Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamebuild voor 1440p,

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blaflul
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12-2020
Hallo Tweakers,

Ik heb net een nieuwe WQHD monitor gekocht en zit nu een beetje te spelen met het idee om een nieuwe gamepc te bouwen, ik ben geen hardcore gamer maar verheug me wel op MW19. Als ik deze op 1440p kan spelen met een hoge(re) framerate zou dat wel fijn zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, media kijken/luisteren.

Wat mag het kosten
+-750 eu

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een vrij recent aangeschafde voeding, een Cooler Master B500, een SSD 111GB KINGSTON SHFS37A120G ATA Device (SSD) en een HDD 931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA)
Waarschijnlijk koop ik een dezer dagen nog een SSD erbij maar tot nu toe is dit altijd voldoende geweest

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 130,-€ 130,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 359,-€ 359,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 47,-€ 47,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 81,75€ 81,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,80

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet perse.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb net een G-master Silver Crow aangeschaft dus ik wil op 1440p kunnen gamen op een respectabele framerate. Het zou fijn zijn als ik MW2019 op high tot ultra zou kunnen spelen.

Ga je overklokken?
Niet perse, mocht de mogelijkheid er zijn doe ik het wellicht maar het is zeker geen vereiste.

Wat verwacht je van ons?

Ik ben benieuwd of ik van deze build blij ga worden met de wensen die ik heb. Als het goed is werken alle componenten met elkaar but correct me if i'm wrong.
Tevens vond ik de keuze van een moederbord een lastige opgave, ik heb geloof ik een goede voor mijn doel uitgekozen maar ik zie ook bordjes die de helft kosten. Heb ik een "dure"keuze gemaakt en ben ik voor de helft van het geld net zo goed geholpen?

Ik ben benieuwd of ik in de goede richting zit,
Thanks in advance!

Danny

Beste antwoord (via Blaflul op 21-06-2019 14:30)

• JeroenBra
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-11 16:22
De 2060 is wel the best for your buck qua rtx kaarten.
Naar mijn idee kan je een goedkoper moederbord nemen.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Deze word mij aangeraden, 30 eu goedkoper.

Ik denk zelf ook aan de 2060 maar je zal vaak wel de graphic settings moet tunen voor 60+ fps. Dit ligt uiteraard aan de game.

De vraag is hoelang zal de 2060 het volhouden met 1440p en nieuwere games? Dit zal natuurlijk anders zijn voor iedereen. Ik wil mijn games gemiddeld op high settings houden en de kaart overleeft dat niet super lang. Nou kan ik dit niet zeker weten en neem ik mijn verwachting ook maar over van andere. Heb best wat benchmarks van de 2060 bekeken op 1440p, forums gelezen enzo.

Waarom niet deze build met een betere cpu? Mocht je in de toekomst je video kaart willen upgraden, dan zou je dat zo kunnen doen.

Plus houd even de amd ryzen prijzen en Nvidia kaart prijzen in de gaten. Ryzen 3000 komt 7 juli en Nvidia brengt higher end cards uit ergens in juli. Dit zou de prijzen kunnen laten zakken en je geld besparen voor een betere cpu?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• JeroenBra
De 2060 is wel the best for your buck qua rtx kaarten.
Naar mijn idee kan je een goedkoper moederbord nemen.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Deze word mij aangeraden, 30 eu goedkoper.

Ik denk zelf ook aan de 2060 maar je zal vaak wel de graphic settings moet tunen voor 60+ fps. Dit ligt uiteraard aan de game.

De vraag is hoelang zal de 2060 het volhouden met 1440p en nieuwere games? Dit zal natuurlijk anders zijn voor iedereen. Ik wil mijn games gemiddeld op high settings houden en de kaart overleeft dat niet super lang. Nou kan ik dit niet zeker weten en neem ik mijn verwachting ook maar over van andere. Heb best wat benchmarks van de 2060 bekeken op 1440p, forums gelezen enzo.

