Welke fitness/health tracker voor onder 50 euro.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar wearable fitness trackers, maar het lijkt erop dat er elke dag een nieuwe uitkomt, dat het moeilijk maakt er 1 uit te kiezen.
De tracker wordt voornamelijk gebruikt voor "health" en "sleep", minder belangrijk vind ik bijvoorbeeld de notificaties, stappenteller, GPS, NFC, etc.
Een scherm is eigenlijk niet eens nodig, zolang ik alle data kan terugvinden in de smartphone app.
Een accurate hart monitor is een must, HRV zou ideaal zijn, maar waarschijnlijk niet mogelijk met dit budget.
Must haves:
- budget <50 euro
- accuraat hart monitor
- hart monitor altijd aan (24u)
- sleep tracker
- water bestendig
- goede app met veel data
Is een pro:
- lange batterijduur
- minimaal design
- HRV monitor
- extra data (bloed druk/zuurstofgehalte)
- smartphone camera bediening
- smartphone unlocker
Niet perse nodig:
- notificaties voor berichten/gesprekken etc.
- NFC
Wat heb ik gevonden:
- De oura ring
Een prachtig compact apparaatje, als de prijs onder de 100 euro lag, was dit direct mijn keuze geweest.
- Xiaomi band 3/4
Ben altijd tevreden geweest met Xiaomi kwaliteit, heb ook een Xiaomi smartphone wat het ideaal maakt.
Prijs kwaliteit, misschien de beste keuze.
- Huawei band 3 pro/4
Blijkt een hele goede slaap tracker te hebben.
- Aliexpress
Op aliexpress vind ik duizenden producten, die zelfs HRV, zuurstof en bloeddruk meten.
Maar het is moeilijk kiezen, uitgaande op wat slecht vertaalde Russische reviews.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar wearable fitness trackers, maar het lijkt erop dat er elke dag een nieuwe uitkomt, dat het moeilijk maakt er 1 uit te kiezen.
De tracker wordt voornamelijk gebruikt voor "health" en "sleep", minder belangrijk vind ik bijvoorbeeld de notificaties, stappenteller, GPS, NFC, etc.
Een scherm is eigenlijk niet eens nodig, zolang ik alle data kan terugvinden in de smartphone app.
Een accurate hart monitor is een must, HRV zou ideaal zijn, maar waarschijnlijk niet mogelijk met dit budget.
Must haves:
- budget <50 euro
- accuraat hart monitor
- hart monitor altijd aan (24u)
- sleep tracker
- water bestendig
- goede app met veel data
Is een pro:
- lange batterijduur
- minimaal design
- HRV monitor
- extra data (bloed druk/zuurstofgehalte)
- smartphone camera bediening
- smartphone unlocker
Niet perse nodig:
- notificaties voor berichten/gesprekken etc.
- NFC
Wat heb ik gevonden:
- De oura ring
Een prachtig compact apparaatje, als de prijs onder de 100 euro lag, was dit direct mijn keuze geweest.
- Xiaomi band 3/4
Ben altijd tevreden geweest met Xiaomi kwaliteit, heb ook een Xiaomi smartphone wat het ideaal maakt.
Prijs kwaliteit, misschien de beste keuze.
- Huawei band 3 pro/4
Blijkt een hele goede slaap tracker te hebben.
- Aliexpress
Op aliexpress vind ik duizenden producten, die zelfs HRV, zuurstof en bloeddruk meten.
Maar het is moeilijk kiezen, uitgaande op wat slecht vertaalde Russische reviews.