Als hadden geweest is, is hebben te laat
Je vraagt wrappen vs schilderen, maar trespa zou je toch ook niet hoeven te schilderen? Wordt het alleen maar lelijk van want die verf pakt voor geen meter lijkt me.
[ Voor 48% gewijzigd door WeetIkHetNou op 18-06-2019 22:48 ]
epoxy primer aan brengen binnen 48 uur alkyd- of acryl grondverf erop afwerken met alkyd- of acrylaat aflakYoerib schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:47:
Ik ken het niet. Wat is het doel ervan? Trespa weer beetje opleuken voor beperkte kosten?
Je vraagt wrappen vs schilderen, maar trespa zou je toch ook niet hoeven te schilderen? Wordt het alleen maar lelijk van want die verf pakt voor geen meter lijkt me.
kwarts muurverf kan ook
dus schilderen kan wel
Maar wrap aan je huis? Nog nooit gezien.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Oud collega van mij van vorige werkgever is er zijn brood mee gaan verdienen. Zijn sign folies (reclame doeleinden, car wrappen etc) die gebruikt kunnen worden om gebouwen te beplakken met folie. Zie zijn website/filmpjes:
https://www.appcademy.nl/trainingen/smf1/
Bedrijven als Avery Dennison en Sikkens zijn er druk mee bezig als alternatief voor schilderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tarz op 19-06-2019 10:24 ]
google search: Vinyl wraps hebben een levensduur van ca 10 jaar qua kleur en bescherming. Dus niet slecht tov verf? Kosten/tijd heb ik geen idee van...-36- schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:27:
Niet dat ik er verstand van heb maar de levensduur van wrap is toch een stuk korter dan die van verf? IPV om de zoveel jaar een likje verf kan je dan opnieuw gaan wrappen. Met bijbehorende kosten.
Gevonden via Google:
Voordelen van New Cover
•aan te brengen op bijna alle ondergronden
•het aanbrengen van vinyl gaat veel sneller dan bijvoorbeeld (opnieuw) lakken
•het vinyl is bestendig tegen temperaturen tussen -40°en +70°
•het vinyl tot 10 jaar kleur- en slijtvast is
•het is eenvoudig te verwijderen
•het vinyl kan in bijna alle gevallen op locatie aangebracht worden
•het onderhoud is te verwaarlozen
•de creatieve mogelijkheden zijn onbeperkt, bijna alle kleuren en zelfs prints of reliëf-vinyl
•de kosten zijn bijna altijd lager dan traditionele oplossingen
[ Voor 40% gewijzigd door Tarz op 19-06-2019 10:38 ]
Bij mij zijn mijn trespa boeiboorden en dakkapel in bruin opgeleverd bij mijn woning in 1976. Door het nu in RAL9005 te laten wrappen zal de woning weer een moderner jasje krijgen in combinatie met de wit geschilderde gevels.
Op wrappen krijg je een kleurgarantie van 15 jaar, de leverancier verwacht zelfs dat dit nog langer kleurvast blijft.
Mijn schilder wilde mij een garantie van 4 jaar geven.
Hier enkele voorbeelden:
https://images.app.goo.gl/9QFdPyEwRNjvc5q17
Wat kost zoiets als ik vragen mag? Wij gaan binnenkort verhuizen en boeidelen zijn ook bruin. Deze wilde ik laten vervangen, maar misschien is wrappen ook een optie.
Ik heb verschillende aanvragen gedaan, waarbij er prijsverschillen waren tussen de € 1.600,- en € 5.000,- voor een werk van:Highfive95 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:23:
@lerssi
Wat kost zoiets als ik vragen mag? Wij gaan binnenkort verhuizen en boeidelen zijn ook bruin. Deze wilde ik laten vervangen, maar misschien is wrappen ook een optie.
Lange zijde: 2x 13,75 meter breedte paneel 0,35
Korte zijde: 4x 7 meter breedte paneel 0,35
2x Dakkapellen: 4x 2m2
inclusief opbouw steigers.
De leverancier welke het nu gaat doen heeft 3 dagen nodig naar verwachting.
Verwijderd
Het gaat hier toch om het wrappen van trespa boeiboorden? Is nogal een verschil met houten kozijnen.masaman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:13:
Verf is niet alleen optisch maar heeft ook een beschermingsfunctie, daarom moet een verflaag waterdicht zijn aan de buitenzijde. Ik kan me niet voorstellen dat losse stukken folie op een kozijn waterdicht zijn. Als er dan water achter komt heeft het hout alle tijd om te rotten. Zie je niks van: er zit een mooie wrap op
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Zoiets hebben wij vorig jaar ook laten doen. Het viel me op dat er weinig over te vinden is op internet.lerssi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:32:
[...]
Ik heb verschillende aanvragen gedaan, waarbij er prijsverschillen waren tussen de € 1.600,- en € 5.000,- voor een werk van:
Lange zijde: 2x 13,75 meter breedte paneel 0,35
Korte zijde: 4x 7 meter breedte paneel 0,35
2x Dakkapellen: 4x 2m2
inclusief opbouw steigers.
De leverancier welke het nu gaat doen heeft 3 dagen nodig naar verwachting.
We waren ongeveer 2800 euri kwijt voor 1 dakkapel minder dan jij maar wel 3 kunststof raamkozijnen en een buitendeur erbij.
Alle trespa was hier een roodbruin achtige kleur, gedaan door de vorige eigenaar. Nu is het RAL7016.
Ik moet zeggen dat het er strak op zit. Enige minpuntje is rond regenpijpen. Dat had netter gekund. Het was ook nog eens goedkoper dan schilderen en ik kreeg 10 jaar garantie. Ze zijn ongeveer 4 dagen bezig geweest met 2 man.
Ik moet zeggen dat ik het wel vrij kwetsbaar vind. Als is dat met verf waarschijnlijk hetzelfde.
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
wij zaten eerst ook over schilderen te denken, maar de schilder op de hoek hier vond het lastig om er goed advies voor te geven, die gaf zelf aan dat wrappen een goede optie is.
ik herken me dus niet in dit verhaal (huis staat vrij en zon schijnt er goed op)Drunken_Bear schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:59:
Mijn vriendin werkt bij een bedrijf waar ze ook aan wrappen doen (alleen geen huizen geloof ik) maar zij geeft aan dat bij lang aanhoudende hitte dergelijke wrapping los kan laten, zeker als het veel stukken folie zijn, zij zelf zou kiezen voor buitenverf.
[ Voor 23% gewijzigd door mmniet op 19-06-2019 16:08 ]
It's me Mario
Primer, epoxy en dan een epoxycoating in je gewenste kleur met een uv-blocker.
Zeker op trespa onverwoestbaar.
[ Voor 21% gewijzigd door lerssi op 26-06-2019 16:14 . Reden: extra plaatje toegevoegd ]
Het is wel superk*t om te verwerken, je ben net zoveel kwijt aan zaagjes als voor de trespa platen.Yoerib schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:14:
Waarom zou je eigenlijk niet gewoon het trespa zelf vervangen? Ik vind prijzen tussen de 17 en 50 euro per m2 voor trespa plaat. Kost totaal dus maximaal net zoveel per m2 als "mmniet" heeft laten doen?