Waarom niet deze build met een betere cpu? Mocht je in de toekomst je video kaart willen upgraden, dan zou je dat zo kunnen doen.

Plus houd even de amd ryzen prijzen en Nvidia kaart prijzen in de gaten. Ryzen 3000 komt 7 juli en Nvidia brengt higher end cards uit ergens in juli. Dit zou de prijzen kunnen laten zakken en je geld besparen voor een betere cpu?

• Blaflul
Beste Jeroen,
Dank voor je bericht en excuses voor mijn late reactie hierop!

Ik had wel een beetje de hoop in ieder geval 1 of 2 jaar met mijn cpu vooruit te kunnen, al dan niet met minder wordende prestaties door zwaarder wordende games.

Ik heb jouw topic even doorgelezen en ik volg je advies aangaande het nog even wachten op de nieuwe kaarten op. wellicht kan ik een 2060 of beter voor een mooie prijs krijgen na de nieuwe gpu's van nvidea en die dan combineren met een 3600x of een 2700x

Bedankt!

• JeroenBra
Precies! Met een goede cpu, moederbord en monitor (1440p) kan je over 2 jaar makkelijker je gpu verkopen/upgraden zou je dit willen. Dit heeft ook waarde.

Ik hoop ook echt dat de 2070 zakt in prijs of dat misschien de 2070 'super' een aantrekkelijke prijs heeft. Want op dit moment is de 2060 het net wel/niet voor 1440p gamen en de 2070 weer iets te duur naar mijn smaak.

• Blaflul
JeroenBra schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:47:
Ik hoop ook echt dat de 2070 zakt in prijs of dat misschien de 2070 'super' een aantrekkelijke prijs heeft. Want op dit moment is de 2060 het net wel/niet voor 1440p gamen en de 2070 weer iets te duur naar mijn smaak.
Ja klopt, die vond ik ook net te duur. Ik ga het gewoon nog een paar weken afwachten en mijn beslissing maken!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met het geld dat je uitgeeft aan een nieuwe RTX 2060 heb je ook een gebruikte GTX 1080. Misschien is dat een interessante optie als je wat extra power wilt.

🖥️ | 🚗

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Blaflul schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:30:
Beste Jeroen,

Ik had wel een beetje de hoop in ieder geval 1 of 2 jaar met mijn cpu vooruit te kunnen, al dan niet met minder wordende prestaties door zwaarder wordende games.

Ik heb jouw topic even doorgelezen en ik volg je advies aangaande het nog even wachten op de nieuwe kaarten op. wellicht kan ik een 2060 of beter voor een mooie prijs krijgen na de nieuwe gpu's van nvidea en die dan combineren met een 3600x of een 2700x

Bedankt!
Blaflul schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:30:
Beste Jeroen,

Bedankt!
Ikzelf heb de Ryzen 5 1600 en die gaat prima mee, ik speel BF5 op 4K medium settings, textures op High en mijn processor word maar voor 50% gebruikt. Mijn Videokaart RTX 2070 tikt wel de 87% aan met een FPS van 60. Maar als ik hem op 1440P zet dan kan ik met gemak op ultra spelen en tik ik soms de 100FPS aan.

De RTX 2060 zal dan wel niet de 100FPS op 1440p aantikken maar zal het er niet veel onder doen. Misschien 80FPS op ultra? Dus ik denk dat je met die componenten makkelijk nog 2 jaar mee kan.

En koop AUB geen GTX 1080 en al helemaal niet gebruikt. Ik had hiervoor een GTX 1080 en omdat die binnen de garantie buiten mijn schuld kapot is gegaan heb ik een RTX 2070 van Asus gekregen. Hoeft niet bij elke GTX 1080 zo te zijn, maar ik heb slechte ervaringen met die kaart en het internet staat er ook vol mee dat hij niet altijd even stabiel draaid, heeft iets te maken met het GDDR5(x) geheugen.. Overigens heb ik met de RTX kaart nergens last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Glamourt op 21-06-2019 19:30 ]

Pagina: 1