Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Ik zoek een?

Curved beeldscherm dat op meerdere computers tegelijkertijd aangesloten kan worden.

Computer 1 - Computer 2 - Computer 3 - Computer 4 - Computer 5

Wat is je budget?

2500? Iets duurder zal ook niet erg zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Niet het merk, maar stijlvol is wel belangrijk. Geen rare kleuren, geen LED verlichting etc. Zwart of wit is goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Achter een balie, dus de meeste mensen zullen de achterkant van het scherm zien.

De meeste mensen zullen een monitor op 1 computer aansluiten, waardoor het erg lastig is om beeldschermen te vinden die op meerdere computers tegelijkertijd aangesloten kunnen worden. Ik vond wel een beeldscherm met een verhouding vergelijkbaar met een TV, waar meerdere schermen op aangesloten kunnen worden, maar daar kun je niet overheen kijken.

Het zit 1 iemand achter, dus een goede curve is wel noodzakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 19-06-2019 13:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Is het geen optie om gebruik te maken van een HDMI switch (deze bijvoorbeeld)?
Daarmee is de extreem beperkende voorwaarde voor monitorkeuze weg voor minder dan 100 euro.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik zie nog steeds niet wat nu precies de gebruikscase is. Achter een balie, ja en hoe dan, waar heb je daar dan 5 pc's voor nodig?
Ga je je monitor dan verplaatsen naar de werkplek?
Of heb je een monitor achter je aan de muur waar een klant op kan meekijken?
En hoe ga je dan zelf werken? Je omdraaien naar de monitor?

Zoals @Maestro al aangeeft, neem een switch, kun je iedere monitor op aansluiten die de juiste aansluiting heeft. Een monitor met 5 aansluitingen is, als hij er al is, zwaar beperkt in maximale resolutie (zal geen 5x Displayport zijn) en ook al je computers moeten verschillende aansluitingen hebben.

Laat staan dat je bij een monitor met 5 aansluitingen iedere keer door je monitormenutje heen moet om bij de juiste pc te komen.

De weg die je zoekt lijkt me nogal een zeer onhandige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Waarom 5 computers onder een balie?
Moeten alle 5 tegelijk zichtbaar zijn op hetzelfde scherm?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Maestro schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:53:
Is het geen optie om gebruik te maken van een HDMI switch (deze bijvoorbeeld)?
Daarmee is de extreem beperkende voorwaarde voor monitorkeuze weg voor minder dan 100 euro.
Dan kan je nog niet de computers tegelijkertijd bekijken, wat het doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
White Feather schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:07:
Ik zie nog steeds niet wat nu precies de gebruikscase is. Achter een balie, ja en hoe dan, waar heb je daar dan 5 pc's voor nodig?
Ga je je monitor dan verplaatsen naar de werkplek?
Of heb je een monitor achter je aan de muur waar een klant op kan meekijken?
En hoe ga je dan zelf werken? Je omdraaien naar de monitor?

Zoals @Maestro al aangeeft, neem een switch, kun je iedere monitor op aansluiten die de juiste aansluiting heeft. Een monitor met 5 aansluitingen is, als hij er al is, zwaar beperkt in maximale resolutie (zal geen 5x Displayport zijn) en ook al je computers moeten verschillende aansluitingen hebben.

Laat staan dat je bij een monitor met 5 aansluitingen iedere keer door je monitormenutje heen moet om bij de juiste pc te komen.

De weg die je zoekt lijkt me nogal een zeer onhandige.
De pc's zijn voor camera beelden. Elke pc heeft controle over meerdere camera's, maar dat vraag nogal wat systeemeisen en alles is al ingericht. Op dit moment zijn er 5 pc's met elk een eigen monitor.

Iemand achter de balie hoeft niet op de beelden te kijken, maar de persoon achter de balie moet wel met iemand kunnen praten zonder op te hoeven staan.

[ Voor 6% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 19-06-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Wintervacht schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:16:
Waarom 5 computers onder een balie?
Moeten alle 5 tegelijk zichtbaar zijn op hetzelfde scherm?
Alle 5 moeten tegelijkertijd zichtbaar zijn op hetzelfde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Alle 5 moeten tegelijkertijd zichtbaar zijn op hetzelfde scherm.
Voor zover ik weet zijn die er niet, heb er eens een gezien waar je 4 tegelijk op aan kan sluiten maar dat is ook al erg diep in de buidel tasten.
LG ultrawide schermen kunnen d.m.v. thunderbolt 3 tot 4 computers tegelijk weergeven, maar Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom hier 5 computers voor nodig zijn, als het zeg 20 camera feeds zijn kun je die toch prima op 1 systeem bekijken?
Binnen het budget kun je een beest van een pc bouwen met nog geld over voor een 34" ultrawide...

[ Voor 16% gewijzigd door Wintervacht op 19-06-2019 22:28 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Wintervacht schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Voor zover ik weet zijn die er niet, heb er eens een gezien waar je 4 tegelijk op aan kan sluiten maar dat is ook al erg diep in de buidel tasten.
LG ultrawide schermen kunnen d.m.v. thunderbolt 3 tot 4 computers tegelijk weergeven, maar Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom hier 5 computers voor nodig zijn, als het zeg 20 camera feeds zijn kun je die toch prima op 1 systeem bekijken?
Binnen het budget kun je een beest van een pc bouwen met nog geld over voor een 34" ultrawide...
Computers zijn geleverd door het bedrijf dat de camera's heeft opgehangen. Denk niet aan 20 maar eerder 100 4k feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 21:11

Sweatleek

404: Member Not Found

ArawnofAnnwn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Computers zijn geleverd door het bedrijf dat de camera's heeft opgehangen. Denk niet aan 20 maar eerder 100 4k feeds.
Wat ben je aan het filmen met 100+ 4K streams..... close that tab.

Is het niet iets om schermen anders achter te hebben. Want met 20 tegelijk of 10 gaat je ook niet iets snel opvallen. Anders meerderen schermen. Trouwens zou een remote desktop in die systeem en vervolgens de raampjes mooi zetten ? bespaart je een hoop kabels geld en hoofdpijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Sweatleek op 20-06-2019 01:00 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Sweatleek schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:58:
[...]

Wat ben je aan het filmen met 100+ 4K streams..... close that tab.

Is het niet iets om schermen anders achter te hebben. Want met 20 tegelijk of 10 gaat je ook niet iets snel opvallen. Anders meerderen schermen. Trouwens zou een remote desktop in die systeem en vervolgens de raampjes mooi zetten ? bespaart je een hoop kabels geld en hoofdpijn.
Er zijn nu meerdere schermen en dat werkt, maar dat is de vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:29:
[...]

Hier verslikte ik me even. Het gaat mij misschien niets aan, maar waarom alles in 4K? Het klinkt mij als beveiligingscamera's en volgens mij kun je dat ook wel met minder af en toch goed beeld houden.
Ik zit hier zelf achter een 35"scherm en probeer mij voor te stellen hoe je hierop 100 bewegende beelden zou kunnen bekijken, maar volgens mij houd je niks over.
Verder is je verhaal behoorlijk onsamenhangend. Eerst geef je aan dat er niet live naar de beelden gekeken hoeft te worden, maar je geeft wel aan dat er iemand achter zit en goed beeld dus belangrijk is.

100 feeds zijn ook 100 camera's? Lijkt me sterk dat je die via wifi verbindt, dan moeten die kabels toch ergens samen komen, is dat achter de balie of komt alles in de serverruimte en maak je met iedere pc een remote verbinding? Mijn idee zou zijn om te kijken of de recorders samen zijn te knopen en er software bestaat waarmee je de hele handel als een geheel vanachter de balie kunt bekijken. Heb je aan een pc genoeg.

En misschien een open deur: al eens geïnformeerd bij je installateur?

Edit: Sweatleek typt wat sneller dan dat ik dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-09 21:11

Sweatleek

404: Member Not Found

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:00:
[...]

Er zijn nu meerdere schermen en dat werkt, maar dat is de vraag niet.
Suggs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:03:
[...]

Hier verslikte ik me even. Het gaat mij misschien niets aan, maar waarom alles in 4K? Het klinkt mij als beveiligingscamera's en volgens mij kun je dat ook wel met minder af en toch goed beeld houden.
Ik zit hier zelf achter een 35"scherm en probeer mij voor te stellen hoe je hierop 100 bewegende beelden zou kunnen bekijken, maar volgens mij houd je niks over.
Verder is je verhaal behoorlijk onsamenhangend. Eerst geef je aan dat er niet live naar de beelden gekeken hoeft te worden, maar je geeft wel aan dat er iemand achter zit en goed beeld dus belangrijk is.

100 feeds zijn ook 100 camera's? Lijkt me sterk dat je die via wifi verbindt, dan moeten die kabels toch ergens samen komen, is dat achter de balie of komt alles in de serverruimte en maak je met iedere pc een remote verbinding? Mijn idee zou zijn om te kijken of de recorders samen zijn te knopen en er software bestaat waarmee je de hele handel als een geheel vanachter de balie kunt bekijken. Heb je aan een pc genoeg.

Dat niet alleen maar ik ben wel benieuwd wat voor een server / data center hier achter moet hangen om het op te slaan voor alleen al een maand :+ . Ik denk tog liever wat langer ;)

Any wee @ts wat wil je nouw precies een scherm waar je 5 input te gelijk kan zien (PiP) of een scherm dat 5 verschillenden inputs neemt ?

Mocht het PiP gaan ga jij mij niet wijs maken dat iemand 5 verschillenden inputs kan verwerken op laten we zeggen 4K of 3440x1440.

Bij 4K hebben we het over sup 1080P laten we voor het gemak zeggen dat je er vier wilt zien. Goed dan hebben we dus 1080P laaten we je 80 cameras eerlijk verdelen over 4pc's dat zijn er 20 dus. Nou laten we zeggen dat je er minimaal 4 per stuk wilt zien 480*270 pixels of the wel een PS4 aan kwaliteit (PCMR :9 ). Probeer dat maar voor de lol in een 27 inch scherm te stop.... houw je huidige setup of je moet keuzes gaan maken welke je wel/niet wilt zien. Liggend aan wat het is kan je beter geld investeren in motion sensors of zo en dat je dan die feed te zien krijgt

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Suggs schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:03:
[...]

Edit: Sweatleek typt wat sneller dan dat ik dat kan :)
De installateur verkoopt geen curved beeldschermen met meerdere inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Sweatleek schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:22:
[...]

[...]

Dat niet alleen maar ik ben wel benieuwd wat voor een server / data center hier achter moet hangen om het op te slaan voor alleen al een maand :+ . Ik denk tog liever wat langer ;)

Any wee @ts wat wil je nouw precies een scherm waar je 5 input te gelijk kan zien (PiP) of een scherm dat 5 verschillenden inputs neemt ?

Mocht het PiP gaan ga jij mij niet wijs maken dat iemand 5 verschillenden inputs kan verwerken op laten we zeggen 4K of 3440x1440.

Bij 4K hebben we het over sup 1080P laten we voor het gemak zeggen dat je er vier wilt zien. Goed dan hebben we dus 1080P laaten we je 80 cameras eerlijk verdelen over 4pc's dat zijn er 20 dus. Nou laten we zeggen dat je er minimaal 4 per stuk wilt zien 480*270 pixels of the wel een PS4 aan kwaliteit (PCMR :9 ). Probeer dat maar voor de lol in een 27 inch scherm te stop.... houw je huidige setup of je moet keuzes gaan maken welke je wel/niet wilt zien. Liggend aan wat het is kan je beter geld investeren in motion sensors of zo en dat je dan die feed te zien krijgt
Wat ik wil is een curved scherm, met 5 inputs, zodat ik 5 schermen tegelijkertijd kan zien. Als dat 5x 1920x1080 is, is het al goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Ik had geloof ik beter niet kunnen vertellen waar het voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Het enige dat ik ken wat enigszins in de buurt komt is de Dell P4317Q. Die is niet curved, doet maar vier inputs, maar wel 4x 1920x1080.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Qua hardware is dit inderdaad lastig op te lossen, maar misschien is er softwarematig iets te bedenken? Naar alle 5 PC's een remote desktop sessie in een venster starten bijvoorbeeld?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:38:
Ik had geloof ik beter niet kunnen vertellen waar het voor bedoeld is.
Je stelt eisen die vrijwel niet te halen zijn. Niet op een normale manier.

Vandaar dat mensen verder gaan kijken omdat mogelijk jouw eisen zoals je ze stelt niet strict noodzakelijk zijn voor de oplossing die je zoekt.

We kunnen ook gewoon antwoorden met "bestaat niet" en het daar bij laten.

Verder was het ook niet heel handig om te vergeten te vermelden dat het tegelijk weergegeven moest worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon 1 groot scherm kopen, en gaan multiplexen..

Wikipedia: Multiplexing

Edit:
Maar heel waarschijnlijk wordt dat al gedaan. Anders krijg je nooit 20 feeds op 1 beeldscherm ;)

[ Voor 28% gewijzigd door RaZ op 20-06-2019 16:19 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

RaZ schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:10:
Gewoon 1 groot scherm kopen, en gaan multiplexen..
Hoe wil je daarmee tegelijkertijd 5 bronnen weergeven ?

@ArawnofAnnwnIk denk dat er geen kant en klare oplossingen zijn die 5 bonnen PbP (Picture by Picture) kunnen weergeven anders dan de output van de betreffende PC's zien te converteren.
Het lastige is de 5 bronnen, dat schaalt niet echt mooi. Ook zijn de meeste multiviewers beperkt tot 4 inputs dus moet je daar weer een losse dual voor plaatsen met als resultaat dat je een paar postzegels overhoud.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DukeBox schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:24:
[...]

Hoe wil je daarmee tegelijkertijd 5 bronnen weergeven ?
Door het antwoord niet uit m'n quote te halen ;)

Edit:
Zoiets als dit: https://www.cctvcamerapro...deo-Multiplexers-s/76.htm

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 20-06-2019 16:28 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is echt wat anders.. multiplexing wordt gebruikt om over 1 kabel meerdere analoge streams te sturen maar dat is nooit tegelijk. Bij 5 streams houd je ook maar je maar 1/5e van de camera data over.

Zo gaat het ook op tape, iedere frame wordt aan een andere camera gehangen.. dus met 5 cameras: frame1 -> camera1, frame2-> camera2, frame3->camera3 enz totdat je bij frame6 bent die gaat weer naar camera1, frame7 -> camera2 etc..

Door te de-multiplexen bouw je het weer terug naar individuele streams. Nadeel is dat de FPS omlaag gaan bij iedere camera die je toevoegt maar het voordeel is dat de resolutie gelijk blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
ArawnofAnnwn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:35:
[...]

De installateur verkoopt geen curved beeldschermen met meerdere inputs.
Wat verkoopt hij dan wel? Dit is wel een heel makkelijk antwoord van je leverancier. Hij levert je 5 systemen met 20 camera's per stuk, maar heeft blijkbaar geen idee hoe dat te combineren.

Heeft hij dan wel platte monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:34
DukeBox schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Dat is echt wat anders.. multiplexing wordt gebruikt om over 1 kabel meerdere analoge streams te sturen maar dat is nooit tegelijk. Bij 5 streams houd je ook maar je maar 1/5e van de camera data over.

Zo gaat het ook op tape, iedere frame wordt aan een andere camera gehangen.. dus met 5 cameras: frame1 -> camera1, frame2-> camera2, frame3->camera3 enz totdat je bij frame6 bent die gaat weer naar camera1, frame7 -> camera2 etc..

Door te de-multiplexen bouw je het weer terug naar individuele streams. Nadeel is dat de FPS omlaag gaan bij iedere camera die je toevoegt maar het voordeel is dat de resolutie gelijk blijft.
Technisch gezien heb je gelijk, dat is multiplexing, echter blijkt uit mijn korte google zoektocht dat de term ook word gebruikt voor precies deze toepassing, dus 4 camera beelden op 1 monitor :
https://www.amazon.com/SP...ime-Display/dp/B00VQH8DB4
Echter kan ik niet echt een oplossing vinden om dit verder te schalen, er was wel een kickstarter skreens die 4 hdmi kanalen kan mixen zoals ts wil, maar of deze inmiddels verkrijgbaar is kan ik niet vinden.

(realiseer me net dat je natuurlijk gewoon twee van de bovenstaande modules kan combineren totdat je genoeg inputs hebt, al wil je waarschijnlijk wel een 4k variant)

[ Voor 22% gewijzigd door sjaakwortel op 20-06-2019 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

sjaakwortel schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:42:
echter blijkt uit mijn korte google zoektocht dat de term ook word gebruikt voor precies deze toepassing, dus 4 camera beelden op 1 monitor:
Multiplexen is in dit geval niets anders dan cyclen door de inputs. Bij het samenvoegen (PbP, PiP etc) wordt het een 'video processor'.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Je kunt op 1 monitor toch nooit 5 inputs tegelijk bekijken? Je zult toch moeten switchen tussen de inputs?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
NaliXL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:41:
Qua hardware is dit inderdaad lastig op te lossen, maar misschien is er softwarematig iets te bedenken? Naar alle 5 PC's een remote desktop sessie in een venster starten bijvoorbeeld?
Mijn eerste idee was ook wat NaliXL voorstelde, vanop één systeem RDP'en naar de andere systemen. Dan is rangschikken van 5 inputs vrij goed te doen, zonder postzegels en je komt toe met gelijk welk curved scherm. Is dit al overwogen?

Beeld zal gecomprimeerd worden, maar dat gebeurde sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Hoe gaat 1 iemand naar de input van 100 feeds kijken? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Ik denk niet dat je 5 systemen op 1 scherm wilt. Ik zou het houden zoals je nu hebt. 1 scherm per systeem en dat is al niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Curved monitoren zie je maar heel weinig zakelijk, die zijn toch echt veel meer gericht op de thuisgebruiker. En die gaan echt geen PiP willen met 5 schermen. PiP is misschien leuk voor 1 extra scherm, maar redelijk onbruikbaar voor meer in veel situaties.

De situatie die jij wilt is niet heel gangbaar, maar waarschijnlijk nog wel te vinden op professionele monitoren. Het probleem gaat echter zijn dat je je 2 wensen heel lastig kan combineren. Curved en multiple inputs die ook nog eens tegelijkertijd te bekijken zijn. Ik vraag me aaf of je uberhaupt schermen gaat vinden met 5 inputs. 4 is het grootste aantal dat ik heb gezien, en dan zijn het ook nog eens veelal verschillende. 5x HDMI zie je hooguit op een TV, maar ook die doen geen 5x PiP.

Ik zou als je echt curved wil hebben eens anders tegen je probleem aankijken. Als je een PC neerzet, die de 5 feeds oppakt van je camera's, en die vervolgens weer uitstuurt als 1 videosignaal. Dan heb je volledige keuzevrijheid in je monitor, omdat die zich niet meer druk hoeft te maken over PiP, waardoor je je budget aanzienlijk kan verlagen voor je scherm. Dat kun je aanwenden voor de hardware en software die je nodig hebt om het beeld door te zetten.
Wat je daar precies voor nodig hebt hangt natuurlijk af van de eisen en wensen die je aan je videostreams stelt, en natuurlijk wat je binnenkrijgt.

Kortom, je gaat geen monitor vinden met jouw specs, en al helemaal niet binnen het gestelde budget. Dus mijn advies is om het eens op een andere manier te benaderen, en te kijken of je daarmee het gewenste eindresultaat kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Na wat google werk kwam ik bij het volgende uit:
https://www.blackmagicdesign.com/products/multiview

Als je zoiets hebt kan je inderdaad een monitor met 'normale' specs proberen te vinden. Dit heeft sdi als aansluiting, maar er zou ook iets moeten bestaan als een hdmi > sdi converter, geen idee hoeveel budget daarvoor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Analogway Pulse2 in matrix mode, Blackmagic Multiview16 of Kramer SMP-S8H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het helpt niet dat 5 een heel onhandig aantal is. Want die blackmagic bijvoorbeeld kan alleen in 2x2 of 3x3 (of 4x4) mode. Wat totaal onhandig is bij 5.

Overigens mis ik ook nog geheel het formaat scherm dat TS wil hebben. Want een TV is significant te groot iig. Als we het dan over een 27" formaat hebben wat hij wel zoekt is curved ook niet bepaald zinvol. Alleen als je echt ultra widescreen 34" gaat misschien. Overigens zo ik dan wel eerst goed itzoeken of één van de opties uit de bovenstaande posts ook 21:9 aan kunnen als output.

Waarom iemand in hemelsnaam op per se één beeldscherm 100 camerafeeds moet monitoren ontgaat me verder ook een beetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 21-06-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 23:29
Ik zou kijken naar een pricewatch: Philips 499P9H Zwart in combinatie met een nuc en dan met rdp of vnc sessies werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Nakebod

Nope.

Sissors schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:36:
Waarom iemand in hemelsnaam op per se één beeldscherm 100 camerafeeds moet monitoren ontgaat me verder ook een beetje.
"We hebben gvd 100 camera's opgehangen en nu gaan we ze bekijken ook" :+

Maar even realistisch, als het uberhaupt al bestaat, en dat doet het blijkbaar niet, stel je zou een 4k monitor nemen, mooi aantal pixels, maar liefst 3840x2160 pixels.
100 camera's, voor het gemak even 10 naast elkaar, 10 boven elkaar. Kom je toch wel op 384x216 per camera.
Dan denk ik terug aan webcams op 320x240, en dan zie je ongeveer.. niets.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1