Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag een fonkelnieuwe iPhone 7 plus ontvangen. Geprobeerd de data van m'n 6 te restoren vanuit iTunes, maar hij moest eerst updaten naar de laatste versie. Prima, zo gezegd en zo gedaan.

Vervolgens zie ik dat hij enorm lang blijft hangen en de apps niet installeert. Bij het openen van Safari of bv de Appstore krijg ik te zien dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

hij krijgt wel gewoon een IP via wifi, maar hij wil helemaal geen data verbindingen aangaan, niet via 4g noch via wifi. Activeren etc lukt dan ook alleen met iTunes. Bellen werkt gek genoeg wel gewoon.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Controleren en aan/uitzetten van de vliegmodus, mobiele data en bluetooth
- Andere simkaart: maakt niet uit, de beide sims werken in een andere telefoon wel
- Router reset: geen effect. Heb geen whitelist of gekke DHCP instellingen, andere apparaten verbinden wel
- Reset van netwerkinstellingen: geen effect
- Terugzetten naar fabrieksinstellingen: geen effect
- Restore mbv iTunes: geen effect
- DFU mode restore: geen effect

- Gekeken of het niet aan m'n netwerkinstellingen ligt, maar m'n Nexus 5 en iPhone 6 doen het zowel op wifi als met m'n hoofd simkaart het wel gewoon..

Zou het natuurlijk het liefst het zelf willen oplossen maar voelt als een DOA'tje en heb maar alvast een afspraak bij de Genius bar gemaakt.

Desondanks zit er wel nog steeds dat stukje tweakers-nieuwsgierigheid naar wat de oorzaak in hemelsnaam kan zijn, en wellicht zie ik toch iets over het hoofd. Iemand een idee? :)

[ Voor 2% gewijzigd door Vyo op 19-06-2019 00:57 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via Vyo op 19-06-2019 11:36)

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Vyo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:44:
[...]

edit 2: Ik ga morgen toch langs de Genius bar, er lijkt meer mis te zijn. Hij verbind niet meer met wifi als er een kabel inzit, maar zodra ik die eruit haal komt het icoontje in beeld en werkt het weer. :?
Als je hotspotfunctie aanstaat, dan is je iPhone ook een hotspot via de usb-poort. Windows ziet hier gewoon een nieuwe netwerkverbinding en zal deze, being Windows, doodleuk gebruiken, ook al is er een veel betere, snellere en goedkopere dataverbinding beschikbaar. Zo heb ik ooit mijn 4G databundel in een paar seconden opgefikt: nieuwe iPhone aan Windows pc, iTunes wil nieuwe software downloaden voor deze iPhone, doet dat lalalalala via de hotspotfunctie en ineens krijg ik een sms'je van kpn dat m'n bundel op is. Dus, wandel even naar je Windows netwerkadapters en disable de Apple usb netwerkverbinding. Dan zal je iPhone weer gewoon verbinding maken met Wifi, ook al is er een kabel aangesloten.

Wat in jouw geval waarschijnlijk juist niet goed is omdat je het vermoeden hebt dat de Wifi van je iPhone brak is. Om even alle oorzaken uit te sluiten, heb je het ook geprobeerd op een ander Wifi netwerk? Van je buurman, van de McDonalds etc. Als dat wel werkt, dan ligt het niet aan je iPhone maar gaat er in je router iets verkeerd. Ik noem maar iets, wellicht heb je in het verleden een ip-nummer de toegang tot internet ontzegd en heeft je nieuwe iPhone toevallig dit ip-nummer hergebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 19-06-2019 03:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:34
Als je 'm nieuw hebt gekocht, waarom stuur je hem dan niet gewoon terug naar de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online
Heb er zeker aan gedacht om 'm terug te sturen en het is ook nog een optie. Het gaat om een bestelling bij een webshop, met de hele RMA producere doorlopen tot een nieuwe zending ben ik zo weer een week of 2 verder. De Genius bar lost zoiets meestal gelijk op, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:34
Vyo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:18:
Heb er zeker aan gedacht om 'm terug te sturen en het is ook nog een optie. Het gaat om een bestelling bij een webshop, met de hele RMA producere doorlopen tot een nieuwe zending ben ik zo weer een week of 2 verder. De Genius bar lost zoiets meestal gelijk op, of zie ik dat verkeerd?
Bij gloednieuwe toestellen zal de Genius Bar ook aanraden om gewoon naar de winkel te gaan. Binnen 14 dagen kun je het gewoon retourneren zonder opgaaf van reden. Vervolgens koop je gewoon weer een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Iets klopt er niet hier.... Je hebt 't ding wél kunnen updaten naar de laatste iOS versie (12.3.1) maar daarná werkt 't terugzetten van een oude back-up niet meer?

Met welke versie van iOS heb je die 'back-up' gemaakt op je 'oude' iPhone 6?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vyo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:18:
Het lijkt er op dat je alles wat je kan proberen al gedaan hebt. Het is wel vreemd dat ie via wifi én je provider geen data krijgt. Lijkt me dus niet zo snel een hardware probleem.
Maar ik zou gewoon langs die Genius bar gaan, en kijken wat zij zeggen... Terugsturen kan altijd nog (binnen 2 weken natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online
MelvinW schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:21:
[...]

