Toon posts:

@home beveiliging opheffen in linux ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de @home beveiliging voor direct verkeer op dezelfde gateway kan opheffen in linux ?

Ik heb wat gebruikt wat ik van een ander doorgekregen heb maar dat blijkt niet te werken.

Thxs !

Verwijderd

Kun je misschien wat meer uitleg geven over deze beveiliging zodat niet @home-gebruikers je misschien ook raad kunnen geven ??

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld :

- het niet kunnen benaderen van een webserver op dezelfde gateway
- icq filetransers willen niet

enz.. geen directe connectie tussen 2 @homers op delzelfde gateway dus

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan zul je je ff moeten verdiepen in route, dan word het iets van:
route add ...........

ik weet zo niet het precieze commando, maar doe maar es 'man route' voila :)

Verwijderd

in DOS is het add route [IP Gateway] [IP begunstigde]

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
expliciet de route in de routetabel zetten.

route add ipadreswaarjenaartoewilt/netmask ipadresvandegateway

In principe is ipadresvandegateway gewoon je standaard gateway. Als je die EXPLICIET in je routetabel opneemt zou het moeten werken.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(zucht... heeft helemaal niks met een 'beveiliging' te maken ofzo... maar goed..)

Verwijderd

Tis toch een beveiliging bij home en niet een fout in je route tabel? Ik zou zeggen forget it.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 17:40 schreef Onno het volgende:
(zucht... heeft helemaal niks met een 'beveiliging' te maken ofzo... maar goed..)
He Onno , word je ook zo moe van die mensen die denken dat het een beveiliging is?
En vooral van die mensen die geeneens de moeite nemen om de perfecte helpdesk van @Home te bellen? Ze hebben daar namelijk gewoon een documentje staan hoe je gewoon via een @Home verbinding met ICQ bestandjes kan verzenden.

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

Hier staat precies beschreven hoe het moet:

http://linux-nl.cx/forward/home_route.html

Verwijderd

Enne, what about de Imac, daar kun je geen route inkloppen, dus...........?

Verwijderd

Ik heb zelf ook @home en je moet dus een *.bat bestandje maken (eerst een txt en daar de nu volgende dingen inzetten en daarna renamen naar *.bat). Je moet er dus inzetten:

route add 123.456.78.90(ip van ander)[spatie] 098.765.43.21 (ip van jezelf). Ik hoop dat dit duidelijk is alleen je moet op één ding letten als je bv een filetransfer wil doen via ICQ dan moeten beide gebruikers zo'n bestandje hebben anders werkt het niet (ik zou trouwens btw helemaal geen filetransfer doen via ICQ of tenminste geen grote bestanden want max upload is 16k). Veel Suc6 ermee! :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 17:43 schreef Hulzzz het volgende:
Tis toch een beveiliging bij home en niet een fout in je route tabel?
Geen van beide. Het is gewoon de manier waarop tcp/ip werkt. Jij zit voor tcp/ip wel in hetzelfde net als degene met wie je iets wilt, maar fysiek niet. Dat gaat zonder routing trucjes niet goed. Niks bijzonders.

Verwijderd

Goed zo Onno
Maak ze af
Zo ken ik je weer
>:)

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

onder linux word het dus iets als:
code:
1
route add -net 212.204.144.0 netmask 255.255.252.0 gw 212.204.144.1 eth1

dit is dus je ip van je gateway (maar dan eindigend op 0), je netmask, en je gateway adres. Op deze manier kan je in een keer voor het hele subnet je route instellen en hoef je dus niet voor elk ip apart wat in te kloppen..

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

het was gewoon een domme fout van @Home. hebben ze zelf ook toegegeven. Hier heeft het er eerst uitgelegen en daarna waren directe connecties 'ineens' wel mogelijk.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 17:40 schreef Onno het volgende:
zucht, gelukkig is dit niet de eerste post van jou wat totaal niets aan het topic toevoegd en waar ik me af en toe, zonder dat ik maar 1 reply in een bepaald topic post, bijzonder aan kan ergeren.

ontopic : bedankt voor alle zinnige reacties !

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

als je nog een -p achter je route add blahah blablablah zet dat blijft de route persitent en hoef je geen bat bestandje te maken. Op win2k is dit igg val zo of het op 9x is zo is weet ik niet. Op linux kan je waarschijnlijk ook wel zo iets doen.

Morgen is slack installeren. Kan ik weer wat klooien. Altijd leuk.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 22:39 schreef ElemenTAL het volgende:
als je nog een -p achter je route add blahah blablablah zet dat blijft de route persitent en hoef je geen bat bestandje te maken. Op win2k is dit igg val zo of het op 9x is zo is weet ik niet. Op linux kan je waarschijnlijk ook wel zo iets doen.

Morgen is slack installeren. Kan ik weer wat klooien. Altijd leuk.
Zag ik al een paar keer voorbij komen, in windows weet ik het hoe het gaat, alleen in linux dus niet :)

Maargoed, het werkt nu perfect via de link van TTT, thxs daarvoor
Pagina: 1