Een maatje van me wil een nieuwe computer. Een Engelse vriend van hem had een computer samengesteld ( linky link ), maar ik vond dat dikke overkill.
Vandaar dat ik maar had voorgesteld een alternatief lijstje op te stellen. Hieronder het antwoord op de vragen die ik hem heb laten invullen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral streamen. Wil ook sony vegas gaan gebruiken. Ik stream nu met gtx980 en stream op 30 fps en heb ingame alles low staan en nog wonky kwaliteit en ingame soms maar 60 fps en lags. Ik wil omhoog schroeven en lag free zijn. Heb een 2x een 144hz Full HD monitor. 144hz gamen op HD is dus wel het doel.
Games die ik speel zijn voornamelijk shooters. Maar ook wat andere games. Dit zijn onder andere Apex Legends, Call of Duty, League of Legends en hier en daar een Single player game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget van €1700. Een goede prijs/kwaliteit verhouding is echter waar ik naar op zoek ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en een goede videokaart. Heel dat RGB boeit niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een kleine kast. Moet vooral vloeiend kunnen gamen en kunnen streamen op full HD met 60 FPS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Renzzie: even een laatste check op de build die ik gemaakt heb.
Voldoet dit aan de eisen om op Full HD 144hz te kunnen gamen terwijl je streamed op full hd 60 fps?
Of werkt hier een Ryzen build toch beter voor? Of wellicht zelfs een 2080 nodig? Het budget is er, ik wil mijn maatje er echter voor behoeden een computer te kopen die overkill is voor de wensen die hij heeft.
Vandaar dat ik maar had voorgesteld een alternatief lijstje op te stellen. Hieronder het antwoord op de vragen die ik hem heb laten invullen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral streamen. Wil ook sony vegas gaan gebruiken. Ik stream nu met gtx980 en stream op 30 fps en heb ingame alles low staan en nog wonky kwaliteit en ingame soms maar 60 fps en lags. Ik wil omhoog schroeven en lag free zijn. Heb een 2x een 144hz Full HD monitor. 144hz gamen op HD is dus wel het doel.
Games die ik speel zijn voornamelijk shooters. Maar ook wat andere games. Dit zijn onder andere Apex Legends, Call of Duty, League of Legends en hier en daar een Single player game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget van €1700. Een goede prijs/kwaliteit verhouding is echter waar ik naar op zoek ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en een goede videokaart. Heel dat RGB boeit niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een kleine kast. Moet vooral vloeiend kunnen gamen en kunnen streamen op full HD met 60 FPS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Renzzie: even een laatste check op de build die ik gemaakt heb.
Voldoet dit aan de eisen om op Full HD 144hz te kunnen gamen terwijl je streamed op full hd 60 fps?
Of werkt hier een Ryzen build toch beter voor? Of wellicht zelfs een 2080 nodig? Het budget is er, ik wil mijn maatje er echter voor behoeden een computer te kopen die overkill is voor de wensen die hij heeft.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 321,- | € 321,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B360M Pro4 | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC | € 515,- | € 515,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,62 | € 67,62 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.300,67 | ||