Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe TV, liefst in 65 inch formaat. Hoeft niet persé het beste van het beste te zijn, maar de gangbare zaken zijn wel van toepassing zoals 4K, etc ;D Gaat gebruikt worden met een Sony STR-DN1080 versterker en een Jamo 5.0 luidspreker setje.

Wat is je budget?
Aangezien ik nog een 2de persoon heb waar ik rekening mee moet houden, en ze geen geld aan technische snufjes wil & kan uitgeven, is het maximum 1500 euro, en geen cent meer. Minder is zelfs beter. Led, Oled of Qled maakt niet echt uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
jNetflix, gamen en sport kijken. Mijn eega is dus meer voor films die bol staan van de CGI

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.plattetv.nl/info/samsung-qe65q8f-2018-20595.html.

Oké, deze valt buiten budget, maar via een persoonlijke deal is er misschien wel iets te regelen.

https://www.plattetv.nl/info/samsung-ue65mu8000-17980.html.

Redelijk wat positieve commentaren over gelezen.

https://www.plattetv.nl/info/lg-65sm8200-23298.html

Hiier gaat een beetje de voorkeur van mijn vrouw naar uit. We hebben deze zien spelen in de plaatselijke Mediamarkt en zag er wel goed uit qua kleuren.

Welke vragen heb je hier nog over?
Oké, misschiien zijn er mensen die andere voorbeelden hebben, maar dit zijn zowat de ideeen die ik heb. Heb andere ideeen gehad, opgedaan in de vele topics hier, maar die vallen helaas allemaal buiten budget, tenminste in 65". Doordat ik dus een serieuze hap uit mijn gedacht budget moet halen, vallen alle C9 en AF9's etc dus uit de boot.

Voor de rest zijn weook op zoek naar een TV met een degelijk smart platform. Onze huidige panasonic is op dat gebied wel huilen met de pet op..

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 08:04
Heb je al gedacht aan een LG B8? OLED voor een scherpe(re) prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Om eerlijk te zijn nog niet. Was altijd geneigd om naar de C8 te kijken, omdat tjsa, hoe hoger de letter, hoe beter het toestel., kort door de bocht,ik weet het wel, maar zo redeneerde ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik zou LG en SAMSUNG sowieso links laten liggen en je eerder orienteren op PHILIPS of SONY waarbij je een volwaardige Android Smarttv tot je beschikking krigt in plaats van de zeer beperkte LG en SAMSUNG tvs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
boyette schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 03:23:
Ik zou LG en SAMSUNG sowieso links laten liggen en je eerder orienteren op PHILIPS of SONY waarbij je een volwaardige Android Smarttv tot je beschikking krigt in plaats van de zeer beperkte LG en SAMSUNG tvs..
Kun je dit iets nader uitleggen? Ik dacht altijd dat Samsung en LG de uitblinkers waren qua app mogelijkheden? Als ik mijn ouders hun philips vergelijk met de LG van een vriend, dan heeft de LG véél meer mogelijkeheden?

Ook zie ik in verschillende reviews dat Android TV niet altijd even soepel werkt, en soms ronduit onhandig is.

[ Voor 9% gewijzigd door Acemath op 19-06-2019 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
juist niet..
LG gebruikt WEBOS een linux variant maar zeer beperkt.. alleen speciaal gemaakte apps kunnen hier op draaien

Samsung gebruikt TISEN dat is ook een linux variant maar ook zeer beperkt..

Bij zowel Samsung als LG kun je alleen speciale apps gebruiken die voor deze tvs zijn gemaakt..

SONY en PHILIPS zijn complete android tvs daar heb je playstore zoals op je smartphone en zijn de mogelijkheden zo goed als "onbeperkt"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
boyette schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 05:01:
juist niet..
LG gebruikt WEBOS een linux variant maar zeer beperkt.. alleen speciaal gemaakte apps kunnen hier op draaien

Bij zowel Samsung als LG kun je alleen speciale apps gebruiken die voor deze tvs zijn gemaakt..

SONY en PHILIPS zijn complete android tvs daar heb je playstore zoals op je smartphone en zijn de mogelijkheden zo goed als "onbeperkt"
Wat een hoop bulls***. Alle gangbare apps zitten gewoon op beide merken. Als je apps als kodi of dergelijke wilt gebruiken koop je maar een shield die wel snel genoeg is om het fatsoenlijk te draaien.

