Toon posts:

Wifi signaal bridgen naar router dmv windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een wifi signaal op te vangen met windows 10 en via de ethernetpoort en een router een nieuwe wifi te beginnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10
Linksys AC-1900

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wanneer ik een bridge maak bij netwerk instellingen valt de internet verbinding weg. Wanneer ik daar een vast ip inzet komt de internet verbinding terug, echter moet dit werken op verschillende netwerken (en een telefoon hotspot). Een vast ip instellen is dus niet wenselijk. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Beste antwoord (via rens-br op 03-07-2019 11:04)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:27:
Met zuil A wil ik de locale wifi (of desnoods een telefoon hotspot) oppikken en via een 'nieuwe wifi' koppelen met zuil B en in de toekomst zuil C en D. Alle zuilen werken dan over de internetverbinding van zuil A.
Ah dat klinkt helder. De wifi van zuil A moet dit ondersteunen, maar deze functionaliteit zit sinds Windows 10 standaard ingebouwd en heet simpelweg Mobiele Hotspot. Je kan dit vinden onder:

'Instellingen' -> 'Netwerk en Internet' -> 'Mobiele Hotspot'

Je kan daar vervolgens aangeven vanuit waar de internet verbinding gedeeld moet worden en waarover. Als je daar in beide gevallen kiest voor 'Wifi' moet het gewoon werken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Laatst online: 11:11
Ik mis een beetje het doel wat je precies probeert te bereiken. Is het niet makkelijker om met een access point (desnoods gebruik je hiervoor de Linksys router die je aanhaalt) het bereik van het originele netwerk uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd welkom op Tweakers.

Het is mij ook niet volledig duidelijk welk probleem je nu probeert op te lossen en wat je voor elkaar probeert te krijgen, zou je dat eens willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nodig om twee informatiezuilen onderling te koppelen. Beiden zuilen zijn uitgerust met een windows 10 machine. Met zuil A wil ik de locale wifi (of desnoods een telefoon hotspot) oppikken en via een 'nieuwe wifi' koppelen met zuil B en in de toekomst zuil C en D. Alle zuilen werken dan over de internetverbinding van zuil A.

Ik wil graag een 'eigen wifi' gebruiken om de stabiliteit tussen de zuilen onderling te verhogen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:27:
Met zuil A wil ik de locale wifi (of desnoods een telefoon hotspot) oppikken en via een 'nieuwe wifi' koppelen met zuil B en in de toekomst zuil C en D. Alle zuilen werken dan over de internetverbinding van zuil A.
Ah dat klinkt helder. De wifi van zuil A moet dit ondersteunen, maar deze functionaliteit zit sinds Windows 10 standaard ingebouwd en heet simpelweg Mobiele Hotspot. Je kan dit vinden onder:

'Instellingen' -> 'Netwerk en Internet' -> 'Mobiele Hotspot'

Je kan daar vervolgens aangeven vanuit waar de internet verbinding gedeeld moet worden en waarover. Als je daar in beide gevallen kiest voor 'Wifi' moet het gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Laatst online: 11:11
Zoals rens-br aangeeft is hier in Windows 10 tegenwoordig een functie voor. Voor meer informatie kan je op support pagina van microsoft terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:14
Je kunt ook OpenWRT op je router zetten, dan heb je de optie om wifi op te pikken en weer een eigen netwerk te maken die te benaderen is via lan of wifi. Dan heb je geen windows nodig om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd Is zo'n GL-AR150 travel routertje niet iets om hiervoor te gebruiken ? Open WRT, VPN, laag stroomverbruik, bridge/repeater functie, externe antenne mogelijk, geschikt voor hotspot en iets van 2 - 3 tientjes aanschaf:

https://www.gl-inet.com/products/gl-ar150/

https://www.amazon.com/GL...e6142bbab2fc662fa2966c210

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt, het is inmiddels gelukt!
Pagina: 1