WD MyCloud niet zichtbaar met WD MyCloud Desktop software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224148

Topicstarter
Mijn vraag:
Na in gebruikname van een nieuwe desktop met Windows 10 en installatie van de WD MyCloud Desktop software blijkt mijn WD MyCloud device niet zichtbaar in mijn netwerk met de WD MyCloud Desktop software, terwijl die wel zichtbaar en beschikbaar is onder de standaard windows explorer. Hij zit dus wel in mijn network, maar wordt niet als zodanig herkend. Hierdoor kan ik hem dus ook net goed meer beheren.
Heeft iemand suggesties?

JH

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
WD Mycloud leunt volgens mij zwaar op SMB1 en als je bij een nieuwe installatie van Windows 10 deze hebt laten uitschakelen in de laatste updates dan zou dit niet goed kunnen werken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Breezers schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:59:
WD Mycloud leunt volgens mij zwaar op SMB1 en als je bij een nieuwe installatie van Windows 10 deze hebt laten uitschakelen in de laatste updates dan zou dit niet goed kunnen werken.
Inderdaad:
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/25436
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/4155

Maar, je kunt je ook afvragen of je die software wel nodig hebt. SMB1 is in Windows 10 uitgeschakeld vanwege veiligheidsissues.

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Morgan op 19-06-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1224148

Topicstarter
Bedankt voor jullie suggesties.
Ik heb inmiddels alle SMB1-componenten van de Windows onderdelen aangevinkt volgens een andere suggestie op dit forum, maar het probleem blijft. Wel heb ik ontdekt dat ik via de explorer door dubbelklikken op het WD MyCloud storage device wel de beheer software kan activeren, maar hoe dat kan begrijp ik zelf niet goed. Echter ik neem aan dat de WD MyCloud Desktop software meer kan, zoals het uploaden en downloaden van bestanden.
Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 1224148 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:56:
Bedankt voor jullie suggesties.
Ik heb inmiddels alle SMB1-componenten van de Windows onderdelen aangevinkt volgens een andere suggestie op dit forum, maar het probleem blijft. Wel heb ik ontdekt dat ik via de explorer door dubbelklikken op het WD MyCloud storage device wel de beheer software kan activeren, maar hoe dat kan begrijp ik zelf niet goed. Echter ik neem aan dat de WD MyCloud Desktop software meer kan, zoals het uploaden en downloaden van bestanden.
Nog andere suggesties?
@Anoniem: 1224148

De lokale webserver omgeving (website) van je MyCloud apparaat is alleen voor beheer van het apparaat maar is niet voor up of downloaden bedoelt.

Je hebt ook een app en cloud login (website) om deze te benaderen van buiten af, maar is ook iets anders.

In je eigen (Windows) netwerk zul je een MyCloud bestands locatie (network share) moeten zien met een mappen structuur en gebruikersnaam/wachtwoord die je eerst hebt aangemaakt in de webportal op de bovenstaande lokale webserver.

Kortom: er zijn verschillende ingangen naar het apparaat en je moet dus de juiste hebben

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Waarschijnlijk is je probleem al opgelost. Zo niet, kun je een snelkoppeling aanmaken waarmee je de MyCloud kunt openen in je netwerk:

Klik ergens in een map of op je bureaublad;
-Nieuw (met rechtermuisknop)
-selecteer "snelkoppeling"
-Voer locatienaam in: \\WDMYCLOUDMIRROR

Hij blijft nu nog steeds onzichtbaar in de Netwerk, maar als je op deze snelkoppeling klikt, is hij wel zichtbaar.

Gr.
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanne1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04 12:11
Weet niet waar ik de vraag moet stellen daarom maar hier. Mijn WDMY CLOUD 1TB is vol. Wat nu, kan ik een 2de cloud, maar dan een van 3 TB erbij aansluiten? Ben een leek wat dat betreft, staat op de laptop Windows 10. Kan geen Back-up meer maken, en weet ff niet wat ik het beste kan doen. Zaken zijn gesloten daar kan ik geen uitleg vragen.

Bij voorbaat _/-\o_
Pagina: 1