Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
Mijn vraag

De Samsung Note4 van mijn vrouw kon vorige week opeens niet meer opgeladen worden. Omdat ik 2 reserve accu's heb en ikzelf ook een note4 heb, heb ik als noodoplossing de accus in mijn note4 opgeladen. Lang leve de telefoon met zelf vervangbare accu.
Wanneer ik deze telefoon uitgeschakeld op een lader aansluit gaat deze iedere seconde even trillen en laad niet op.
Bij het koppelen van haar telefoon op de PC constateerde ik dat deze wel werd opgeladen. Helaas kreeg ik geen connectie meer met het interne geheugen van de telefoon. rara hoe komt dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Omdat de originele Android op de betreffende note4 bleef steken op versie 6.01 en al 1,5 haar geen security updates had ontvangen heb ik deze vorige maand dezecustom ROM erop gezet. De telefoon werkte daarna veel sneller en perfect. totdat na 3 weken de laadproblemen begonnen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

(1) Ca 4 verschillende laders en nog meer USB kabels geprobeerd. Bij 2 kabels begon de telefoon te laden na een herstart, maar het laden stopte na enige tijd.

(2) de micro USB aansluiting met een tandenstoker en later met een stukje papier met spiritus schoon gemaakt

(3) Op het XDA forum van de custom rom nagevraagd of de ROM misschien het probleem gaf. Waarschijnlijk zou de USB connector defect kunnen zijn. Een nieuwe module + printje kost minder dan 5$, maar aan het vervangen wil ik me voorlopig niet aan wagen omdat de hele telefoon gedemonteerd moet worden

(4) geprobeerd de originele ROM van Samsung met ODIN op de telefoon te zetten, maar omdat ik geen connectie kreeg met de telefoon is deze poging gestrand. Custom ROM's kan ik wel installeren via TWRP.

Ik twijfel nog steeds of het een hardware probleem is omdat laden via een PC wel werkt. Misschien een bitje omgevallen ergens diep in het apparaat?

Ik bedenk me nu dat ik niet geprobeerd heb om snel laden op haar telefoon uit te schakelen. Dat zou ik nog kunnen doen als ik deze telefoon bij me heb.

Gr. Pandit

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
Bij pie blijkt het niet mogelijk om te switchen tussen snel en langzaam laden. Althans ik heb me suf gezocht.