Vraag

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11 14:30
Mijn vraag

Ik ben erg in dubio over een nieuwe telefoon. Eigenlijk wil ik liefst niet meer dan €300,- uitgeven, liefst zelfs nog minder.

Ik heb nu een LG G6 en heb er toch al een paar probleempjes mee gehad. Verder echt een prima telefoon, vooral de camera's bevallen me erg goed. De batterij is wel erg matig helaas. Nu zit deze aan het einde vd garantieperiode en dan koop ik altijd een andere telefoon, dus ben druk zoekende voor een opvolger.

Ik ben uitgekomen op de Samsung A50 omdat deze mij behoorlijk bang for the Buck lijkt te zijn, maar twijfel of ik moet wachten op bijvoorbeeld de Xiaomi mi9t of voor de LG G7 moet gaan die nagenoeg even duur is als de Samsung?

Wat voor mij belangrijk is:
- goede camera's en ook een groothoeklens
- nfc
- min 4 gb geheugen en 64 gb opslag
- Max liefst rond de €300,-
- minimaal een vlotte processor, liefst een behoorlijk snelle. Ik game niet op de telefoon maar heb vaak wel veel apps open staan
- liefst ip protectie maar geen absolute must. De Samsung heeft dit ook niet dacht ik
- telefoon mag tweedehands zijn, mits in zeer mooie staat een niet ouder dan half jaar

Bedankt voor jullie tips. Ik laat jullie uiteraard weten wat het wordt.

Alle reacties

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen antwoord op je vraag, maar wel een puntje bij de A50: de vingerafdrukscanner is niet denderend. Als je dit belangrijk vindt, dan zou ik voor een andere telefoon gaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• onnaj
wcduck schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:33:
Geen antwoord op je vraag, maar wel een puntje bij de A50: de vingerafdrukscanner is niet denderend. Als je dit belangrijk vindt, dan zou ik voor een andere telefoon gaan.
Die vind ik bij de LG echt super zo op de achterkant. Begreep wel dat deze bij de a50 na de update verbeterd is

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 23:40
onnaj schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:26:
Mijn vraag

Ik ben erg in dubio over een nieuwe telefoon. Eigenlijk wil ik liefst niet meer dan €300,- uitgeven, liefst zelfs nog minder.

Ik heb nu een LG G6 en heb er toch al een paar probleempjes mee gehad. Verder echt een prima telefoon, vooral de camera's bevallen me erg goed. De batterij is wel erg matig helaas. Nu zit deze aan het einde vd garantieperiode en dan koop ik altijd een andere telefoon, dus ben druk zoekende voor een opvolger.

Ik ben uitgekomen op de Samsung A50 omdat deze mij behoorlijk bang for the Buck lijkt te zijn, maar twijfel of ik moet wachten op bijvoorbeeld de Xiaomi mi9t of voor de LG G7 moet gaan die nagenoeg even duur is als de Samsung?

Wat voor mij belangrijk is:
- goede camera's en ook een groothoeklens
- nfc
- min 4 gb geheugen en 64 gb opslag
- Max liefst rond de €300,-
- minimaal een vlotte processor, liefst een behoorlijk snelle. Ik game niet op de telefoon maar heb vaak wel veel apps open staan
- liefst ip protectie maar geen absolute must. De Samsung heeft dit ook niet dacht ik
- telefoon mag tweedehands zijn, mits in zeer mooie staat een niet ouder dan half jaar

Bedankt voor jullie tips. Ik laat jullie uiteraard weten wat het wordt.
Tussen de A50 en de G7 is, op het scherm en misschien de software na, de G7 veruit de betere telefoon.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-11 23:26
In combinatie met een abonnement is momenteel de Xiaomi mi9T te koop voor minder dan 270 euro.

Hij voldoet aan jouw wensen lijstje.
-goede camera's (48 MP main, 8 MP telelens en 13 MP ultra wilde)
-grote batterij van 4000Mah
-nieuwe cpu snapdragon 730 snel genoeg voor alle dagelijkse bezigheden en een beetje gamen.