Bij gloednieuwe toestellen zal de Genius Bar ook aanraden om gewoon naar de winkel te gaan. Binnen 14 dagen kun je het gewoon retourneren zonder opgaaf van reden. Vervolgens koop je gewoon weer een nieuw toestel.
Ik hoop wellicht op een snelle oplossing die er niet is.
wimmel_1 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:25:
Iets klopt er niet hier.... Je hebt 't ding wél kunnen updaten naar de laatste iOS versie (12.3.1) maar daarná werkt 't terugzetten van een oude back-up niet meer?

Met welke versie van iOS heb je die 'back-up' gemaakt op je 'oude' iPhone 6?
De laatste, 12.3.1 zie ik op zowel de 6 als de 7+ staan.

Ik had 'm gelijk aangesloten aan m'n laptop om op te laden etc, die update en het restoren gingen dan ook gewoon via iTunes. Ik weet dat iCloud populairder is maar verder niet zo vreemd? Het terugzetten van een back-up werkt ook gewoon, het gaat daarna pas mis als de telefoon online moet gaan en de apps probeert te downloaden etc. Ik zie in het intro menu al dat het verbinden met m'n router lukt, met gelijk een foutmelding erbij dat data niet lukt. Die back-up is ook gewoon van een kleine 2 weken terug, zo lang duurde de levering en vandaar mijn aarzeling voor het RMA circus :+
fm77 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:28:
[...]

Het lijkt er op dat je alles wat je kan proberen al gedaan hebt. Het is wel vreemd dat ie via wifi én je provider geen data krijgt. Lijkt me dus niet zo snel een hardware probleem.
Maar ik zou gewoon langs die Genius bar gaan, en kijken wat zij zeggen... Terugsturen kan altijd nog (binnen 2 weken natuurlijk) :)
Thanks! Het leek mij in eerste instantie inderdaad ook eerder software dan hardware. Ik zal overdag ook maar eens bellen om 'm terug te sturen, zie op de site van de webshop dat als ik een reparatie aanvraag doe het hoogstwaarschijnlijk ook nog eens naar een extern bedrijf gaat. Dat zie ik al helemaal niet zitten ;(

edit: Ik denk dat ik het gevonden heb!! Ik zat uit verveling te kijken wat er wél werkte en probeerde de hotspot functie... 8)7 Zodra ik 'm weer uitzette kwam het wifi icoontje in beeld. Gelijk gekeken wat er nu wel werk, en data lijkt het gewoon te doen _/-\o_

edit 2: Ik ga morgen toch langs de Genius bar, er lijkt meer mis te zijn. Hij verbind niet meer met wifi als er een kabel inzit, maar zodra ik die eruit haal komt het icoontje in beeld en werkt het weer. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Vyo op 19-06-2019 02:28 . Reden: 1 oplossing?! 2 nope... ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Vyo schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:44:
[...]

Als je hotspotfunctie aanstaat, dan is je iPhone ook een hotspot via de usb-poort. Windows ziet hier gewoon een nieuwe netwerkverbinding en zal deze, being Windows, doodleuk gebruiken, ook al is er een veel betere, snellere en goedkopere dataverbinding beschikbaar. Zo heb ik ooit mijn 4G databundel in een paar seconden opgefikt: nieuwe iPhone aan Windows pc, iTunes wil nieuwe software downloaden voor deze iPhone, doet dat lalalalala via de hotspotfunctie en ineens krijg ik een sms'je van kpn dat m'n bundel op is. Dus, wandel even naar je Windows netwerkadapters en disable de Apple usb netwerkverbinding. Dan zal je iPhone weer gewoon verbinding maken met Wifi, ook al is er een kabel aangesloten.

Wat in jouw geval waarschijnlijk juist niet goed is omdat je het vermoeden hebt dat de Wifi van je iPhone brak is. Om even alle oorzaken uit te sluiten, heb je het ook geprobeerd op een ander Wifi netwerk? Van je buurman, van de McDonalds etc. Als dat wel werkt, dan ligt het niet aan je iPhone maar gaat er in je router iets verkeerd. Ik noem maar iets, wellicht heb je in het verleden een ip-nummer de toegang tot internet ontzegd en heeft je nieuwe iPhone toevallig dit ip-nummer hergebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 19-06-2019 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 02:58:
[...]

Als je hotspotfunctie aanstaat, dan is je iPhone ook een hotspot via de usb-poort. Windows ziet hier gewoon een nieuwe netwerkverbinding en zal deze, being Windows, doodleuk gebruiken, ook al is er een veel betere, snellere en goedkopere dataverbinding beschikbaar.
Ik gebruik een MBP met High Sierra, maar op m'n Windows desktop deed hij het wel gewoon. Je oplossing klopte echter wel, ik had blijkbaar de internetverbinding vanaf een via USB aangesloten iPhone gedeeld. Dat uitgezet en nu lijkt alles helemaal goed te werken.

Als ik het zo bekijk was het een combinatie van een bug in de software waardoor in eerste mobiele data niet werkte, icm met user error doordat ik de verbinding liet delen.

Het gekke is namelijk dat ik 'm ook een paar keer losgekoppeld had vóórdat ik de langs de hotspot toggle was gegaan, en hij toen niet online wilde gaan. Enfin, ik ga de afspraak maar eens cancelen. Bedankt allemaal :D
Pagina: 1