Netflix, Youtube, Spotify, Videoland zijn volgens mij wel de meeste gebruikte apps. En zo wie zo beschikbaar voor Tizen. Er zullen vast een aantal apps zijn die jij graag wilt gebruiken die er niet op staan maar zoals ik al zegt de meest gebruikte staan er gewoon op.

En als je een Philips aanraad zet er dan wel bij de OLED variant want de rest is gewoon veel minder goed dan de concurrenten. En dan hebben we het nog niet eens over de traagheid van de AndroidTV's.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boyette schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 05:01:
juist niet..

Lol. Androidtv was lange tijd de meest buggy en trage smarttv software van het stel. Schijnt nu wel veel verbeterd te zijn, maar is nog zeker niet zo responsive als WebOS en Tizen. Daarnaast bieden ze gewoon alle apps die je nodig hebt.

Ik kan me wel voorstellen dat het voordelen biedt als je ook een Android smartphone hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:12
Los van het smart-platform, waar de meningen over verdeeld zijn en persoonlijk is, zoals je ook al in dit topic kunt zien ;).
De LG uit jouw OP zou ik links laten liggen ivm het IPS paneel en slechte motion handling. Onderstaande tv's zijn gesorteerd op beeldkwaliteit.

pricewatch: Samsung UE65NU8070 Zwart
De MU8000 is van 2017, de NU8000/ NU8070 is van 2018 en scoort op meerdere punten beter dan de MU8000.

pricewatch: Samsung QLED QE65Q8D Zwart
De Q8F uit jouw OP is een edge led tv in tegenstelling tot de Q8D, deze heeft FALD

pricewatch: Sony KD-65XF9005 Zwart
De XF9005 heeft ook FALD en scoort op meerdere punten beter dan de Q8D, o.a. betere HDR weergave, betere kleuren gradatie en betere motion handling.

pricewatch: LG OLED65B8PLA Zwart
De 65B8 is in grote lijnen vergelijkbaar met de C8, qua beeldkwaliteit zit er niet veel verschil tussen deze modellen. Wellicht kun je deze tv met wat onderhandelen ook binnen jullie budget op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acemath
Bedankt alvast voor degenen die een antwoord hebben gegeven. Normaal gezien was er inderdaad een iets hoger budget voorzien, maar aangezien ook onze Onkyo Receiver de geest gegeven heeft, is dat natuurlijk een dikke streep door de rekening. Aangezien men voor een degelijke receiver ook al vlug 500 euro geeft, om een beetje toekomstgericht te zijn;

Voorlopig lijkt me die Sony 65XF9005 nog wel een mooi toestel. De anderen ook , maar daar is het budget er net over.

@Freshouttheoven gesorteerd op "slechtste naar beste beeldkwaliteit " veronderstel ik?

[ Voor 9% gewijzigd door Acemath op 19-06-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Acemath schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:20:
Bedankt alvast voor degenen die een antwoord hebben gegeven. Normaal gezien was er inderdaad een iets hoger budget voorzien, maar aangezien ook onze Onkyo Receiver de geest gegeven heeft, is dat natuurlijk een dikke streep door de rekening. Aangezien men voor een degelijke receiver ook al vlug 500 euro geeft, om een beetje toekomstgericht te zijn;

Voorlopig lijkt me die Sony 65XF9005 nog wel een mooi toestel. De anderen ook , maar daar is het budget er net over.

@Freshouttheoven gesorteerd op "slechtste naar beste beeldkwaliteit " veronderstel ik?
Toevallig pas voor me werk als personeelskamer scherm de 75 inch variant van de Sony opgehangen. Is echt een top scherm voor zijn prijs! Denk ook wel 1 van de betere (zo niet beste) niet OLED schermen vanwege FALD.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Kan de Sony op de kop tikken voor 1300 euro bij Frans de Smet. Misschien een stevige kandidaat als opvolger voor onze huidige defecte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:24
65XF9 kun je je geen bult aan vallen, maar 1300 is nog best wat geld...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:24

PVO

Pagina: 1