Toon posts:

Highpoint RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen hoe ik een Highpoint RAID controller met Linux aan de praat krijg?.
Bij de installatie krijg ik de error : Disk drives not supported. No drive to store new file system.

Mijn mobo is een Epox 8K7A+. En ik gebruik een RAID 0 array van 80 gb wat ik in de bios heb ingesteld.

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 19:39
Als je een HPT370/366 bedoelt kan je een 2.4.5+ kernel downloaden en m met een acxx patchen (experimental)(kernel.org/people/alan als ik het goed heb) ze zijn er dus wel mee bezig. :) Het is mij wel gelukt om zo'n kernel te draaien op de controller (via andere HD linux erop gezet) maar ik kan er niet direct van booten :( (lilo doet een beetje raar) maar ik kan verder wel de windows partities mounten e.d.

Verwijderd

Dit is een bekend probleem, je moet dus linux installeren op een aparte hd, die niet op je raid zit. Daarna je kernel patchen met de patch van highpoint(check hun website) en daarna kan je verder spelen.

Helaas is er nog geen distributie met die patch. Volgende nieuwe versies zullen het zeker kunnen. Maar die komen pas over iets van 2 maanden uit :(

Tot dan mot je het zo doen helaas. Heb namelijk hetzelfde probleem. Ik wacht wel effe weer met linux totdat het standaard in een distributie zit, heb geen zin om nu tijd te verliezen aan klooien met linux.