Beste Tweakers,
Voor mijn werk mag ik een nieuwe desktop-computer aanschaffen. Deze zal gebruikt gaan worden voor Office en Adobe programma's (vooral Illustrator, soms Photoshop en After Effects).
De prijs houden we het liefste onder €1000,- excl. btw, echter, als er daadwerkelijk een grote performance boost zit in betere hardware, horen we dit graag. We zetten de PC zelf in elkaar, vandaar de toevoeging van koelpasta. Een windows-licentie kopen we op Ebay, dus ook die is achterwege gelaten, net als overige randapparatuur, die al in bezit is.
De keus voor dit systeem komt uit het volgende voort:
Intel i7-8700 Boxed
Aangezien we niet willen overklokken en dit wel een goede CPU is voor Adobe software heb ik begrepen?
MSI Z390-A PRO moederbord
Gekozen op basis van een andere build hier op Tweakers. Het lijkt me een prima bord. Wellicht is er nog een goedkopere optie die net zo goed is?
MSI GeForce GTX 1660 Ti grafische kaart
Fractal Design Define Nano S
De kast komt op m'n bureau te staan. Een stille computer is dan ook redelijk gewenst. Ik hoop dat dit hiermee lukt.
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Voor extra koeling.
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Minimaal 16 GB, wellicht zelfs 32 GB nemen?
Corsair RMX550 (2018)
Moet dit systeem prima aankunnen.
Samsung EVO 250 GB
Lijkt wellicht een te kleine SSD, maar wij hebben een groot bedrijfsnetwerk waar bijna alle projecten op staan. De laptop die ik nu gebruik heeft maar 128 GB SSD opslag en ik krijg nu vaker de melding dat de scratch disks vol zijn, vandaar 250 GB.
De grote vraag is wat jullie hiervan vinden? Is er ergens een betere deal uit te halen of een efficiëntere combinatie? Wellicht toch een AMD Ryzen 2700 i.p.v. de i7-8700? Al lees ik dat Intel op sommige vlakken toch nog beter presteert.
Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de hulp!
Voor mijn werk mag ik een nieuwe desktop-computer aanschaffen. Deze zal gebruikt gaan worden voor Office en Adobe programma's (vooral Illustrator, soms Photoshop en After Effects).
De prijs houden we het liefste onder €1000,- excl. btw, echter, als er daadwerkelijk een grote performance boost zit in betere hardware, horen we dit graag. We zetten de PC zelf in elkaar, vandaar de toevoeging van koelpasta. Een windows-licentie kopen we op Ebay, dus ook die is achterwege gelaten, net als overige randapparatuur, die al in bezit is.
De keus voor dit systeem komt uit het volgende voort:
Intel i7-8700 Boxed
Aangezien we niet willen overklokken en dit wel een goede CPU is voor Adobe software heb ik begrepen?
MSI Z390-A PRO moederbord
Gekozen op basis van een andere build hier op Tweakers. Het lijkt me een prima bord. Wellicht is er nog een goedkopere optie die net zo goed is?
MSI GeForce GTX 1660 Ti grafische kaart
Fractal Design Define Nano S
De kast komt op m'n bureau te staan. Een stille computer is dan ook redelijk gewenst. Ik hoop dat dit hiermee lukt.
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Voor extra koeling.
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Minimaal 16 GB, wellicht zelfs 32 GB nemen?
Corsair RMX550 (2018)
Moet dit systeem prima aankunnen.
Samsung EVO 250 GB
Lijkt wellicht een te kleine SSD, maar wij hebben een groot bedrijfsnetwerk waar bijna alle projecten op staan. De laptop die ik nu gebruik heeft maar 128 GB SSD opslag en ik krijg nu vaker de melding dat de scratch disks vol zijn, vandaar 250 GB.
De grote vraag is wat jullie hiervan vinden? Is er ergens een betere deal uit te halen of een efficiëntere combinatie? Wellicht toch een AMD Ryzen 2700 i.p.v. de i7-8700? Al lees ik dat Intel op sommige vlakken toch nog beter presteert.
Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de hulp!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 321,- | € 321,- |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 61,99 | € 61,99 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 81,75 | € 81,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 250GB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Overclocking | Titan Nano Grease Koelpasta (TTG-G30015) | € 3,70 | € 3,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,08 | ||
Weet weinig, leert veel