HTML in handtekeing iPhone/iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb een vaag probleempje, hopelijk kan iemand me helpen.
Ik weet hoe je een 'chique' (html) handtekening/signature in een Apple device (in casu een iPhone met laatste iOS) kunt krijgen.
(maak een voorbeeld in een HTML compatibel email client - stuur deze naar jezelf - open deze email in je Apple mail - copy de handtekening - plak deze in settings-mail-handtekening - schud even met iPhone - et voila)

In deze handtekening staan ook een tweetal telefoonnummers, na het 'schudden' van de iPhone wordt echter één van deze 2 telefoonnummers 'herkend' en als hyperlink aangemerkt. De andere echter niet. Nu wil ik dit verschil niet; of allebei als hyperlink of (liever!) allebei niet. iOS lijkt eigenwijs en behandelt dus alleen de laatste als (clickable) hyperlink. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:26
@kaajee Heb je dat nummer dan wellicht net ietsje anders geformatteerd; heb je beide nummers exact hetzelfde geschreven?

Bovendien, houd er rekening mee dat het feit jouw iPhone een nummer klikbaar maakt, dat waarschijnlijk helemaal niet gebeurd op een Android of ander toestel of computer. Het is namelijk een iOS feature. Dan zou je al de nummers klikbaar moeten maken in de HTML code, met bijvoorbeeld meta-tags.

De meeste mensen weten wel hoe ze een nummer kunnen kopiëren uit een signature, dus ik zou me er helemaal niet druk over maken, of juist proberen te voorkomen dat email clients de tekst klikbaar maken. :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno