Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Welke fitness/health tracker voor onder 50 euro.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar wearable fitness trackers, maar het lijkt erop dat er elke dag een nieuwe uitkomt, dat het moeilijk maakt er 1 uit te kiezen.

De tracker wordt voornamelijk gebruikt voor "health" en "sleep", minder belangrijk vind ik bijvoorbeeld de notificaties, stappenteller, GPS, NFC, etc.
Een scherm is eigenlijk niet eens nodig, zolang ik alle data kan terugvinden in de smartphone app.

Een accurate hart monitor is een must, HRV zou ideaal zijn, maar waarschijnlijk niet mogelijk met dit budget.

Must haves:
- budget <50 euro
- accuraat hart monitor
- hart monitor altijd aan (24u)
- sleep tracker
- water bestendig
- goede app met veel data

Is een pro:
- lange batterijduur
- minimaal design
- HRV monitor
- extra data (bloed druk/zuurstofgehalte)
- smartphone camera bediening
- smartphone unlocker

Niet perse nodig:
- notificaties voor berichten/gesprekken etc.
- NFC

Wat heb ik gevonden:
- De oura ring
Een prachtig compact apparaatje, als de prijs onder de 100 euro lag, was dit direct mijn keuze geweest.

- Xiaomi band 3/4
Ben altijd tevreden geweest met Xiaomi kwaliteit, heb ook een Xiaomi smartphone wat het ideaal maakt.
Prijs kwaliteit, misschien de beste keuze.

- Huawei band 3 pro/4
Blijkt een hele goede slaap tracker te hebben.

- Aliexpress
Op aliexpress vind ik duizenden producten, die zelfs HRV, zuurstof en bloeddruk meten.
Maar het is moeilijk kiezen, uitgaande op wat slecht vertaalde Russische reviews.

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-06-2019 15:32)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:25:
Alleen zie ik de meerwaarde niet t.o.v. een Mi band of Huawei band.
De Huami is wat groter en meer een smartwatch?
Maar ben nog wel benieuwd naar het nieuwe model...
De Bip heeft een grotere scherm, gaat stukken langer mee op een accu en heeft GPS. Ik ben van de Mi Band 2 overgestapt naar de Bip en dat was (voor mij) echt een hele goede keus. Notificaties werken beter, workouts ging een stuk beter en ga zo maar door.

Echter wil je die functies niet gebruiken, dus dan is het nut en 'noodzaak' en stuk beperkter. Persoonlijk zou ik dan vanwege de prijs ook gewoon gaan voor de Mi Band 3 of 4. De Mi Band 4 is pas net geïntroduceerd, dus en toevallig momenteel in de aanbieding voor ongeveer 20 euro. De Mi Band 3 is een stukje ouder, maar werkt net zo goed.

Alle reacties

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:21
Huami Amazfit Bip?

Verwijderd

Topicstarter
Hi stef012
Ja, heb hier ook naar gekeken.

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:25:
De Bip heeft een grotere scherm, gaat stukken langer mee op een accu en heeft GPS. Ik ben van de Mi Band 2 overgestapt naar de Bip en dat was (voor mij) echt een hele goede keus. Notificaties werken beter, workouts ging een stuk beter en ga zo maar door.

Echter wil je die functies niet gebruiken, dus dan is het nut en 'noodzaak' en stuk beperkter. Persoonlijk zou ik dan vanwege de prijs ook gewoon gaan voor de Mi Band 3 of 4. De Mi Band 4 is pas net geïntroduceerd, dus en toevallig momenteel in de aanbieding voor ongeveer 20 euro. De Mi Band 3 is een stukje ouder, maar werkt net zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Hey Rens, bedankt voor je antwoord.
Ja ben wat meer reviews gaan lezen en de batterijduur bijvoorbeeld is wel een dikke pro!
Natuurlijk iets prijziger dan de MI Band, maar waarschijnlijk dan ook wat betere kwaliteit.
Ik vraag me dan ook af of dan bijvoorbeeld de hartslagmeter van betere kwaliteit is en accuraater dan de MI band?

Ik lees ook over goede ondersteuning met 3th party apps.

Misschien even geduld hebben voor een nieuwe versie:
An Amazfit Bip Lite and the second-gen Bip 2 are reportedly due out this year, though it's unclear which features those devices will offer — and at what prices.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:56:
Natuurlijk iets prijziger dan de MI Band, maar waarschijnlijk dan ook wat betere kwaliteit.

Ik vraag me dan ook af of dan bijvoorbeeld de hartslagmeter van betere kwaliteit is en accuraater dan de MI band?

Ik lees ook over goede ondersteuning met 3th party apps.
De kwaliteit is vergelijkbaar en bijv. de hartslagsensor is hetzelfde. De apparaten zijn nagenoeg hetzelfde op de vormfactor na. De software op de achtergrond is voor zover ik had begrepen van de 3rd party developers ook nagenoeg hetzelfde, daardoor hebben beide apps ook vergelijkbare 3rd party ondersteuning. Echter heeft de Mi Band natuurlijk geen watchfaces.
Misschien even geduld hebben voor een nieuwe versie:
Daar heb ik al vaker geruchten over gelezen, maar daar is het tot nu toe helaas bij gebleven.

De Bip v.s. Mi Band is vooral GPS, het scherm, batterijduur en notificatie ondersteuning en dat maakt de prijs wat hoger. Als dat het jouw waard is moet je voor de Bip gaan en anders voor de Mi Band.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 19-06-2019 16:02 ]

Pagina: 1