Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wateengedoe1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-06-2019
Het lukt mij maar niet om mijn Synology DS212J van één driveletter te voorzien, wie kan mij hierbij helpen?

Onder een vorige Windows versie had ik gewoon een drive met meerdere mappen eronder, nu onders W10 home krijg ik dat niet voor elkaar,.

Wat wel lukt is één van de meer dan tien mappen als netwerkschijf toevoegen, maar dat wil ik eigenlijk niet, dus wat te doen?

Grtx,

GerarD

Beste antwoord (via Wateengedoe1 op 22-06-2019 11:13)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Wateengedoe1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Dat heb ik gedaan en nu zie ik niet mijn mappen, maar:

Foto
Muziek
Video
Video Station

Dus dan ben ik halverwege want nu komt er wat voor de dag, maar ik wil graag mijn eigen mappen en niet deze systeemmappen zien ;-( wat nu ?
Het blijft een beetje gokken hier, maar er zijn 2 mogelijkheden van wat hier aan de hand is, denk ik:

1. Je benaderd nu de DLNA server van je Synology ipv de SMB2 share. De mappen "Foto", "Muziek en "Video" zijn karakteristiek voor DLNA servers. Post anders eens een screenshot van hoe je de mappen benaderd in Windows?

2. Dit zijn de enige mappen die publiekelijk toegankelijk zijn en je hebt geen account ingevoerd toen je via Windows de SMB2 share benaderde. Je moet inderdaad zorgen dat je ook met een account met de juiste rechten verbinding maakt. Voer je wel login gegevens in, als je (de eerste keer) met de share verbinding maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-06-2019 19:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

In je verkenner, ga je boven in naar Computer, vanuit daar kies je de optie map een netwerk drive, typ het IP van de nas in en de rest spreekt voor zich. Of is dat het geen wat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Wateengedoe1 welkom op Tweakers.

Je openingspost is niet helemaal duidelijk. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je willen toevoegen 'wat' er precies niet werkt. Krijg je foutmeldingen, ontploft de computer, krijg je stroom. Kortom, omschrijf het probleem even wat beter.

We kunnen je dan een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je tegenwoordig een pakketje toevoegen via windows onderdelen om je nas in netwerk te kunnen zien en als netwerk drive in te stellen, configuratie scherm > programma's en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen > Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden aanvinken.

Er van uitgaande dat je nas niet bij netwerk map weergeeft.

Heb sinds kort zelf nieuwe nas weet niet of dit nodig is voor elke nas, maar dat zou je kunnen proberen als ie je nas niet weergeeft bij netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:12:
Volgens mij moet je tegenwoordig een pakketje toevoegen via windows onderdelen om je nas in netwerk te kunnen zien en als netwerk drive in te stellen, configuratie scherm > programma's en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen > Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden aanvinken.

Er van uitgaande dat je nas niet bij netwerk map weergeeft.

Heb sinds kort zelf nieuwe nas weet niet of dit nodig is voor elke nas, maar dat zou je kunnen proberen als ie je nas niet weergeeft bij netwerk.
Lijkt me geen aan te bevelen manier. SMB v1 is oud en bevat een aantal lekken die actief misbruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat is er mis met een UNC-path? Desnoods met het ip-adres?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uzuhl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:05:
In je verkenner, ga je boven in naar Computer, vanuit daar kies je de optie map een netwerk drive, typ het IP van de nas in en de rest spreekt voor zich. Of is dat het geen wat niet werkt?
Het probleem, voor zover ik begrijp, is dat zijn NAS meerdere 'shared folders' serveert en hij er niet uitkomt hoe hij die als één netwerkdrive met subfolders voor elke 'shared folder' van de NAS kan mappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2019 20:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Volg de instructies op https://www.synology.com/...Center/file_winmacnfs_win en controleer even of SMB2 aan staat op je NAS.

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt.Morgan op 19-06-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06

DukeBox

loves wheat smoothies

Orion84 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:06:
Het probleem, voor zover ik begrijp, is dat zijn NAS meerdere 'shared folders' serveert en hij er niet uitkomt hoe hij die als één netwerkdrive met subfolders voor elke 'shared folder' van de NAS kan mappen.
ls dat zo is dan kan dat niet middels een drive letter.

@Wateengedoe1 Ïk zou aanraden om gewoon netwerk locaties te gebruiken (rechtsklik deze computer en dan netwerk locatie toevoegen) eventueel gecombineerd met 'snelle toegang'. In windows 7 en hoger is deze dan in alle bestands toegang api's beschikbaar. Drive letters zijn hoe dan ook niet meer van deze tijd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wateengedoe1
Cpt.Morgan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:43:
Volg de instructies op https://www.synology.com/...Center/file_winmacnfs_win en controleer even of SMB2 aan staat op je NAS.

Foto
Muziek
Video
Video Station

Dus dan ben ik halverwege want nu komt er wat voor de dag, maar ik wil graag mijn eigen mappen en niet deze systeemmappen zien ;-( wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Wateengedoe1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Foto
Muziek
Video
Video Station

Het blijft een beetje gokken hier, maar er zijn 2 mogelijkheden van wat hier aan de hand is, denk ik:

1. Je benaderd nu de DLNA server van je Synology ipv de SMB2 share. De mappen "Foto", "Muziek en "Video" zijn karakteristiek voor DLNA servers. Post anders eens een screenshot van hoe je de mappen benaderd in Windows?

2. Dit zijn de enige mappen die publiekelijk toegankelijk zijn en je hebt geen account ingevoerd toen je via Windows de SMB2 share benaderde. Je moet inderdaad zorgen dat je ook met een account met de juiste rechten verbinding maakt. Voer je wel login gegevens in, als je (de eerste keer) met de share verbinding maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-06-2019 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wateengedoe1
Cpt.Morgan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor je tips, het heeft even geduurd maar het is uiteindelijk helemaal gelukt dankzij alle tips van meerdere reageerders :) allen bedankt!!
Pagina: 1