

Yor1313#2571

Ik kon het niet aanhoren, dat neppe nagespeelde....Meldkamer in Maastricht en dan een nog bekaktere stem dan Beau van Erven-Doorens aan de lijn. En dat nonstop. Nee, dikke nagespeelde saaie reclame voor werken bij de Politie aan de telefoon, verpakt in een reality format.

http://yor.minitroopers.com

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12 15:47
In de eerste plaats werken deze series met relatief lage budgetten waardoor je meestal niet de allerbeste acteurs zult aantreffen. Een andere reden waarom het zo nep aanvoelt is dat veel Nederlandse (stem)acteurs van de theaterschool komen. Daar hebben ze geleerd om zaken aan-te-zetten en uit-te-vergroten. Het doel is dat mensen op de achterste rij in het theater het ook nog kunnen oppikken. Er zijn heel weinig opleidingen die zich bezig houden met film- en televisieacteren. Noem het de kunst van het kleinhouden. Subtiel tegenover niet subtiel.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-12 13:05
AZ >>>FTM

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• theboss100
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12 13:33
wontcachme schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:53:
Inderdaad heb het nog even opgezocht! (https://www.kijk.nl/sbs6/...0p5LfVHm2/de-noodcentrale)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/toQcWwl.png

• xFeverr
Dat screenshot vertelt wat over de beelden buiten de centrale, maar niets over in de centrale.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Veel gesprekken zijn inderdaad nep. Iedereen praat perfect ABN en dan ook met zinnen als "ik ben echt bang". Jammer.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
@ts Je zou op youtube kunnen kijken naar "Helden van hier: door het vuur" daar volgen ze belgische brandweer en moet zeggen dat het wel heel goed gemaakt is. (Volgens mij hebben ze het ook nog van de politie maar geen idee hoe die heet)

YouTube: helden van hier door het vuur

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:32
@xFeverr de stemmen aan de telefoon zijn achteraf opnieuw ingesproken. De centralist die je bezig ziet, is ook daadwerkelijk de centralist die de melding heeft aangenomen. Ook dat is uiteraard later gefilmd (is dus niet live gefilmd). De omgeving waarin de centralist zich bevindt, is vaak ook niet de daadwerkelijke plek waar het gesprek plaats vindt. Waarom ik dat weet?
Een collega heeft ook voor de noodcentrale een aflevering mogen doen en die zat in een kamertje achteraf de opnames te doen met greenscreen, waar later een mooie omgeving omheen geshopt is.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ojjorz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:18:
Veel gesprekken zijn inderdaad nep. Iedereen praat perfect ABN en dan ook met zinnen als "ik ben echt bang". Jammer.
Dat moeten ze erbij zeggen anders snapt Mien uit Assen niet dat degene die belt echt bang is... :+

Verder: het is SBS6. Mijn TV zapt zelf verder als ik daar een keer per ongeluk op terecht kom.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12 16:23
xFeverr schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:50:
Dus, nu zit ik een beetje rond te zappen, kom ik op SBS6 waar nu 'De Noodcentrale' op is. (Voor wie niet weet wat het is, het is nu nog 3 kwartier op tv).

Het lijkt mij alleen enorm gespeeld, is er iemand hier die weet of het nu echt of hartstikke nep is wat ze doen? De telefoongesprekken lijken me gewoon opgenomen met een leuke microfoon, kraakje toegevoegd en het geluid wat scheller gemaakt.

Wie o wie heeft het antwoord op deze brandende vraag: De noodcentrale, of de neppe centrale?
....kom ik op SBS6 waar.....

Daar is je antwoord. SBS6 is per definitie onbetrouwbaar en sensatie.

Overigens werd dit programma eerder uitgezonden bij de EO.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Bob Popcorn

Plop!

Het is niet zo leuk om mensen die écht in paniek zijn te horen. Rauwe angst over de telefoon vertaalt niet zo goed naar het beeldscherm, thank god.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Alle programma's op SBS6 zijn toch nep en gespeeld. Zelf's Piet's weerbericht praat altijd onzin. >:)
itsleon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:54:
@ts Je zou op youtube kunnen kijken naar "Helden van hier: door het vuur" daar volgen ze belgische brandweer en moet zeggen dat het wel heel goed gemaakt is. (Volgens mij hebben ze het ook nog van de politie maar geen idee hoe die heet)

YouTube: helden van hier door het vuur
Daar wordt inderdaad live gefilmd hoe ze mensen uit een brandende flat of zo redden. Kan je eens zien hoe het er echt aan toe gaat bij zoiets.

[ Voor 76% gewijzigd door Ernemmer op 25-06-2019 15:06 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:55:
Alle programma's op SBS6 zijn toch nep en gespeeld. Zelf's Piet's weerbericht praat altijd onzin.

[...]

Daar wordt inderdaad live gefilmd hoe ze mensen uit een brandende flat of zo redden. Kan je eens zien hoe het er echt aan toe gaat bij zoiets.
Zoals de meeste programma's bij de commerciële ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1