Toon posts:

Backup van Google Photo's na 10 juli

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jukman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 19:58
Mjn foto's in Google photo's worden momenteel gebackupped naar mijn Synology NAS op de volgende manier:
- foto's worden automatisch van mijn telefoon op Google Photos gezet
- hiervandaan worden ze gesynched naar mijn Google drive in de folder die daarvoor bedoeld is
- Deze fodler wordt continue (one-way) gesynched naar mijn Synology NAS.

Per 10 juli stopt Google met het syncen tussen Photos en Drive (ik had eigenlijk sowieso verwacht dat dit op Tweakers nieuws zou komen)..
Weet iemand een makkelijke en robuuste manier om een backup te maken van Google photos naar mijn NAS?

Alle reacties

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 22:57
@jukman Ik ben er zojuist ook achter gekomen en zit in exact dezelfde situatie...Heb je inmiddels een workaround gevonden? Of is er wellicht iemand anders die een oplossing voor handen heeft?

• jukman
Ik heb de app photsync aangeschaft. Als je de bundle aanschaft 4 euro. Kan scheduled / manual synchen naar nas, FTP, pc, Dropbox, google drive, OneDrive etc. Ik had twee vragen voor de developer; binnen twee uur een goed antwoord. Ik vind t een goed alternatief. Ik sync nu rechtstreeks vanaf phone naar google drive (en vanaf daar naar mijn Synology).
De normale "backup" van phone naar google photos loopt normaal door natuurlijk. De config moet je even de tijd voor nemen voor de vele opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:02

Kraz

Saving the world

De DS Photo app van Synology kan ook syncen naar je NAS?

Zo heb ik het ingesteld iig.
Uiteraard wordt er pas gebackupt als ik thuis ben verbonden met wifi.

• jukman
"De DS Photo app van Synology kan ook syncen naar je NAS".
Waarschijnlijk wel. Maar dan heb ik nog steeds geen backup (mijn telefoon tel ik even niet mee). Hoe ik het nu geregeld heb is dat photsync t naar mijn google drive zet, en ik daarvan met Synology software een one-way sync maak maar mijn nas.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22
jukman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:35:
"De DS Photo app van Synology kan ook syncen naar je NAS".
Waarschijnlijk wel. Maar dan heb ik nog steeds geen backup (mijn telefoon tel ik even niet mee). Hoe ik het nu geregeld heb is dat photsync t naar mijn google drive zet, en ik daarvan met Synology software een one-way sync maak maar mijn nas.
Als je je foto's manueel naar Google Drive kopieert kost het je 2x Google Drive ruimte als ik het goed begrijp.

Ben zelf ook nog zoekende... baal gigantisch van deze beslissing van Google. Vanuit m'n Pixel3 gingen m'n foto's automatisch naar Google Photos --> Google Drive, en na elke kalendermaand kopieerde ik handmatig even het mapje van de afgelopen maand naar m'n Synology.

Ook even een advertentie op Marktplaats zetten is nu lastig, voorheen was het even wat foto's selecteren vanuit de gesyncte Google Drive/Google Photo's map en klaar... en nu... ???

Ik laat nu als workaround OneDrive en Dropbox beiden (tijdelijk, als expriment) maar m'n foto's automatisch uploaden, dan kan ik tenminste nog bij de files. Maar vanuit een Chromebook is het dan ook weer een heel geklooi.

• KoosKik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Is er iemand die inmiddels een betere oplossing heeft gevonden. Ik doe het nu met Google Takeout en dan de zip uitpakken, maar dat is met een grotere verzameling foto's wel een tijdrovend klusje.
Is er wellicht een nog handiger (en automatische) methode om een backup van Google Foto's te maken?

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 10:26
ik kom zojuist tot de conclusie dat dit niet meer werkt...... Zijn er al alternatieven die wel Google Photos syncen. Ik heb eigenlijk weinig zin om weer een extra app te laten backuppen naast Google Photos.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee