Equaliser mogelijk? Yamaha RX-V363 receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniew55
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:57
Ik heb ondanks een Yamaha RX-V363 receiver op de kop getikt, erg tevreden over het geluid met mijn KEF Q100 speakertjes op mijn zolderkamer :) . Ik heb iets later nog een Akai EA-27 Stereo Graphic eq gekocht voor een erg klein prijsje. ik heb er toen niet bij nagedacht of het eigenlijk wel kon, na wat gepruts heb ik nog steeds geen idee hoe ik hem aan moet sluiten. Ik heb een effectsloop nodig zoals op een gitaarversterker, dat weet ik maar welke aansluitingen dat precies op mijn receiver is... er zitten zo veel stekkertjes op 8)7

Ik wil hem voor al mijn inputs kunnen gebruiken, want ik kan hem natuurlijk ook in serie van mijn cd-speler zetten, maar dan heb ik geen eq op mijn platenspeler :F

Ik heb dus een Yamaha RX-V363 Receiver en een Akai EA-27 Stereo Graphic eq

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen :)

Daniël van Wijck

Beste antwoord (via Daniew55 op 19-06-2019 10:54)

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Versterkers uit deze klasse hebben geen send en return of effect loop!

Een EQ is leuk maar om er van te genieten moet je een andere versterker kopen. Of eigenlijk twee apparaten. Een ontvanger / bluetooth / voorversterker en een eindversterker. De EQ past daar tussen.

Trouwens, een EQ van lage kwaliteit voegt heel weinig toe. Ja, ruis en signaal verlies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tape/rec out via de EQ naar tape/rec in wellicht?

Wat, als ik uit nieuwsgierigheid vragen mag, inspireerde je om een equalizer uit het jaar stillekes te kopen? :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Versterkers uit deze klasse hebben geen send en return of effect loop!

Een EQ is leuk maar om er van te genieten moet je een andere versterker kopen. Of eigenlijk twee apparaten. Een ontvanger / bluetooth / voorversterker en een eindversterker. De EQ past daar tussen.

Trouwens, een EQ van lage kwaliteit voegt heel weinig toe. Ja, ruis en signaal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:35
geen idee hoe, maar een plaatje van de achterkant erbij is denk ik wel handig.Afbeeldingslocatie: https://www.fein-hifi.de/images/product_images/original_images/1737_5.jpg?MODsid=9cabf062ce74baf030af7f96fb15551a

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniew55
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:57
Tja, ik heb de EQ op de rommelmarkt gekocht voor 5 euries, voor die prijs verkoop ik hem zo weer op marktplaats. ik wou kijken of ik het wat vond. maar het is dus niet mogelijk. Ik ga echt geen andere receiver kopen voor een eq, zo gek ben ik nou ook weer niet. Bedankt voor het advies allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je alleen één bron wilt equalizen, kan je de EQ tussen die bron en de versterker zetten.
Pagina: 1