Via Belsimpel kan je hem bestellen.

Verder zou een Motorola one vision ook een relatief goede optie zijn, heb je daar al naar gekeken?

• onnaj
Blekkienl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:11:
In combinatie met een abonnement is momenteel de Xiaomi mi9T te koop voor minder dan 270 euro.

Hij voldoet aan jouw wensen lijstje.
-goede camera's (48 MP main, 8 MP telelens en 13 MP ultra wilde)
-grote batterij van 4000Mah
-nieuwe cpu snapdragon 730 snel genoeg voor alle dagelijkse bezigheden en een beetje gamen.

Via Belsimpel kan je hem bestellen.

Verder zou een Motorola one vision ook een relatief goede optie zijn, heb je daar al naar gekeken?
Ik heb altijd simonly dus hoop altijd toestellen zonder abonnement.

De Motorola vision vind ik super, maar die heeft volgens mij geen groothoeklens en dat is echt een must. Daar maak ik super veel gebruik van.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-11 23:26
onnaj schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:31:
[...]

Ik heb altijd simonly dus hoop altijd toestellen zonder abonnement.

De Motorola vision vind ik super, maar die heeft volgens mij geen groothoeklens en dat is echt een must. Daar maak ik super veel gebruik van.
Net even gecheckt en inderdaad geen ultra-wide!

Je maakt het lastig, want nu weet ik geen andere optie meer :P

Offtopic:
Ik maak normaal ook altijd liever gebruik van sim-only. Vroeger was dat volgens mij ook goedkoper, maar tegenwoordig bijna niet meer. Dit keer heb ik de telefoon in 1x afbetaald wat infeite uitkomt op een sim-only.

• onnaj
Wat denken jullie van de mi 9 se? Valt ook aardig binnen budget en lijkt me ook een erg mooie telefoon. Ben bang dat de 9T echt stuk duurder wordt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De Mi 9T kost als 64GB-variant 349,00, 128GB'er kost je €379,00.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• onnaj
CLB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:54:
De Mi 9T kost als 64GB-variant 349,00, 128GB'er kost je €379,00.
Dat is wel weer flink duurder dan €300,- vandaar dat ik de mi 9 se overweeg

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Begrijpelijk! Mi 9SE is een mooi apparaatje hoor, zeer zeker!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@onnaj dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

• onnaj
Begin toch weer een beetje richting de LG G7 te kruipen gezien voornamelijk de processor, camera's (en met name ook een betere groothoeklens) en ip68 protectie. Grootste nadelen zijn de kleinere accu, geen amoled scherm, 4gb geheugen en het slechte updatebeleid

Samsung heeft als voordeel 128 gb opslag te hebben, is de goedkoopste, super amoled scherm, grotere accu, gegarandeerd 2 jaar updates en heeft denk ik ook aardige camera's
Nadelen zijn de 4gb opslag, wat mindere processor tov LG en geen ip classificatie

Mi 9 se heeft als voordelen 6gb opslag, super amoled scherm, vaak goed updatebeleid en grotere accu dan LG
Nadelen zijn de mindere processor tov LG, wat duurder, geen ip classificatie en het is een China phone ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 21-06-2019 08:40 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Ik zou als ik jou was voor de Mi 9SE gaan, denk dat je de mindere processor niet echt zult gaan merken en zou zelf meer belang hechten aan betere accuduur, al is dat wel persoonlijk.

• onnaj
Verona27 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:50:
Ik zou als ik jou was voor de Mi 9SE gaan, denk dat je de mindere processor niet echt zult gaan merken en zou zelf meer belang hechten aan betere accuduur, al is dat wel persoonlijk.
Ik kan alleen wat minder vinden over de camera en ik zou in het geval van de mi 9se de 128gb willen, omdat deze niet uitbreidbaar is. Dat maakt hem uiteraard wel weer iets duurder

• onnaj
Verona27 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:50:
Ik zie nu dat de accu 3070, ik dacht 3700 dus dan is het qua LG geen verschil meer
Pagina: 1