Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop PC voor grafisch design ~€1000 excl btw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 12:11
Beste Tweakers,

Voor mijn werk mag ik een nieuwe desktop-computer aanschaffen. Deze zal gebruikt gaan worden voor Office en Adobe programma's (vooral Illustrator, soms Photoshop en After Effects).

De prijs houden we het liefste onder €1000,- excl. btw, echter, als er daadwerkelijk een grote performance boost zit in betere hardware, horen we dit graag. We zetten de PC zelf in elkaar, vandaar de toevoeging van koelpasta. Een windows-licentie kopen we op Ebay, dus ook die is achterwege gelaten, net als overige randapparatuur, die al in bezit is.

De keus voor dit systeem komt uit het volgende voort:
Intel i7-8700 Boxed
Aangezien we niet willen overklokken en dit wel een goede CPU is voor Adobe software heb ik begrepen?

MSI Z390-A PRO moederbord
Gekozen op basis van een andere build hier op Tweakers. Het lijkt me een prima bord. Wellicht is er nog een goedkopere optie die net zo goed is?

MSI GeForce GTX 1660 Ti grafische kaart

Fractal Design Define Nano S
De kast komt op m'n bureau te staan. Een stille computer is dan ook redelijk gewenst. Ik hoop dat dit hiermee lukt.

Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Voor extra koeling.

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Minimaal 16 GB, wellicht zelfs 32 GB nemen?

Corsair RMX550 (2018)
Moet dit systeem prima aankunnen.

Samsung EVO 250 GB
Lijkt wellicht een te kleine SSD, maar wij hebben een groot bedrijfsnetwerk waar bijna alle projecten op staan. De laptop die ik nu gebruik heeft maar 128 GB SSD opslag en ik krijg nu vaker de melding dat de scratch disks vol zijn, vandaar 250 GB.

De grote vraag is wat jullie hiervan vinden? Is er ergens een betere deal uit te halen of een efficiëntere combinatie? Wellicht toch een AMD Ryzen 2700 i.p.v. de i7-8700? Al lees ik dat Intel op sommige vlakken toch nog beter presteert.

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de hulp!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700 Boxed€ 321,-€ 321,-
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart€ 61,99€ 61,99
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 81,75€ 81,75
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,-€ 91,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 250GB€ 59,-€ 59,-
1OverclockingTitan Nano Grease Koelpasta (TTG-G30015)€ 3,70€ 3,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,08

Weet weinig, leert veel

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

B360 moederbord kan al voldoen met i7-8700(non K)
zo ook 2666MT/s RAM, en is de gekozen koeler erg overdreven. SSD is erg duur voor 250GB
voeding is overdreven met 1660Ti(of je moet al snel naar RTX2070 gaan)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je moederbord (ATX) past niet in die kast (M-ITX).

Koelpasta heb je niet nodig, zit al op de koeler, (die misschien wat overdreven is voor deze build gezien je niet wilt overklokken).

De videokaart snap ik niet als het een computer is voor Office en Adobe - tenzij jullie natuurlijk op vrijdagmiddag een goeie lanparty doen op kantoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Maypole op 19-06-2019 16:06 ]

• Ottie93
Maypole schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:01:
Je moederbord (ATX) past niet in die kast (M-ITX).

Koelpasta heb je niet nodig, zit al op de koeler, (die misschien wat overdreven is voor deze build gezien je niet wilt overklokken).

De videokaart snap ik niet als het een computer is voor Office en Adobe - tenzij jullie natuurlijk op vrijdagmiddag een goeie lanparty doen op kantoor.
Verdorie, geen rekening mee gehouden bij het overnemen uit de andere build.. Heb je misschien een suggestie?

De videokaart is gekozen in verband met Photoshop en After Effects/Premiere Pro, die hier voordeel uit kunnen halen als ik het goed begrepen heb.

De koeler helemaal achterwege laten dan, aangezien Hackus het ook overdreven vindt. Of een andere, stille koeler?

Alvast bedankt voor jullie feedback zo ver!

Weet weinig, leert veel

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op een Intel zou ik liefst wel een andere koeling dan het standaard bijgeleverde koelertje plaatsen, maar een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is denk ik al ruim voldoende.

Eventueel zou je ook een Ryzen 7 kunnen overwegen. Die zijn goedkoper, hebben ook veel threads en komen standaard al met een knappe koeler.

Qua mobo heb ik geen specifieke suggestie, maar ik denk dat elke M-ITX op zich wel voldoet gezien je niet wilt overklokken of specifieke wensen met de mogelijkheden van het mobo hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Maypole op 19-06-2019 16:28 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ottie93 Deze gekozen koeler, dus je kunt uit met een mindere goedkopere. Ryzen 7 2700X is een prima optie(de prism koeler daarbij is goed) Dan heb je wel een M-ITX bordje nodig als pricewatch: MSI B450I Gaming Plus AC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ottie93
Bedankt beiden, ik ga het voorleggen!

Weet weinig, leert veel

Pagina: 1